Fout HA + COH of andere bakken.

  • Beste allemaal,
    @Data @Woukaa


    Na de update ben ik gebruik gaan maken van de HA en de Haakarmbakken nu kom ik een aantal fouten/bugs tegen.
    zie het lijstje.


    • Wanneer je hebt gekozen om je HA met COH naar een incident te sturen en het bolletje staat bij HA op incident behouden, gaat na aankomst de HA er toch weer vandoor? Na afloop van het incident krijg je een spraakverzoek om de container op te gaan halen.
    • Wanneer je container is opgehaald en je kiest er voor om je HA met COH naar een volgende incident te sturen krijg je geen keuze optie,(HA op incident houden of retour)
    • Je HA en COA komen aan op het incident, wederom retour zonder vooraf een keuze te kunnen maken.
    • Als je bij het incident bent aangekomen en je kiest er voor op je COH retour te sturen verdwijnt deze uit de lijst van ter plaatsen gekomen voertuigen, Je ziet hem alleen niet vertrekken met voertuig.Wanneer het incident is afgerond vraagt hij met een spraakverzoek om je container op te halen, (stond niet meer in de lijst) en HA geeft aan deze niet op te kunnen halen omdat er geen voertuig is,Pas als je de HA retour stuur haal je de bak wel op. (maar goed deze stond niet meer in de lijst want deze was retour gestuurd)
    • Wanneer je HA met een haakarmbak ergens rijdt, en je wilt deze alarmeren heb je geen keuze optie of je wilt kiezen om bij het incident te blijven of retour te gaan.
    • Wanneer je HA de 1ste container hebt afgeleverd en je stuurt hem terug naar kazerne en je wilt onderweg alvast aangeven dat hij een twee haakarmbak moet ophalen dan geeft hij aan dat de haakarmbakvoertuig niet op de post is. Je moet dan eerst wachten totdat je HA op de post is voordat je de 2de haakarmbak kan sturen. (status 5)





    Misschien kunnen jullie er iets mee.


    Succes en groetjes Roy

  • Ik heb het een en ander uitgetest:
    Volgens mij zijn vraag 1/3 en 2/5 gewoon hetzelfde, anders begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt...

    1. Wanneer je hebt gekozen om je HA met COH naar een incident te sturen en het bolletje staat bij HA op incident behouden, gaat na aankomst de HA er toch weer vandoor? Na afloop van het incident krijg je een spraakverzoek om de container op te gaan halen.
    Zelf geen last van, bolletje staat op incident behouden en hij blijft keurig op het incident aanwezig.
    Zowel met de COH en de WTH geprobeerd, verschillende kazernes, geen probleem...
    Ook helemaal geen spraakaanvraag gekregen achteraf, trouwens.
    Heb jij dit probleem met één COH, of ook met andere COH's of haakarmbakken?


    2. Wanneer je container is opgehaald en je kiest er voor om je HA met COH naar een volgende incident te sturen krijg je geen keuze optie,(HA op incident houden of retour)
    Juist, geef ik door aan Sebastian.


    3. Je HA en COA komen aan op het incident, wederom retour zonder vooraf een keuze te kunnen maken.Idem aan vraag 1 dan toch?
    Zelfde antwoord als op 1 toch???


    4. Als je bij het incident bent aangekomen en je kiest er voor op je COH retour te sturen verdwijnt deze uit de lijst van ter plaatsen gekomen voertuigen, Je ziet hem alleen niet vertrekken met voertuig.Wanneer het incident is afgerond vraagt hij met een spraakverzoek om je container op te halen, (stond niet meer in de lijst) en HA geeft aan deze niet op te kunnen halen omdat er geen voertuig is,Pas als je de HA retour stuur haal je de bak wel op. (maar goed deze stond niet meer in de lijst want deze was retour gestuurd)
    Ik stuur de COH retour, zie de COH op de kaart ook retour rijden (zoals altijd, HA los alarmeren is alleen afbeelding HA, HA + HAB is afbeelding HAB) en verdwijnt uit de lijst.
    Melding lost gewoon op, geen spraakaanvraag of andere fouten


    5. Wanneer je HA met een haakarmbak ergens rijdt, en je wilt deze alarmeren heb je geen keuze optie of je wilt kiezen om bij het incident te blijven of retour te gaan.
    Zelfde antwoord als op 2 toch???


    6. Wanneer je HA de 1ste container hebt afgeleverd en je stuurt hem terug naar kazerne en je wilt onderweg alvast aangeven dat hij een twee haakarmbak moet ophalen dan geeft hij aan dat de haakarmbakvoertuig niet op de post is. Je moet dan eerst wachten totdat je HA op de post is voordat je de 2de haakarmbak kan sturen. (status 5)
    In principe is het voertuig dan inderdaad niet op de post.
    Weet niet of dit nou een fout is, of gewoon een klein verbeterpuntje...
    Of zeg ik nou iets heel raars?


    Data

  • Misschien staat die in de Meldkamerspel App applicatie standaard op "HA retour post sturen" en op de internetbrowser staat die misschien standaard op "HA op incident behouden".



    Bij mij op internetbrowser op computer geeft die het volgende aan:





  • Bij mij staat ie de ene keer op retour en de andere keer op behouden
    En ik let niet echt op of er een HAB gestuurd wordt (vanwege uitrukregels) en zie dan wel eens een spraakaanvraag verschijnen.
    Vooral leuk wanneer die naar een teaminzet geweest is het noorden en dan status 6 (soort van prio 2 dus) heen naar het noorden en terug naar Zuid-Holland moet rijden :')

  • Als het goed is, onthoud het spel de geselecteerde optie van de vorige keer.


    Of je die nu aanpast bij de instellingen van de HAB, of tijdens het alarmeren een ander "bolletje" aanklikt, hij zou hem voor de volgende keer moeten onthouden


    Punt 2 is doorgegeven aan Sebastian, punt 6 kijk ik vanavond wel of dat nu dringend moet of To Do List materiaal is


    Data

  • Ik heb die ene van Schiedam in mijn geval al eens teruggezet op behouden ipv retour, maar blijkbaar staat ie steeds weer op retour ?(

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Ik heb die ene van Schiedam in mijn geval al eens teruggezet op behouden ipv retour, maar blijkbaar staat ie steeds weer op retour ?(

    In de instellingen bedoel je?
    Zou volgens mij niet horen, vraag ik ook nog wel eens na.


    Punt 2 is doorgegeven aan Sebastian, punt 6 kijk ik vanavond wel of dat nu dringend moet of To Do List materiaal is


    Data

    @Rkraus, Sebastian was hier van op de hoogte, had hij inderdaad nog niet geïmplementeerd
    Komt vanzelf, gezien ze dit ook in DE nog missen


    Data