[VB-019] Combinatievoertuigen

  • ik zag dat sommige kazerne's een hv/wo voertuig heeft.
    komt dit misschien ook in het spel.
    want ik heb een kazerne die een hv/wo voertuig heeft


    Sommige kazernes, heb je nog meer voorbeelden dan alleen Heerde?


    Om speciaal voor Heerde een dergelijk voertuig in te voeren gaat een beetje ver natuurlijk.



    Wel willen we nog iets gaan bedenken voor de OVRT's. In eerste instantie met een PM, maar dergelijke teams rijden wel vaker met TS of HV. Als we hier iets op gevonden hebben, zou je HV/OVRT kunnen gebruiken voor HV/WO.

  • Een TS-HW combi voertuig zou erg gaaf zijn als toevoeging. Denk aan de brandweerkazerne van Dordrecht-Oranjepark.
    Zie onderstaande video:



    Daarnaast met de invoering van de Vliegtuigbrandbestrijding zie ik dat op de Bedrijfsbrandweer van Schiphol-Sloten er ook een combi voertuig staat van een TS-HW voertuig. Met roepnummer: 12-9250. Weet niet hoe deze er uitziet ten opzichte van de TS-HW van kazerne Dordrecht-Oranjepark.

  • Een TS-HW combi voertuig zou erg gaaf zijn als toevoeging. Denk aan de brandweerkazerne van Dordrecht-Oranjepark.
    Zie onderstaande video:




    Daarnaast met de invoering van de Vliegtuigbrandbestrijding zie ik dat op de Bedrijfsbrandweer van Schiphol-Sloten er ook een combi voertuig staat van een TS-HW voertuig. Met roepnummer: 12-9250. Weet niet hoe deze er uitziet ten opzichte van de TS-HW van kazerne Dordrecht-Oranjepark.

    Die van schiphol waar je naar refereert is de oude B14, een 4-asser Hoogwerker met pomp en watertank. Deze is nu uit dienst en vervangen door de nieuwe B14, type Rosenbauer Escape Stair

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt eens, duren MPR ().

  • Hoi ik heb een voertuig sugestie namelijk De Ts Hv vooral in regio rotterdam staan er heel veel vroeger in rotterdam stonder er heel veel normaalen hv maar nu zijn die wegbezuinigd en staan er Ts-Hv dus een tankautospuit Hv in een mischien een leuk iedee om die toe te voegen voor bij een melding dat hij zowel als ts en hv kan gebruikt worden want ik merk dat ik zelf in rotterdam vaak hv te kort kom en geen zin heb om de ts en hv apart te nemen en de zelfde roepnummer hebben daarom een vraag om de ts-hv gr nick

  • VB-019 Goedgekeurd Voertuigen met Dubbele Functies Combinatievoertuigen







  • Binnenkort zal er door ons gekeken worden naar de uitwerking van een groot aantal ideeën.
    Ik ben er bijna 100% zeker van dat dit idee ook besproken zal worden...
    Bovenstaand citaat van Timo is afkomstig uit 2016 en is dus niet meer heel actueel, maar een TS-HV is wel de meest voorkomende combinatie

  • Is het niet mogelijk om te denken aan een soort rol verdeling ?


    Dat je bijvoorbeeld de volgende rollen zoals:
    - blusvoertuig
    - hoogwerker
    - FRB (tbv reanimaties)


    Dat we bij de instellingen van diverse voertuigen dus z'n dergelijke rol kunnen toepassen zodat die in de alarmering mee gepakt wordt.
    Op deze manier kunnen we diverse voertuigen meerdere rollen geven en scheelt dat misschien een hoop werk als dit al geen hoop werk is.


    De DA/Pm voertuigen worden nu vooral ingezet bij het transport van manschappen, als wij bijvoorbeeld deze voertuigen de rollen FRB en of WVD toekennen dan zullen deze buiten het transport ook gealarmeerd worden voor meldingen waarbij ze nodig zijn. dit zouden we ook op andere zaken kunnen toepassen maar dat is aan de maker van dit spel.




    het is maar een idee..

  • Voor op het lijstje: Rapid Responder + OVD-G (o.a. Regio 09 - Utrecht)

  • Ik kan - zoals bij bijna elke suggestie op het forum - helaas geen indicaties geven waar dit specifieke idee zich in de update-volgorde bevindt.
    Buiten dat wij updates zelf liever niet van tevoren willen aankondigen, maakt het feit dat wij voor updates volledig afhankelijk zijn van de implementatie door Duitsland het ook niet makkelijker.


    In ieder geval zijn wij als team de dubbel-functie voertuigen niet vergeten :thumbup: