[VB-011] Waterongevallenbestrijding (WO)

  • Hallo,



    Gezien het feit dat wij ineen waterlandje leven dacht ik dat het misschien een leuk idee is om duikers toe te voegen aan het spel.


    Ik dacht aan een busje bezet met 4 man die allemaal opgeleid moeten zijn als duiker.


    Deze kan gealarmeerd worden voor waterkmgevallen, dieren in de problemen, assistentie politie enzovoort


    Wat vinden jullie ?

  • Dat is een bijzondere vraag.
    We moeten er nog even over nadenken hoe we dit beter kunnen uitweken. Tot op heden zal het nog bij de SIV blijven. We zien wel mogelijkheden om later meer te doen met de bekende melding 'Reanimatie'.

  • Dat is een bijzondere vraag.
    We moeten er nog even over nadenken hoe we dit beter kunnen uitweken. Tot op heden zal het nog bij de SIV blijven. We zien wel mogelijkheden om later meer te doen met de bekende melding 'Reanimatie'.

    Je zou bij een dergelijke melding de brandweer en ambulance kunnen laten aanrijden.
    Als er een aparte melding ''hartstilstand''' zou komen dan kun je daarbij de FRB + Ambu + Arts of combi er van laten rijden, tevens kun je de HW random er bij kunnen vragen(dit zou je ook met een eventuele Trauma heli kunnen doen).

  • Goedemorgen allen,


    Een heeeeele tijd geleden is er eens een topic geweest vanuit de makers over het invoeren van duikers/ovrt. Tot op heden mis ik deze functie nog steeds behoorlijk. Bij incidenten waarbij bijvoorbeeld een auto te water raakt heb je alle partijen nodig die inmiddels in het spel zitten, brandweer, politie, ambulance en ook het MMT kan bij deze meldingen worden ingezet. Ook kun je dan beginnen aan nieuwe grote inzetten waaronder bijvoorbeeld een lijnbus die te water raakt met >20 slachtoffers oid.


    Wanneer worden de duikers/ovrt eens in het spel gebouwd? Er komen allerlei dingen wél in het spel maar ik zou toch graag eerst zien dat de brandweer compleet is. Eerder werd immers nog geroepen dat de brandweer de hoofdtak van het spel zou zijn en hier de hoogte prioriteit bij lag. Maar dat zie ik niet terug op deze manier... :thumbdown:

  • Goedemorgen allen,


    Een heeeeele tijd geleden is er eens een topic geweest vanuit de makers over het invoeren van duikers/ovrt. Tot op heden mis ik deze functie nog steeds behoorlijk. Bij incidenten waarbij bijvoorbeeld een auto te water raakt heb je alle partijen nodig die inmiddels in het spel zitten, brandweer, politie, ambulance en ook het MMT kan bij deze meldingen worden ingezet. Ook kun je dan beginnen aan nieuwe grote inzetten waaronder bijvoorbeeld een lijnbus die te water raakt met >20 slachtoffers oid.


    Wanneer worden de duikers/ovrt eens in het spel gebouwd? Er komen allerlei dingen wél in het spel maar ik zou toch graag eerst zien dat de brandweer compleet is. Eerder werd immers nog geroepen dat de brandweer de hoofdtak van het spel zou zijn en hier de hoogte prioriteit bij lag. Maar dat zie ik niet terug op deze manier... :thumbdown:

    Ik denk dat dat ieder voor zich is waar de voorkeur naar uitgaat!
    Zoals je kunt lezen worden er veel ideeën geopperd, maar het moet ook realistisch blijven.
    En wat je zegt wat er aan het begin geroepen is, hoop ik ook dat je kunt begrijpen dat de makers hun spelers willen behouden.
    Om iedereen dan toch tevreden te houden komt er op verschillende vlakken variatie.

  • Zoals ik overal probeer uit te leggen, wij hebben maar recht op ongeveer 1/10 van Sebastian zijn tijd als we de inkomsten en aantal spelers vergelijken met de Duitse. Momenteel krijgen we ongeveer 1/5 van zijn tijd. Goed geregeld toch? Daarbij komt dat het voor hem makkelijker is om Duitse nieuwe features meteen in Nederland bij in te bouwen, hij is er toch immers mee bezig, dan 'nieuwe' oude features die we nog missen en dat zijn er nogal wat.

    Even een uitleg van @Woukaa uit een ander topic geplukt die ook hier van toepassing is...


    Groet, Data

  • Om nog maar eens een concept aan te dragen.


    Waterongevallen zijn er in twee soorten:
    oppervlakte en onderwatermeldingen.


    oppervlaktemeldingen kunnen zich uitbreiden tot onderwatermeldingen.



    voor oppervlaktemelding nodig:

    • Voertuig met bemanning met Opleiding oppervlakteredding (OVR(T)). Eventueel voor meldingen ook nog een Bootaanhanger benodigd. OVRT bemanning kan zowel in TS als DA/DB (eigen OVRT voertuig dan niet direct nodig.)
    • Evt kan er een Dienstauto-Tereinvaardig (DB-T) worden toegevoegd als boottrekker.

    Voor onderwatermeldingen nodig:

    • Hier verandert eigenlijk niets ten aanzien van de huidige situatie.
    • altijd 1x WO en bij grote meldingen een of twee boten op aanhanger (of meer natuurlijk)

    met deze combinatie kun je bijna alle vormen van WO, duikbus of OvRT/WOR invullen in je kazernes.

  • Zoals op de Suggestielijst vermeld staat, heeft dit idee reeds de status 'Uitgewerkt'.
    We hebben op dit moment reeds een concept voor deze categorie ideeën liggen...


    Uiteraard wel bedankt voor de suggestie!

  • MPR

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[VB-011] Waterongevallenbestrijding” naar “[VB-011] Waterongevallenbestrijding (WO)”.