Roepnummers basisteams Politie Rotterdam

  • Rotterdam (RT)
    Eenheidsbureau: Rotterdam
    Meldkamer: Rotterdam


    Opbouw roepnummer en basisteam
    In het roepnummer staat als eerste de afkorting van de eenheid. Het genoemde cijfer is de eerste combinatie van het roepnummer. Na de eerste twee cijfers van een roepnummer staat de naam van het basisteam. Dit wordt gevolgd door het adres van het basisteam. Bijvoorbeeld:


    13 (RT 13.??) Midden-Schieland (Naam basisteam), Hendrikstraat (Straat) in Rotterdam (Plaats)



    District Rijnmond Noord:
    11 Waterweg, Delftseveerweg in Vlaardingen
    12 Schiedam, Bijdorpplein in Schiedam
    13 Midden-Schieland, Prins Frederik Hendrikstraat in Rotterdam


    District Rotterdam Stad:
    21 Delfshaven, Schiedamseweg 300 in Rotterdam (2e opkomstbureau Schiedamseweg 400 in Rotterdam)
    22 Centrum, Doelwater in Rotterdam


    District Rijnmond Oost:
    31 Maas-Rotte, Zaagmolenstraat in Rotterdam
    32 IJsselland, Slotlaan in Capelle aan den IJssel


    District Rotterdam Zuid:
    41 Charlois, Zuidplein in Rotterdam
    42 Feijenoord, Maashaven in Rotterdam
    43 IJsselmonde, Kieboomplein in Rotterdam


    District Rijnmond Zuid-West:
    51 Haringvliet, Bruggehoofd in Hellevoetsluis
    52 Spijkenisse, Schoutstraat in Spijkenisse
    53 Oude Maas, Kievitsweg in Ridderkerk


    District Zuid-Holland-Zuid:
    61 Hoeksche Waard, Spuidijk in Oud-Beijerland
    62 Drechtsteden Buiten, Poldermolen in Papendrecht
    63 Drechtsteden Binnen, Overkampweg in Dordrecht
    64 Lek & Merwede, W. de Vries Robbeweg in Gorinchem

    Gepensioneerd Teamlid van het Meldkamerspel.com GameTeam!

    Bewerkt 4 tijdstippen, duren koenb ().

  • Basisteam Drechtsteden-Buiten werkt vanuit bureau Papendrecht (Poldermolen 8). Wel wordt er overgedacht om te verhuizen naar een ander (nog te bouwen) bureau in wellicht een andere plaats. Het huidige bureau is te klein voor het gehele basisteam. De wijkagenten werken nog vanuit bureaus en steunpunten in "hun eigen" gemeente. In Sliedrecht zitten naast de wijkagenten nog agenten van de vreemdelingenpolitie, maar ook zij zullen in de toekomst wellicht ergens anders gehuisvest worden (als dat nog niet gebeurd is).

  • Politie Papendrecht (Basisteam Drechtsteden-Buiten) gaat verhuizen naar een nieuw te bouwen pand aan de Burgemeester Keizerweg in Papendrecht. Vanaf 2021 moet het bureau operationeel zijn. Het bureau aan de Poldermolen zal dan dus sluiten. Tevens zal het bureau in Sliedrecht aan de Rijnstraat sluiten.
    De afdeling 'Vreemdelingenpolitie' die gehuisvest is in bureau Sliedrecht is verhuisd/gaat verhuizen naar de J.J.P. Oudsingel in Rotterdam

  • Weet iemand hoe het werkt met de Zeehavenpolitie?

    Betreft een zelfstandig basisteam binnen de Eenheid Rotterdam met een bureau aan de St Jobsweg 6. Hebben naast de BPZ aanvullende taken m.b.t. grensbewaking en 't werken in de havens. Zijn het enige basisteam zonder bewoners in hun werkgebied. Ze hebben wel wijkagenten (voor de bedrijven) en hebben 2 eigen speurhondengeleiders. Hebben een aantal vaar- en voertuigen en rijden in principe, indien beschikbaar en in de buurt, op alle meldingen mee. Roepnummers beginnen voor zover ik weet met RT71-XX.

  • 13 Midden Schieland dacht ik


    Dit team staat trouwens niet helemaal juist in de lijst..
    13 Midden-Schieland, Prins Frederik Hendrikstraat in Rotterdam

  • hoi ter aanvulling van deze lijst heb ik nog wat roepnummers achterhaalt
    Krimpen aan de IJssel valt onder basisteam 32 (IJsselland). Net zoals Capelle. RT32.01 weet alleen niet of bureau nog in gebruik is
    Hoek van Holland en Maassluis vallen beide onder basisteam 11 (Waterweg). Net zoals Vlaardingen. RT11.01 weet ook niet of deze bureau nog gebruikt worden
    Albrandswaard en Hoogvliet en Barendrecht vallen hier weer onder . RT53.01 weet niet of ze gebruikt worden
    boezembocht is geloof ik maas en rotte district
    daar in tegen valt Brielle en Middelharnis onder 51 Haringvliet
    bureau Boezemsingle/bocht (politiebureau Rotterdam-Taborstraat tevens weet ik niet of deze gebruikt wordt) vallen onder 31 Maas-Rotte, Zaagmolenstraat in Rotterdam
    bureau Berkel aan de Rodenrijs valt onder 13 Midden-Schieland, Prins Frederik Hendrikstraat in Rotterdam
    tevens valt De Zeehavenpolitie onder de roepnummer RT 71-01
    Bureau Cromstrijen/Strijen/Binnenmaas en Gravendeel Valt onder 61 Hoeksche Waard, Spuidijk in Oud-Beijerland (tevens weet ik niet of ze gebruikt worden)
    Bureau Dordrecht-Binnenstad En Bureau Stadspolder Vallen onder 63 Drechtsteden Binnen, Overkampweg in Dordrecht Weet niet of ze gebruikt worden
    Bureau Zwijndrecht En Alblasserdam En Sliedrecht Vallen onder 62 Drechtsteden Buiten, Poldermolen in Papendrecht weet ook niet of ze gebruikt te worden
    Hardinxveld-Giessendam/Groot-Ammers en de servicepunt in nieuwe-Lekkerland Vallen Onder 64 Lek & Merwede, W. de Vries Robbeweg in Gorinchem
    Graag wil ik Weten of De Benoemde Bureaus ook nog operationeel zijn
    Mvg Nick