15 - Roepnummeroverzicht Ambulance Haaglanden (15)

  • 3x achter elkaar en een apart topic lijkt me een beetje overdreven..


    De OVD-G heeft de opleiding OVD-G nodig. Deze vind je bij de medische faculteit.


    In NL worden deze opleidingen centraal geregeld door het IFV. Dat zit bij Arnhem.

  • 3x achter elkaar en een apart topic lijkt me een beetje overdreven..


    De OVD-G heeft de opleiding OVD-G nodig. Deze vind je bij de medische faculteit.


    In NL worden deze opleidingen centraal geregeld door het IFV. Dat zit bij Arnhem.

    Overdreven...eerder noodzakelijk omdat er niet eerder op gereageerd werd.


    Ik heb een IVF in Zoetermeer staan voor brandweeropleidingen. Daar wordt deze training niet gegeven? Alleen in Arnhem?

  • Overdreven...eerder noodzakelijk omdat er niet eerder op gereageerd werd.

    Misschien is het wel verstandig om er rekening mee te houden dat de meeste mensen ook nog dingen te doen hebben buiten het spel. Het kan dus voorkomen dat het een tijdje duurt voordat er een reactie komt.

  • Overdreven...eerder noodzakelijk omdat er niet eerder op gereageerd werd.
    Ik heb een IVF in Zoetermeer staan voor brandweeropleidingen. Daar wordt deze training niet gegeven? Alleen in Arnhem?

    IFV, IVF is wat anders ;-)


    In Zoetermeer zit het Facilitair Dienstencentrum. Hier worden alle logistieke processen afgehandeld. Je moet dan denken aan inkoop van materiaal en materieel en de opslag en uitgifte daarvan. Het is dus eigenlijk één groot magazijn c.q. opslag.


    In Arnhem zit de academie van het IFV. Deze is opgedeeld in de: Brandweeracademie, GHOR Academie, Academie voor Talent en Leiderschap Veiligheidsregio's, Crisismanagement Academie

    Misschien is het wel verstandig om er rekening mee te houden dat de meeste mensen ook nog dingen te doen hebben buiten het spel. Het kan dus voorkomen dat het een tijdje duurt voordat er een reactie komt.

    Geheel mee eens.

  • Overdreven...eerder noodzakelijk omdat er niet eerder op gereageerd werd.

    Op een post van mij ook al sinds zondag niet gereageerd, wacht ik ook gewoon het antwoord van af :)

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • 3x achter elkaar en een apart topic lijkt me een beetje overdreven..


    De OVD-G heeft de opleiding OVD-G nodig. Deze vind je bij de medische faculteit.


    In NL worden deze opleidingen centraal geregeld door het IFV. Dat zit bij Arnhem.

    Das de OVD-G opleiding. Op de vestiging mangaan heeft een tijdje de ACM ingehuisd gezeten. Dus zelf doe ik hier alle medische opleidingen. Maar dat is maar net wat mensen zelf willen. Zijn voor de ambulance wereld meer opleidingscentra waar we niks mee doen in het spel :)

  • VWS wassenaar is nog steeds in gebruik en heeft een 24/7 paraatheid.
    https://www.volksgezondheidenz…es-ambulancestandplaatsen

    Klopt niet, in 2019 was dit zo, alleen na de zomervakantie is het veranderd toen het ziekenhuis gesloten is in Wassenaar.
    Want de helft van Wassenaar betaald nu gezondheidsgeld aan het ziekenhuis in Leiden, dus de ambulancezorg wordt betaald aan VRHM en niet meer aan VRH.


    Dus de helft van Wassenaar rijdt de ambulancezorg van Leiden op de ritten en de andere helft rijdt de ambulancezorg van Leidschendam op.

  • Klopt niet, in 2019 was dit zo, alleen na de zomervakantie is het veranderd toen het ziekenhuis gesloten is in Wassenaar.Want de helft van Wassenaar betaald nu gezondheidsgeld aan het ziekenhuis in Leiden, dus de ambulancezorg wordt betaald aan VRHM en niet meer aan VRH.


    Dus de helft van Wassenaar rijdt de ambulancezorg van Leiden op de ritten en de andere helft rijdt de ambulancezorg van Leidschendam op.

    Heb je hier dan ook berichtgeving van? Ik kan er niks over vinden en er staan wel nog Haagse ambulances opgesteld in Wassenaar voor wat ik zie

  • Ik denk dat Gerco beroepshalve toch wel zeer goed op de hoogte is over de ambulances in die regio ;-)

    Echter valt me wel op dat hij in zijn bericht praat over de helft van wassenaar en vervolgens praat hij over geen VRH meer. Dat geeft meer twijfels dan zekerheid over de informatie. ;)
    Maar goed als er niet om berichtgeving gevraagd mag worden, dan doen we dat niet. Fijne dag verder

  • Uiteraard mag er om berichtgeving gevraagd worden, dat staat altijd vrij.
    Lastige is alleen: er is nergens berichtgeving over te vinden op het internet.


    Gerco is werkzaam binnen de ambulancezorg en heeft dus veel kennis over dit soort zaken.
    Bovendien is het onze Content Expert - Geneeskundig, zoals aangegeven in de footer.


    Overigens zijn er ook geen VWS meldingen voor Wassenaar meer te vinden op de P2000 monitoren.
    Dit bevestigd de informatie van Gerco, gezien je aangaf nog twijfels te hebben over de informatie.

  • Bij Ambulancepost Zoetermeer zijn op dit moment de volgende voertuigen in dienst:


    Sommige bestaande ambulances zijn namelijk omgenummerd naar zorgambulances. Zou je onderstaande kunnen aanpassen in je bericht @Data dan is het weer actueel.



    Gewone ambulances:
    15-141


    15-143


    15-145
    15-146
    15-147
    15-148


    Zorgambulances:
    15-421
    15-422
    15-423



    BRON: https://www.ambulancezorg-zoetermeer.nl/wagenpark/

  • Een vraag en opmerking.
    Vraag:
    Staan er op elke VWS (max) 2 ambu's in VRH?


    Opmerking:
    Ik zie een nieuwe DP1 vaak voorbijkomen op P2000, nog geen exacte locatie kunnen vinden...


    Citaat van P2000

    20:14:35 10-6-2020 | A2 DP1 Harnaschpolder Vrij-Harnasch DENHZH VWS 15101 | Ambulance | Haaglanden
    GGD Den Haag-Waldorpstraat - Ambulance 15-101 ( 1520001 )