Kilometerrestrictie Lifeliner

  • Oké, maar dan passen de alarm en uitrukregels zich wel gewoon aan nadat je op de oranje balk hebt geklikt?
    Dus de ontbrekende Lifeliners worden wel gezien door de alarm en Uitrukregels nadat je erop hebt geklikt?


    Data

  • Om even een voorbeeld te noemen:


    Ik heb een heli in Utrecht (ziekenhuis) staan en deze is groen (gereed), nu heb ik een melding in Arnhem waar bij een heli nodig is.
    De heli kan ik nu enkel oproepen als ik de balk weg klik, de voertuigenlijst staat gesorteerd op KM, en omdat Utrecht en Arnhem een aardig eindje is valt me heli buiten de lijst (ondanks dat het maar 13 min vliegen is) waardoor ik hem niet meteen kan alarmeren via uitrukregels of individueel.
    Wil ik hem wel moet ik eerst de balk aanklikken zodat de lijst groter wordt.


    Dit geldt dan ook voor andere voertuigen zoals de WO die uit en ander provincie letterlijk moet komen wegens te korten

  • Oké, maar dan passen de alarm en uitrukregels zich wel gewoon aan nadat je op de oranje balk hebt geklikt?
    Dus de ontbrekende Lifeliners worden wel gezien door de alarm en Uitrukregels nadat je erop hebt geklikt?


    Data

    Ja op het moment dat je de balk aanklikt wordt alles zichtbaar zoals het hoort.

  • Duidelijk, misschien inderdaad nog maar een keer aangeven bij Sebastian


    @Kevej: hetzelfde probleem dat je ondervindt bij de WO is denk ik niet veel aan te doen
    Want als we bij teveel voertuigen de restrictie weghalen, krijg je straks alleen nog maar die voertuigen in de alarmeringsvenster


    Data

  • Duidelijk, misschien inderdaad nog maar een keer aangeven bij Sebastian


    @Kevej: hetzelfde probleem dat je ondervindt bij de WO is denk ik niet veel aan te doen
    Want als we bij teveel voertuigen de restrictie weghalen, krijg je straks alleen nog maar die voertuigen in de alarmeringsvenster


    Data

    Ja nee dat begrijp ik wel, maar het is naar mijn idee niet zo zeer de restrictie. Het gaat hier om de weergave van de lijst op het moment dat je wil gaan alarmeren.

  • als je op de alarm en uitrukregels klik en alarmeren worden dan de lifeliner wel ingezet of niet als stap 1
    zeg maar stap 2 als deze pas wordt ingezet als je op de oranje balk klik


    want theoretisch zou t niet uit hoeven maken, ik klik na de alarm en uitrukregel altijd meteen op alarmeren dus kijk nooit eigenlijk welke voertuigen zijn geselecteerd jullie dus wel of niet

  • als je op de alarm en uitrukregels klik en alarmeren worden dan de lifeliner wel ingezet of niet als stap 1
    zeg maar stap 2 als deze pas wordt ingezet als je op de oranje balk klik


    want theoretisch zou t niet uit hoeven maken, ik klik na de alarm en uitrukregel altijd meteen op alarmeren dus kijk nooit eigenlijk welke voertuigen zijn geselecteerd jullie dus wel of niet

    Ik normaal gesproken ook niet maar ik heb incidenten er op staan waarbij het juiste aantal gevraagd wordt, en als je weer dat je 2 heli's gereed heb en 1 heli's ingezet hebt.. dan is het raar kijken als je een kruisje ziet als je het incident in een keer wil vullen.
    Terwijl je wel 2 heli's nog beschikbaar hebt

  • Ja nee dat begrijp ik wel, maar het is naar mijn idee niet zo zeer de restrictie. Het gaat hier om de weergave van de lijst op het moment dat je wil gaan alarmeren.

    Maar klopt het dan met de ZULU wel?
    Of worden die soms ook alleen zichtbaar na de oranje balk?


    Data

  • volgens mij heb ik dit vaker voorbij zien komen, ik heb weleens als ik mobiel speel vaker een kruisje dan op de maincomputer terwijl ze gewoon beschikbaar zijn, weet niet of dit ermee te maken heb, maar dat is denk ik voor de technici om dat probleem verder uit te vogelen

  • Ik zat net te kijken tussen de lijsten, maar de sortering staat op KM, aangezien de melding in arnhem zit en de heli in Utrecht zal deze onderaan de lijst komen ondanks dat hij maar 13 min nodig heeft om er te komen.
    doordat er een groot aantal voertuigen korter op de melding zitten (22 min is het voertuig die het langst moet rijden) valt de heli in Utrecht buiten de lijst..

  • Ja op het moment dat je de balk aanklikt wordt alles zichtbaar zoals het hoort.

    Ook ik kan dit bevestigingen wat @Kevej zegt. Als je op de oranje limiet balk klikt worden alle voertuigen doorgeladen.


    Wat ik net zat te denken is dat je bijvoorbeeld in de instellingen van je Meldkamer kan kiezen of je standaard alle wagens geladen wil hebben of niet.


    Ik weet uit een ander topic dat de oranje limietbalk was geïntroduceerd om de laadtijd van het spel te versnellen. Alleen maakt mij een iets langere laadtijd echt niet uit. Want moet dan toch meestal na de hand op de oranje limietbalk klikken.

  • volgens mij heb ik dit vaker voorbij zien komen, ik heb weleens als ik mobiel speel vaker een kruisje dan op de maincomputer terwijl ze gewoon beschikbaar zijn, weet niet of dit ermee te maken heb, maar dat is denk ik voor de technici om dat probleem verder uit te vogelen

    Juist dat wat je aangeeft heeft wellicht te maken met de weergave balk die dan ook actief. dat wat ik zo goed mogelijk probeer uit te leggen hier hahaha

  • Ook ik kan dit bevestigingen wat @Kevej zegt. Als je op de oranje limiet balk klikt worden alle voertuigen doorgeladen.
    Wat ik net zat te denken is dat je bijvoorbeeld in de instellingen van je Meldkamer kan kiezen of je standaard alle wagens geladen wil hebben of niet.


    Ik weet uit een ander topic dat de oranje limietbalk was geïntroduceerd om de laadtijd van het spel te versnellen. Alleen maakt mij een iets langere laadtijd echt niet uit. Want moet dan toch meestal na de hand op de oranje limietbalk klikken.

    Ik denk dat ze dit geplaatst/gemaakt hebben om zo de verwerking voor het spel te verminderen, maar goed dat is maar een gokje heb er verder geen verstand van.

  • hij was gewoon naar het ziekenhuis met patient en dat had ik dus blijkbaar over het hoofd gezien excuses

    hahahah dan klopt het inderdaad dat ie in de uitrukregel enfo groep m niet selecteer, maar je kan wel lifeliner dooralarmeren naar melding nr 2, wel weer een extra handeling maar goed dat t voor jou is opgelost, want dat is t doel hier ook.