[VB-006] Arbeidshygiëne

  • Beste lezers,


    Ik zat te denken de laatste in mijn Regio Gelderland-Zuid worden er vaak bij branden het arbeidshygiëne team opgeroepen met hun eigen wagen.


    Ik dacht misschien is dit ook een idee om in dit spel te brengen als dit landelijk is?


    Dan zou je deze bij de woningbranden en autobranden en de natuurlijk grote branden kunnen gebruiken.


    groetjes Fernando

  • dit komt straks volgens mij in elke regio zo als ik weet.
    want in noord en oost gelderland hebben ze twee logistiek eenheiden die dat verzorgen oost en west

  • Belangrijk is wel dat dit een landelijk iets wordt voor invoeren. Echter is het daarnaast ook van belang te kijken naar wanneer deze dan worden ingezet, met één of enkele teams in een regio ga je het aantal incidenten in het spel natuurlijk nooit redden.

  • Als het goed is gaat is het landelijk al op poten om schoon te gaan werken.
    Er zijn bedrijfsziektes waargenomen in een regio die er mede voor gezorgd heeft dat men nu overal pakken wassen en er voor zorgen dat men zo min mogelijk last of ziekte kan oplopen..
    Ik weet dat Rotterdam bijvoorbeeld een heuse container bak voor aangeschaft heeft, terwijl Gelderland-Midden het nog doet met busjes (nieuwe voertuigen zijn onderweg)


    Ik denk dat dit als dit dan toch gaat ingevoerd worden dat men moet kijken naar busjes dan wel containerbak versies.

  • Uit Haaglanden weet ik te vertellen dat er een voertuig basis ontsmetting (BOE) komt soort AB maar dan met douchejes en ademlucht er in dat is t/m 12 personen en geschikt voor Ontsmetting IBGS, Asbest, brand ect.
    En we hebben nog de Grootschalige ontsmetting (GOE) bestaat uit HA container.


    gr,


    pascal

  • persoonlijk lijjt een toevoeging van een ontsmettingsbak wel een goed idee bij bijvoorbeeld branden met gevaarlijke stoffen.


    Alleen een arbeidshygiene wagen lijkt mij niet zo'n goede toevoeging omdat ik heen meldingen kan bedenken voor een arbeidshygiene wagen.

    Inderdaad een onstmettings haakarmbak lijkt mij ook een goede @Henkhamburger. Ik denk dat dat bijvoorbeeld mooi kan toegevoegd worden bij de melding 'Drugslab aangetroffen'.

  • persoonlijk lijjt een toevoeging van een ontsmettingsbak wel een goed idee bij bijvoorbeeld branden met gevaarlijke stoffen.


    Alleen een arbeidshygiene wagen lijkt mij niet zo'n goede toevoeging omdat ik heen meldingen kan bedenken voor een arbeidshygiene wagen.

    Nou arbeidshygiene zegt eigenlijk al van ben je vies geworden van brand dan komt dus dit voertuig tp. Dus (waarschijnlijk) niet bij een simpele containerbrand. Maar als je pak vies is geworden gaat zo voertuig al komen. Kortom schoon heen is schoon terug ;-)

  • Nou arbeidshygiene zegt eigenlijk al van ben je vies geworden van brand dan komt dus dit voertuig tp. Dus (waarschijnlijk) niet bij een simpele containerbrand. Maar als je pak vies is geworden gaat zo voertuig al komen. Kortom schoon heen is schoon terug ;-)

    Sluit ik me geheel bij aan, ondanks dat het in de praktijk best vervelend kan wezen..
    Toevallig is er van de week een camper brand geweest waarvan 2 leden goed vies waren, ook hierbij is Beheer en Logistiek gevraagd om pakken te komen ruilen voor het schoonwerken.


    Het gaat er voornamelijk om dat roetdeeltjes erg schadelijk kunnen of kan wezen, dus zoals pascal al zij en mijn voorbeeld hier boven aangeeft, gaan we steeds vaker mee maken dat bij zowel grote incidenten waar je veel pakken nodig hebt en of flessen als kleine inzetten zoals een voertuigbrand al een beheer en logistieke procedure op gestart wordt (om het zo maar even te noemen)

  • In België is men het laatste jaar ook intensief bezig met dit onderwerp. Zo hebben al verschillende zone's een wagen of container aangekocht die bij iedere melding vanaf middel of grote brand mee komt om de vervuilde pakken om te ruilen.


    Zoals hier bvb in Hasselt.


    Wel even duidelijk maken dat dit nog iets anders is dan een ontsmetings of deco-unit die men gebruikt bij incidenten met Gevaarlijke Stoffen ;-).

  • In België is men het laatste jaar ook intensief bezig met dit onderwerp. Zo hebben al verschillende zone's een wagen of container aangekocht die bij iedere melding vanaf middel of grote brand mee komt om de vervuilde pakken om te ruilen.


    Zoals hier bvb in Hasselt.


    Wel even duidelijk maken dat dit nog iets anders is dan een ontsmetings of deco-unit die men gebruikt bij incidenten met Gevaarlijke Stoffen ;-).

    Erg leuk om te zien z'n container!