[FM-009] Haakarmbak van andere Post vervoeren

  • In de praktijk merk ik dat er minder haakarm'voertuigen' zijn dan dat er haakarm'bakken' zijn. Dit omdat een voertuig van post 'A' de bak van post 'B' kan ophalen. In het spel kan het haakarmvoertuig nu alleen bakken mee nemen van de huidige post. Dit is naar mijn idee niet helemaal praktisch en logistiek verstandig. Misschien een nuttige aanpassing? ?(

  • Is inderdaad al eerder aangegeven als suggestie. Op dat moment heb ik aangegeven het nut nog niet te zien door de haakarmbakken op dat moment, nu is dat echter wel een belangrijker en goed punt.


    Lijkt me een goede verbetering!

  • Zit in dezelfde planning als alle andere ideeën op de drie Ideeënlijsten...
    Wij weten zelf ook niet wanneer we wat invoeren, zoals vaker gezegd op dit forum.
    We zijn van zoveel factoren afhankelijk, dat we geen goede indicaties kunnen geven over updates e.d.


    Data

  • Oke duidelijk, kunnen wij niet op een bepaalde manier iets bijdragen? Helpen met vertalen, dingen uitwerken, programmeren of iets dergelijks?
    Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat jullie je eigen team hebben, maar wellicht zijn er genoeg spelers die willen helpen om het spel zo leuk mogelijk te houden

  • In de praktijk merk ik dat er minder haakarm'voertuigen' zijn dan dat er haakarm'bakken' zijn. Dit omdat een voertuig van post 'A' de bak van post 'B' kan ophalen. In het spel kan het haakarmvoertuig nu alleen bakken mee nemen van de huidige post. Dit is naar mijn idee niet helemaal praktisch en logistiek verstandig. Misschien een nuttige aanpassing? ?(

    Om die reden had ik voor iedere Haakarmbak ook een HA gekocht.
    Ik hoop dat je dan ook met alarm en uitrukregel bijv 2 haakarmbakken kan alarmeren en dat er dan word berekend word of het sneller is om een ha op en neer te laten rijden of een ha van een verder gelegen kazerne in te gaan zetten.


    Voorbeeld:
    ik heb 2 kazernes
    kazerne 1 heeft 1 HA, 1 DPH en 1 COH
    Kazerne 2 heeft 1 HA en 1 ABH


    Ik roep op via een alarmregel 1x DPH en 1x COH dat je dan een keuze krijgt wil je de HA van kazerne 1 2x laten rijden kost X tijd of wil je HA van kazerne 2 (die verder weg ligt) laten rijden dat kost X tijd.



    eventuele toevoeging die je kan doen is dat je een F-LOG moet oproepen om een HA te laten terug rijden. Flog zou je kunnen aanbieden als opleiding en komt met een DA Ter plaatse.

  • Daarnaast, een F-Log wordt niet in alle regio's gebruikt.
    Of in ieder geval is daar geen aparte functionaris met puur die taak, wellicht wel een nevenfunctie van...


    Data

  • zag net dat dit nu mogelijk is.
    Had dit nog niet voorbij zien komen dus dacht ik zal het even melden voor jullie.
    Je kunt dit per HAB toestaan via de instellingen van de HAB. Net even vlug getest en het werkt.
    Wel krijg je de melding dat een voertuig mist bij de melding en wordt de afbeelding rood.
    @Data moet hier nog een melding voor worden gemaakt bij fouten of kan dit zo worden doorgegeven?