[FO-507] Portofoon Spraakverkeer Toevoegen

  • Porto wordt veelal gebruik bij eenheden onderling, extern is enkel de bevelvoerder naar de alarmcentrale.
    Bij de brandweer kennen we de term plotten (een kastje die aangeeft in welke status het voertuig verkeerd)
    Dit is verwerkt in het spel, zoals @stijnh al aangeeft

  • ja dat is juist ook me bedoeling dat er eventueel ook onderling contact kan zijn tussen de eenheden en de alarmcentrale en er is alleen spraakaanvraag bij ambulance maar dat wisten jullie al.

    Waarom zou je dat willen? bedoel de bemanning praten onderling met elkaar in het echt, hoe zie jij dit voor je in het spel ??
    Buiten dat heeft het persoonlijk geen meerwaarde voor mij als speler dat die mensen met elkaar ouwehoeren.. zeker niet als je +200 voertuigen op pad heb.

  • Waarom zou je dat willen? bedoel de bemanning praten onderling met elkaar in het echt, hoe zie jij dit voor je in het spel ??Buiten dat heeft het persoonlijk geen meerwaarde voor mij als speler dat die mensen met elkaar ouwehoeren.. zeker niet als je +200 voertuigen op pad heb.

    DMO heeft in dit spel totaal geen zin; op de meldkamer is dit spraakverkeer niet te beluisteren, waardoor dit simpelweg niet kan in het spel.
    TMO is wel voor op de meldkamer (bevelvoerder <--> centralist), dus dat zou op zich nog wel kunnen in het spel. Maar:


    @politie2016, wat is het exacte idee? Ik zie het namelijk niet helemaal voor me.
    Wil je echt dat je met eenheden kunt 'praten' en dat je dus ook stemmen hoort van de bevelvoerders, OvD's etc. (wat overigens technisch bijna niet kan), of dat je het spraakverkeer ergens in tekstvorm ziet?


    Daarbij komt, zoals @Kevej al aangaf, het feit dat jet echt één grote rotzooi gaat worden als je met 200+ voertuigen gesprekken moet gaan zitten voeren.


    Groet, Data

  • ja ik wil inderdaad dat je spraakverkeer in een tekstvorm ziet want denk inderdaad dat het een grote rotzooi wordt als je met zoveel man gesprekken gaat voeren lol het is wel een idee maar het lijkt me beter als je het spraakverkeer in een tekstvorm ergens neerzet

  • DMO juustem, dat woord zocht ik al hahah

  • wat misschien nu wel zou kunnen als het mogelijk is en als mensen het leuk zouden vinden


    Dat we nu met een brand er opgeschaald wordt bij aankomst van eerste TS bijvoorbeeld hoort dat de bevelvoerder daarvan tegen AC zegt ik wil graag opschalen naar middel brand bijvoorbeeld hoort zeggen of groot enzvoort...


    Maar zelf denk ik dat dit super irritant zal zijn als er dan inderdaad meerdere van die meldingen te gelijk komen wordt je er denk ik gek van.


    groetjes fernando

  • Ook bij maar 1 melding zou ik gek worden. Gewoon houden hoe het nu is, dat is hoe het in Duitsland ook groot is geworden.