[VB-012] Hoogtereddingsteam (HRT)

  • Leuke gedachte!, de Duitse versie heeft deze al in dienst wellicht kunnen hun daar iets mee ?
    En ja zoals Data al aangeeft moet er gekeken worden of het een must of gewoon optie wordt i.v.m. mensen die dit niet in de regio's hebben.


    De volgende regio's hebben ook HRT-Teams
    - Veiligheidsregio Utrecht
    - Rotterdam-Rijnmond
    - Brabant-Zuidoost
    - Zeeland


    Daarbij kunnen ze gebruik maken van een Heli (de blauwe van de politie) maar dit is in ontwikkeling of dat iets in de praktijk kan wezen.



    Dit is al een tijdje zo, ik heb dus geen idee of er vandaag de dag extra regio's er bij zijn gekomen.

  • de arrestatieteam is ook bevoegd om op hoogte te werken

    Dat kan best, maar naar mijn weten worden die niet als politie ingezet bij brandweer/medische gerelateerde incidenten, die zullen eerder ingezet worden bij politie gerelateerde incidenten.

  • het at is paar jaar geleden ingezet in ermelo bij een persoon in een zendmast die onwel was geworden is het at wel ingezet samen met de hrt van utrecht

  • Ja, Utrecht heeft inderdaad HRT's, evenals brandweer Rotterdam Rijnmond en Zeeland een soort van (Rope Rescue Team).
    Maar naast die regio's weet ik niet uit mn hoofd welke ze nog meer hebben, buiten het feit dat het er volgens mij niet veel meer zijn.


    Data

  • Ja, uit mn hoofd Terneuzen-Koegors, maar dat is een Rope Rescue Team in samenwerking met de politie.
    Kan zijn dat dit alleen in benaming verschilt, dat weet ik niet zeker


    Maar goed, dan hebben we nu 4 kazernes.
    Het zullen er natuurlijk nog wel wat meer zijn, maar wat ik probeer aan te geven is dat je dergelijke teams niet zomaar op elke kazerne ziet.
    Het is op dit moment iets dat nog niet in elke regio gebruikt wordt, en dus niet te verplichten te stellen is in meldingen.


    Data

  • Dat moet je dan aan @Timo641 vragen.
    Verschil is wel dat in elke regio in Nederland wel een OvRT/WO staat en dus niet in elke regio een HRT
    Dat houdt in dat we ons met een dergelijke update tot een bepaald gedeelte van de spelers richten en de rest er dus niks aan heeft
    Wellicht voor een later stadium, maar ik denk dat we toch echt eerder de algemene voertuigen rond moeten krijgen voordat we aan dergelijke dingen beginnen


    Data

  • maar data als jij eventueel probeert de overleggen met de gene die over dit soort dingen gaat dan kunnen wij eventueel inderdaad het voertuig kopen en op niet beschikbaar zetten zolang er nog geen meldingen voor zijn is dat misschien een idee maar laten we maar eerst afwachten op de andere voertuigen die hopelijk gauw uitkomen

  • Jongens,


    Ik kan jullie vertellen dat het HRT wel bij ons op de lijst staat. Dat geeft natuurlijk geen garanties, maarja ;)


    Persoonlijk vind ik het HRT geen slechte toevoeging, gewoonweg omdat ze wel in Nederland voorkomen. Niet veelvuldig voorkomen zou inderdaad opgelost kunnen worden door eenzelfde constructie als de waterongevallen. Echter zijn er wel twee punten waardoor ik mijn twijfels heb bij het HRT in Meldkamerspel:
    - Realistisch spelende teams willen in alle regio's gebruik kunnen maken van het HRT. Als voorbeeld: een speler in Gelderland-Midden wil ook een melding voor het HRT kunnen krijgen en vervolgens hulp kunnen krijgen uit bijvoorbeeld de VRU.
    - Het aantal meldingen moet wel rond het realistische blijven, en over het aantal meldingen voor WO is ook al veel te doen (geweest). Veel geld investeren en vervolgens nooit nodig hebben.


    Wouter en ik hebben dit al eens besproken en hebben toen bedacht dat dit wellicht een goede optie is voor de teamkas. Dat wil zeggen dat bepaalde posten gebouwd kunnen worden voor dergelijke specifieke teams en vervolgens door een bepaalde speler aangestuurd kunnen worden. Zelfde problemen als HRT komen we immers tegen bij bijvoorbeeld de nieuwe Instortingseenheden.


    Hopelijk is het zo een beetje duidelijker :)

  • Eens, alleen krijg je wel het probleem dat - als je deze gebouwen vanuit een teamkas wil laten bouwen - spelers die (bewust) niet in een team zitten dergelijke voertuigen dus nooit kunnen kopen.
    Daarbij was een extra gebouw voor de OvD-P ook niet "gewenst" om het zo maar even te zeggen, dus een apart gebouw voor alleen HRT - die normaal op de kazernes staan - al helemaal niet gok ik... :S
    En als je met instortingseenheden STH bedoelt zou dat hetzelfde zijn denk ik, dan zou een constructie als de Waterongevallenbestrijding voor sommigen wellicht nog wel beter zijn.


    Data