[FO-506] Leasemarkt, Investeringsmarkt, Meldingen Uitzetten

  • Goedendag,


    Aantal ''nieuwe'' (weet niet of ze al door gegeven zijn en of vermeld zijn op het forum.) ideeën voor op de website!.



    - Meldkamer meldingen uitzetten:
    (Niet realistisch, Wel Handig) Handig voor als je bijv. in een team zit, en er is een groot event gaande met vele meldingen, dat je die eerst ongestoord kunt oplossen.. Daarmee klaar, Meldkamer Meldingen aan, en weer je eigen meldingen oplossen.
    Of dat je eerst je team leden wilt helpen met zijn/haar melding. Of dat je gewoon even geen zin heb in meldingen. maar wel online wilt zijn op het spel.


    - Investeringsmarkt:
    Investeren in bijv. een Brandverzekering, de verzekeringsmaatschappij voor brandverzekeringen zoekt investeerders. Als dank wordt voor iedere gebluste brand een bedrag van x aantal credits uitgekeerd voor een periode van x aantal dagen.
    MAAR, je moet een bepaald bedrag inleggen, wat vrij hoog is.. Maar als je genoeg brandjes blust, dan haal je inverstering er uit + je maakt wat winst.
    Voorbeeld:
    Inverstering's bedrag: 150.000.
    Per geblust brandje: 500
    Duur periode inverstering: 20 dagen.
    Rekenvoorbeeld:
    1 gebluste brandje per dag. 500,- x 20 dagen = 10.000
    15 gebluste brandjes per dag. 500 x 15 (gebluste brandjes) = 7.500 x 20 dagen = 150.000. Je hebt na 20 dagen, MIN 15 gebluste brandjes per dag, je inverstering er uit.
    20 gebluste brandjes per dag. 500 x 20 (gebluste brandjes) = 10.000 x 20 dagen = 200.000. Je hebt na 20 dagen, MIN 20 gebluste brandjes per dag, je inverstering er uit + je hebt over 20 dagen 50.000 winst.
    Uiteraard is dit een rekenvoorbeeld.


    Leasemarkt:
    Je voertuigen ter beschikking stellen, voor andere mensen. Handig als je bijv. op vakantie gaat, zodat je tenminste nog iets verdient.


    - Dagelijkse Bonus:
    Deze optie wordt je gedwongen om iedere dag in te loggen.
    Dag 1, x aantal credits
    Dag 2, x aantal credits
    Dag 5, Gratis brandweer voertuig.. Bijv een TS of HW of HV of... of ...
    Dag 10, x aantal coins
    Dag 15, gratis gebouw upgrade
    Dag 20, gratis brandweer/ambulance/politie post.
    Uiteraard is dit een voorbeeld.


    ---------------------------------------------------------------------------
    Nieuwe toevoeging.
    Binnenkomende melding(en) verwijderen.
    Soms krijg je wel is van die meldingen, dat je zo iets hebt van, pfffffff... weg ermee.. dan komt deze optie goed uit.. Realistisch is het niet, daarom bijv een boete die je moet betalen, als je een melding verwijdert



    - Dagelijkse Rad voor fortuin:
    Inplaats van een Dagelijkse Bonus, 1 keer per dag mogen draaien aan een rad, waarbij je kans maak op leuke prijzen.

  • - Meldkamer meldingen uitzetten:


    (Niet realistisch, Wel Handig) Handig voor als je bijv. in een team zit, en er is een groot event gaande met vele meldingen, dat je die eerst ongestoord kunt oplossen.. Daarmee klaar, Meldkamer Meldingen aan, en weer je eigen meldingen oplossen.
    Of dat je eerst je team leden wilt helpen met zijn/haar melding. Of dat je gewoon even geen zin heb in meldingen. maar wel online wilt zijn op het spel.

    Momenteel staat al op de 'To-Do Lijst' een mogelijkheid om zelf het aantal meldingen dat je tegelijkertijd wilt hebben in te stellen.
    Mij lijkt dit een veel handiger plan dan dat je je volledige meldkamer uitzet, omdat je hiermee dus wél de meldingen kan ontvangen die je aankunt en de rest niet.



    Ik weet niet of dit nou wel zo'n goed idee is.
    Ik denk dat het enorm veel werk is om te programmeren en bovendien ook meer servercapaciteit vraagt, omdat alle voltooide meldingen geregistreerd, berekend en uitbetaald moeten worden.


    Daarbij: Dit idee én je eerste idee (Meldkamer uitzetten) komen volgens mij rechtstreeks van 112Simulator.
    112Simulator en Meldkamerspel zijn niet voor niets 2 verschillende spellen en naar mijn mening moet dat ook zo blijven...
    Over of het nou wel of niet ingevoerd gaat worden moet je bij @Timo641 en @Woukaa zijn...



    Ook dit idee komt volgens mij van 112Simulator, maar in ieder geval:
    Op de 'To-Do Lijst' staat al 'Mogelijkheid voor het huren van voertuigen die je niet in bezit hebt'.
    Nu weet ik niet of hierbij voertuigen van een andere speler gehuurd (oftewel 'geleased') kunnen worden, maar in ieder geval zal het huren van voertuigen in de toekomst waarschijnlijk in het spel komen.



    Nieuwe toevoeging.


    Binnenkomende melding(en) verwijderen.
    Soms krijg je wel is van die meldingen, dat je zo iets hebt van, pfffffff... weg ermee.. dan komt deze optie goed uit.. Realistisch is het niet, daarom bijv een boete die je moet betalen, als je een melding verwijdert

    Dit is al mogelijk...
    Je opent een melding en klikt vervolgens op de finishvlag.
    Hierbij wordt de melding direct afgerond, maar moet je wel 2 coins als boete betalen (zoals je hierboven al aangaf).


    Dagelijkse Rad voor fortuin:


    Inplaats van een Dagelijkse Bonus, 1 keer per dag mogen draaien aan een rad, waarbij je kans maak op leuke prijzen.

    Eeeeh, Meldkamerspel is een spel voor het simuleren van een meldkamer.
    Ik heb in geen enkele meldkamer een 'Rad van Fortuin' zien staan in de gangen ofzoiets :rolleyes:



    ik zeg goed idee maar ja ik heb daar niks over te zeggen dat is meer iets voor @Data en @Woukaa en @Timo641

    Alles wat ik hier op het forum schrijf is mijn eigen mening (met uitzondering van de To-Do Lijst, die is wel 'Officieel' ^^ ).
    De antwoorden van @Timo641 en @Woukaa zijn de 'officiële' antwoorden vanuit Meldkamerspel.com, zij hebben het oordeel of iets ingevoerd gaat worden of niet (en of ik het op de 'To-Do Lijst' kan zetten). ;)


    Groet, Data

  • Citaat van patrickmh

    De optie wat al op de To-Do-Lijst staat, is ook geen slecht idee..
    Waarom dan niet beide optie's. Dan heb je de keus, meldingen die wel aan kunt.. of gewoon tijdelijk even geen meldingen.

    Nou, als je zelf het aantal meldingen ik kan stellen dat je wilt ontvangen, zet je die toch gewoon op 0 ofzoiets?
    Lijkt me een beetje zonde van de tijd om hier een aparte knop voor aan te maken dan.



    Citaat van patrickmh

    Heeft Meldkamerspel.com weinig servercapaciteit ofzo? want veel dingen wat ik lees op het forum, wordt vaak afgewimpeld met : servercapaciteit, servercapaciteit..
    maar dit is mijn mening.

    Weet ik niet, daarvoor moet je bij Sebastian vragen.
    Wat ik wel kan vertellen, is dat als je een functie in het spel doet wat veel capaciteit vraagt, je er zeker van kunt zijn dat het spel er niet sneller op wordt (en eigenlijk 99.9% zeker dat ie er trager van wordt)...
    Daarnaast is het denk ik zoals eerder aangegeven veel programmeerwerk voor iets wat eigenlijk totaal niet realistisch is... (Meldkamers investeren volgensmij niet in brandverzekeringen enzo)...




    Citaat van patrickmh

    Klopt, het komt inderdaad van de andere website, maar neemt niet weg dat IK het geen leuke toevoeging of update zou vinden. Maar dat is mijn mening.

    Nogmaals, meldkamerspel en 112Simulator zijn 2 aparte spellen en dat moeten we ook zo houden.




    Citaat van patrickmh

    Alleen ik had het dan over een boete betalen aan de hand van Credits, en geen Coins.... want het spel is namelijk al ''duur'' zat. Maar dat is mijn mening.

    Oh nee hoor, het spel is volledig 'Free2Play'...
    Dat houdt in dat je alles gewoon gratis kunt spelen, alleen als iets je te langzaam gaat kun je coins kopen voor 'echt' geld...
    Ik heb tot nu toe nog geen euro verplicht uit hoeven geven aan het spel omdat ik niet verder kwam ofzo... ;)





    Citaat van patrickmh

    Nee, Ik zelf ook niet.. Realistisch is het inderdaad niet ( zijn wel meer dingen niet realistisch hier op het spel ) , maar ik vond het wel een leuk idee. Maar dat is mijn mening.

    Op dit punt ben ik het volledig met @R0N4NN eens!
    Ik zou niet weten wat niet realistisch is in het spel (ja, behalve het uiterlijk maar dan is het geen spel meer)...


    Bovendien, als ik kijk naar jouw voorstellen:
    1. Meldingen uit kunnen zetten --> Realistisch? Nee (Gelukkig gaf je dit zelf al aan).
    2. Investeringsmarkt --> Realistisch? Nee (Centralisten of andere personeelsleden van een meldkamer investeren niet in brandverzekeringen).
    3. Leasemarkt --> Realistisch? Ik denk het niet (Volgensmij lenen melkamers niet zomaar voertuigen uit op een 'Leasemarkt' aan andere meldkamers).
    4. Dagelijkse bonus --> Realistisch? Nee (Ik had m over het hoofd gezien, maar ik speel dit spel nu al 209 dagen, dus reken maar uit hoeveel gratis posten en coins ik had gekregen...)
    5. Meldingen verwijderen --> Is al mogelijk, bovendien verdwijnen meldingen na 24 uur automatisch, dus als je er geen 2 coins voor over hebt gewoon 24 uur laten staan
    6. Rad van Fortuin --> Realistisch? Nee (Gaf je later zelf ook al toe...)



    Kortom, het spel zal er niet 'Realistischer' van worden...
    Overigens: Ik zeg niet dat het allemaal 'slechte' ideeën zijn: die bestaan niet! Ze passen naar mijn mening alleen niet zo goed in dit spel...


    Groet, Data



    P.S. Ik ben net als R0N4NN serieus wel benieuwd wat er niet realistisch is...

  • Sowieso moeten we nog even wachten op wat @Timo641 en @Woukaa ervan vinden (dus op het officiële antwoord)... :D


    En nog even op punt 3 terugkomen: brandweerkazernes en ambulanceposten vallen onder de veiligheidsregio (zoals je denk ik wel weet :D), dus zelf zullen ze geen investeringen doen. Hooguit de veiligheidsregio zelf, maar volgens mij is dit ook niet het geval (corrigeer me als ik verkeerd zit)...


    Groet, Data


  • 1. Meldkamermeldingen uitzetten

    Het uitzetten van meldingen lijkt mij absoluut geen goed idee. Op meldkamers kunnen de meldingen ook niet uitgezet worden...


    De optie die op de lijst van @Data staat heb ik toevallig bedacht en daarmee doelde ik meer op het feit dat je het maximaal aantal inzetten zelf kunt kiezen om het realistisch te houden.


    Zelf speel ik bijvoorbeeld in de Veiligheidsregio Utrecht (VRU), daar zijn totaal 67 brandweerposten. Dat zou neerkomen op een maximaal aantal meldingen tegelijk van 68! Dan kan je mij veel vertellen, maar in een situatie zonder event komen er geen 68 meldingen tegelijk op de meldkamer binnen.


    Ik doelde dus meer op het punt dat je het maximum in kunt stellen tot bijvoorbeeld 5 of 10, zodat het enigszins realistisch blijft. De keuze om 0 incidenten te krijgen zou dan natuurlijk niet voorkomen, want laten we eerlijk zijn, dat slaat nergens op en gaat het doel van het spel voorbij...


    Overigens moet wel worden gezegd dat ik deze functie aan de lijst heb toegevoegd voordat de hoeveelheid in te stellen inzetsnelheden in het spel werden uitgebreid. Met het beschikbaar komen van de snelheden "Langzaam" en "Extra Langzaam" is het probleem eigenlijk opgelost en kan zeer worden afgevraagd of de betreffende functie op de to-do-lijst nog wel nodig is.


    2. Investeringsmarkt

    Volgens mij heeft @Data hier het antwoord al gegeven. Maar niet alleen servercapaciteit en programmeren zullen een probleem vormen, als je het mij vraagt is het ook volledig onnodig en voegt het niet veel toe aan het spel. Ter eerste wordt het spel alleen maar ingewikkelder. Daarnaast heeft het niets meer met het doel van het spel te maken.


    En inderdaad opnieuw realisme, wat mij betreft niet.


    Servercapaciteit schijnt inderdaad schaars te zijn, maar daar gaan wij niet over, dat is zaak voor Sebastian. Dan vind ik het wel zo fijn om de beschikbare capaciteit dan ook aan nuttigere functies te besteden. Liever nieuwe meldingen, nieuwe voertuigen en de binnenkort beschikbare UGS...


    3. Leasemarkt


    Dit idee staat inderdaad op dit moment op de lijst, maar ik vraag me af in hoeverre we dit wel moeten willen. Maarja dat is dan meer mijn mening.


    Spelers in teams kunnen prima gebruik maken van voertuigen van andere teamleden, daar is immers de mooie functie om een inzet vrij te geven in het team voor...
    En ja spelers die alleen spelen hebben dan misschien een probleem, maar laten we eerlijk zijn: in de voertuigmarkt is duidelijk te vinden wanneer een bepaald voertuig nodig hebt, dus daar kan je prima rekening mee houden, waardoor het eigenlijk niet voor zou moeten komen dat je een bepaald voertuig niet hebt.


    4. Dagelijkse bonus


    Biedt in mijn ogen geen meerwaarde. Doel van het spel is het verdienen van credits door het oplossen van meldingen. We kunnen her en der wel bonussen uit gaan keren, maar zoveel zin heeft dat niet. Mensen die online zijn, verdienen immers al geld omdat er alleen dan nieuwe meldingen komen... Als je niet online bent kan je sowieso geen geld verdienen, waarom zou je dan ook nog een bonus gaan geven als je er een dag bent.


    En dan nog kun je dus even inloggen, geen melding oplossen en de bonus is weer binnen, lijkt me niet helemaal het idee.


    5. Meldingen verwijderen

    Inderdaad, functie is gewoon aanwezig. Maar ook hier geldt weer: alsof er op een meldkamer een knop is om een bepaald incident even te verwijderen...


    Huidige werkt prima met de coins. En als je het een duur spel vind, ja zoals @Data al aangeeft: je bent niet verplicht ook maar 1 euro uit te geven...


    6. Rad van Fortuin


    Zie het antwoord van @Data.




    Toevallig alleen maar ideeën die het niet lijken te gaan redden, want laten we wel zijn, het is het spel van Sebastian... Maar vat dat niet persoonlijk op ofzo ;)


    En @Data: als het aan mij ligt mag je bij de twee functies op de to-do-lijst wel iets tussen aanhalingstekens zetten, want zoals je aan mijn reactie merkt zijn die opties het misschien toch niet helemaal :D


    En dit antwoord is overigens gegeven zonder de mening van @Woukaa, dus geen idee hoe hij hier instaat... maar veel verschil zal er niet zijn.

  • Het mooiste zou dan zijn dat je kan kiezen per hulpdienst hoeveel meldingen je krijgt. Zo hebben de POL en Ambu vele malen meer meldingen als de brandweer met minder gebouwen.


    Goed punt, dan kan je ook beter instellen welke hulpdienst je liever speelt. Sommige mensen spelen nou eenmaal liever een bepaalde hulpdienst, maar hebben we graag de andere hulpdiensten in het spel, omdat daardoor ook andere meldingen worden gegenereerd.

  • wat ik heel vreemd vind, is dat de ideeën die hier neer gezet worden bijna letterlijk een kopie zijn van 112simulator. Volgens mij kan het nooit de bedoeling zijn om elkaars spel te gaan kopieren, misschien zie ik het verkeerd maar toch wou ik het even gemeld hebben ;)

  • wat ik heel vreemd vind, is dat de ideeën die hier neer gezet worden bijna letterlijk een kopie zijn van 112simulator. Volgens mij kan het nooit de bedoeling zijn om elkaars spel te gaan kopieren, misschien zie ik het verkeerd maar toch wou ik het even gemeld hebben ;)

    Zo, azijnzeiker! wil je nou een applaus voor je reactie, of vind je een schouderKLOP(je) beter? Zou voor optie 1 gaan, anders kan je via Meldkamerspel.com een ambulance aanvraag doen voor, patiënt met schouder uit de kom!
    Nee is geen dreiging of bedreiging :) Maar een dom antwoord, na een domme reactie :-) :D


    Maar goed, geloof dat 2 ''ideeën'' daar vandaan komen.. Maar wat ik al aangaf, een IDEE! Betekend niet dat ze A het door moeten voeren.. Of B letterlijk over moeten nemen!


    Dat is het zelfde als een mening hebben, ik kan iets vinden, wat jij weer niet vind.. IK vind je een azijnzeiker ;) kan jij of andere mensen niet vinden!


    Veel speel plezier!