Mogelijkheid tot verwijderen foutieve POI's

  • Beste GT (en mede forumleden),

    Ik ben een speler die houdt van realisme. Daarom vind ik het ook zeer vervelend als ik elke keer maar weer meldingen krijg met POI's, 2 meter naast mijn kazernes, en daar ben ik een beetje klaar mee. Tuurlijk kun je als speler zelf POI's plaatsen, maar als je steeds maar groeit kun je heel lastig in heel nederland POI's plaatsen. Dat zou dagenlang non-stop werk opleveren.

    Daarom heb ik het volgende voorstel: een soort nevenfunctie van het GT (of eventueel een apart team van ervaren spelers geselecteerd door het GT, jullie hebben het immers al druk genoeg!) om zo veel als mogelijk foutieve POI's te verwijderen van de publieke database. Of dat speltechnisch mogelijk is, geen idee, maar zo kan er wel controle komen op de geplaatste POI's. Of, je draait hem om, en het verantwoordelijke team moet eerst POI's accepteren voordat deze publiekelijk gebruikt kunnen worden.

    Samengevat:
    Een team met als functie het controlleren van de publiekelijke POI's of deze ook realistisch zijn.
    Optie 1 - Foutieve POI's verwijderen nadat ze openbaar zijn.
    Optie 2 - Verifieren voordat de POI's openbaar worden.

    Dat zou er speltechnisch wel een aparte database gemaakt moeten worden voor publiekelijke POI's. Dan kunnen de niet-rea spelers alsnog gewoon plaatsen waar ze willen, maar dan hebben de rea spelers geen last van spelbederf. Eventuele specifieke criterea om het realisme van een POI te toetsen kan later besproken worden.

    Groet,

  • Die optie was er voorheen altijd, maar dat heeft XY verwijderd. Ik weet verder niet wat de status hiervan is, want het is wel al een paar keer gevraagd dit systeem terug te krijgen.

    Interessant, raar dat ze het weggehaald hebben. Zal vast wel een (goede?) reden achter gezeten hebben.
    Nouja, in ieder geval is dit dan mijn suggestie om dat systeem terug te brengen ^^

  • Het spel plaatst zelf geen POI.

    Als je last hebt van verkeerde punten, dan zal je dat toch bij je teamleden moeten neerleggen.

    Of als je volledige controle wilt houden, dan zal je het toch zelf moeten doen.

  • ander voorstel zou dus kunnen zijn om juist zo’n optie/database te krijgen, waarmee het spel een standaard heeft aan POI. Waar je dan eventueel voor kan kiezen of dat je die wel of niet wilt gebruiken.

  • Het spel plaatst zelf geen POI.

    Als je last hebt van verkeerde punten, dan zal je dat toch bij je teamleden moeten neerleggen.

    Of als je volledige controle wilt houden, dan zal je het toch zelf moeten doen.

    Voor zover ik weet pakt het spel de POI's van alle spelers, niet alleen die van teamgenoten.
    En inderdaad is de enige andere optie nu om alles zelf te doen. Daar heb ik alleen niet het geduld voor, in ieder geval niet voor hele regio's, laat staan heel nederland.^^

  • Voor zover ik weet pakt het spel de POI's van alle spelers, niet alleen die van teamgenoten.
    En inderdaad is de enige andere optie nu om alles zelf te doen. Daar heb ik alleen niet het geduld voor, in ieder geval niet voor hele regio's, laat staan heel nederland.^^

    Zat even naar alle soorten POI’s te kijken. Je zal elke sloot realistisch willen intekenen. Dan ben je wel een jaartje bezig.

  • Zat even naar alle soorten POI’s te kijken. Je zal elke sloot realistisch willen intekenen. Dan ben je wel een jaartje bezig.

    Dat zal inderdaad lang duren, maar dat is niet mijn bedoeling met deze suggestie.
    Hoe mijn visie is: De spelers plaatsen nogsteeds alle POI's, het verantwoordelijke team doet dat NIET. zij zullen alleen controleren.

  • POI's worden over de teamgrenzen heen gedeeld in niet binnen een team.

    Ik steun zeker dit voorstel. Het gaat er vaak ver over. Er zijn ook plaatsen waar alle poi's gewoon bovenop bestaande kazernes worden gesmeten om niet ver te moeten rijden.

    Al zullen de problemen met onrealistische poi's niet makkelijk verdwijnen zolang er spelers zijn die er de ballen om geven. Daarom moet er voor we zoiets doen eerst een mogelijkheid creeren in de spelinstellingen om te kiezen of men met of zonder poi's speelt, en de default op zonder zetten. Zo zullen degenen die het nu om zeep helpen geen nood meer hebben om het om zeep te helpen.

  • Hoewel ik ook voorstander ben van realistische POI's, hebben wij het hier volgens mij over een probleem dat een individuele keuze is.

    In de instellingen kan je al aangeven om alleen met eigen POI's te spelen. Daarmee crëeer je dan voor je eigen meldingen een zo realistisch mogelijk beeld.

    Het meerijden op teammeldingen is ook een individuele keuze. Je hoeft het niet te doen en dan heb je ook niet de irritatie van onrealistische POI's, zoals in de screenshot te zien is. Het kan je irriteren, maar het is een optie in het spel en je kan andere spelers niet jouw visie opdringen.

    In mijn optiek kan dit uitsluitend opgelost worden wanneer er gewerkt wordt met een actuele database van POI's door MKS zelf en spelers geen eigen POI's meer te laten maken. Helaas heb ik het vermoeden dat XY daar geen tijd aan gaat besteden, hooguit dit laten beheren door het Gameteam. Dan zal het Gameteam wel behoorlijk versterkt moeten worden, aangezien het een behoorlijke klus is om de POI's in te voeren én actueel te houden.

  • En voor een aantal POI's is het ook een soort van onmogelijk om er een lijst van te krijgen, of soort van onmogelijk om het bij te houden.

    Dus dan zouden ook alle POI's die we nu in het spel hebben, moeten worden nagelopen in hoeverre het realistisch is om er een realistische lijst van/voor te maken.

  • in de meldkamer kan je instellen of je POI van het team wil gebruiken of alleen die van jezelf.


    Als ik jou was zou ik in dit geval alleen die van jezelf gebruiken, dan weet je zeker dat de POI goed staat. Je kan dan ook niet verwachten van andere spelers dat die net zo spelen zoals jij.