Meer voertuigen laden

  • Hi GT


    Ik zat net te denken. Met het groter worden van een groot aantal meldingen, neemt het aantal benodigde voertuigen ook steeds verder toe. (Natuurbrandje heb ik zo'n 100 voertuigen nodig)

    De kans dat precies de juiste voertuigen in de eerste lading voertuigen zit, wordt dus steeds kleiner en wordt je gedwongen om enkele malen op N te klikken.


    Is het misschien een idee om bij XY aan te kaarten of dat het aantal ingeladen voertuigen omhoog kan?

    Als ze dat te heftig voor de server vinden is het misschien een leuke voor het premium pakket. Geeft echt wel een meerwaarde. En met alleen de prem spelers blijft de impact beperkt.

  • Een optie kan ook zijn voor een keuze middels een iccon naast het icoon voor de generatiesnelheid, een enkele, een 1,5 of een dubbel load? Wanneer je alleen teammeldingen aan het aanrijden bent, zal je die dubbele load niet nodig hebben, dan is misschien zelfs een halve load wel voldoende, wat dat weer een belasting van de server scheelt.

  • Een optie kan ook zijn voor een keuze middels een iccon naast het icoon voor de generatiesnelheid, een enkele, een 1,5 of een dubbel load? Wanneer je alleen teammeldingen aan het aanrijden bent, zal je die dubbele load niet nodig hebben, dan is misschien zelfs een halve load wel voldoende, wat dat weer een belasting van de server scheelt.

    Oe, dat vind ik een goede. Probleem is wel dat sommige spelers dan altijd deze op dubbel zullen laten staan... want helaas zijn er dat soort egoisten op de wereld.

  • Oe, dat vind ik een goede. Probleem is wel dat sommige spelers dan altijd deze op dubbel zullen laten staan... want helaas zijn er dat soort egoisten op de wereld.

    Die hebben dan alleen zichzelf ermee. Dubbel laden betekent een langere laadtijd, dus ben je zelf langer bezig met aanrijden van teammeldingen. Ik denk dat dat wel los zal lopen.

  • Hier zijn in het verleden ook verschillende ideeën over geweest. Echter wil xy dit niet aanpassen ivm de belasting van de server,
    Hopelijk dat er in de toekomst iets meer duidelijk of aangepast kan worden.
    Verder is het een prima idee!

    Zal het inderdaad een grotere belasting van de server worden????
    Die vraag kan pas beantwoord worden wanneer het uitgeprobeerd is en je weet hoe de spelers ermee om zullen gaan.
    Voorbeeld;

    Melding van 14.960 credits (Brand bij afvalverwerker)
    In de eerste load ziten 561 voertuigen, maar ik mis nog een OvD
    Na herladen is de lijst 1.555 voertuigen.
    Herladen is dus bijna 3 keer de grootte van de eerste load.
    De eerste load één keer groter maken is dus net zo groot als de 2e load.

    Melding van 58.102 credits (Natuurbrand)
    Eerste load 559 voertuigen en ik mis 204.000 liter water, 1 OvD, 2 DB-Handcrew
    Na tweede load 1.555 voertuigen. Wederom is de 2e load 2 keer groter dan de 1e load.

    Wanneer de eerste load dus geen 500 maar 1.000 voertuigen zou zijn, hoeft in de meeste gevallen de 2e load niet gedaan te worden. Aangezien de 2e load die 1.000 voertuigen is, is het naar mijn mening dus een verlichting voor de server.
    Maar, dit is vanuit mijn lekenkennis ten aanzien van programmeren en data verwerking. Het is echter wel opvallend dat ik op deze manier 30 meldingen tussen de 14 en 70K heb bekeken en de verhoudingen in alle gevallen hetzelfde waren.

  • precies mijn punt. Voor de natuurbranden, nucs etcetera heb ik vaak 1 x N extra nodig. Bij een nuke gaan er bijba 200 voertuigen heen. Inclusief ambulance. Kans dat die precies in de eerste +- 500 voertuigen zitten is gewoon kleine. 2de load is volgens mij 1000 voertuigen extra idd. En daar zitten ze meestal ruim in. Daarom zou ik ook op 1000 gaan zitten.


    Natuurlijk speelt dit vooral bij de mensen die grotere meldingen hebben. Dus volgens mij kan je op profiel niveau prima een scheiding maken.

  • Hebben jullie effectief een eerste load van 500? ik heb er maar 250 + helis. Er komen wel ongeveer 1000 bij per uitbreiding als ik ze nu nakijk. Het is moeilijk voor een exacte telling te maken met de helis die zowieso ingeladen worden, en haakarmbakken die niet allemaal geselecteerd worden.

    Zelf zou ik als middenweg tussen xy, die niet teveel belasting wil zetten op de server, en de spelers die meer willen laden, willen voorstellen om de keuze te geven tussen verschillende waarden in een dropdown menu in het opties scherm. Nu ze dat toch zo overzichtelijk gemaakt hebben in tabblladen moet dat er wel bijkunnen vind ik. Een dropdownmenu met enkel vooropgestelde waarden geeft xy dan iets meer garantie dat er niet in overdreven wordt, en moet minder nadenken over wat veel en wat weinig is aangezien je dan een minimum en maximum ziet.

    Terwijl ik graag net als jullie de keuze wil hebben meer in de initele lading te steken, zou ik ook graag de optie hebben de uitbreidingsaantallne te verlagen. 100 is me gewoon te veel, zeker aangezien ik de meestal maar een handjevol voertuigen mis in de eerste lading van 250. want nu duurt het wachten op die lijstuitbreiding ook gewoon te lang met 1000 voertuigen.