VB-501 Brandweer Fire Bucket Operations

  • In de lijst Voertuig suggesties staat deze als zijnde afgekeurd en zit daarbij ook in het archief, maar inmiddels is deze wel ingevoerd en zijn de Natuurbranden er ook op aangepast alsook de benodigde liters water enkel deze voor het aantal liters water kan je veel voertuigen al wel sturen, maar is het een idee/ suggestie om ook aan de Fire Bucket Operations (FBO-heli) een aantal liters water toe te voegen voor dit soort meldingen gezien deze realistisch gezien ook water bij hebben om veel water in korte tijd uit te storten over een bijv. Natuurbrand?

  • Dit voertuig is in het verleden idd afgekeurd. Dit omdat het buiten scope viel doordat het defensie was en niet veel voor komt binnen Nederland.
    Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en zijn de mogelijkheden van implementaties veranderd waardoor we de druk konden verlagen.

    Zo is eerder dit jaar ook geweest met de signalisatie en RWS.

    Daardoor hebben we de suggestie herzien toen de een update gingen doen voor de natuurbranden, om deze nog realistischer te kunnen maken. Vandaar deze aanpassing. En aan de reacties te zien die we kregen bij de release werd het gewaardeerd.


    Maar dan over de suggestie. Bij de hoeveelheid water wordt er gesproken over een watertank. De FBO heeft geen watertank. Het water wordt verzameld bij een plek in de buurt van de brand. Hierdoor is er geen waterwaarde toegevoegd aan het voertuig. Daarnaast vragen we voor waterdragers weinig specifieke voertuigen om spelers de vrijheid te geven om deze zelf in te vullen. Dit zou dus bij toevoeging effect hebben dat we de FBO niet specifiek gaan vragen. We hebben dus bewust gekozen om geen watertank te definiëren bij dit "voertuig".

  • Dit voertuig is in het verleden idd afgekeurd. Dit omdat het buiten scope viel doordat het defensie was en niet veel voor komt binnen Nederland.
    Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en zijn de mogelijkheden van implementaties veranderd waardoor we de druk konden verlagen.

    Zo is eerder dit jaar ook geweest met de signalisatie en RWS.

    Daardoor hebben we de suggestie herzien toen de een update gingen doen voor de natuurbranden, om deze nog realistischer te kunnen maken. Vandaar deze aanpassing. En aan de reacties te zien die we kregen bij de release werd het gewaardeerd.


    Maar dan over de suggestie. Bij de hoeveelheid water wordt er gesproken over een watertank. De FBO heeft geen watertank. Het water wordt verzameld bij een plek in de buurt van de brand. Hierdoor is er geen waterwaarde toegevoegd aan het voertuig. Daarnaast vragen we voor waterdragers weinig specifieke voertuigen om spelers de vrijheid te geven om deze zelf in te vullen. Dit zou dus bij toevoeging effect hebben dat we de FBO niet specifiek gaan vragen. We hebben dus bewust gekozen om geen watertank te definiëren bij dit "voertuig".

    Lijkt me een doordachte keuze, en ondanks dat ik het jammer vind snap ik de logica compleet.
    Dan over de suggestielijsten, deze zijn naar mijn idee zeer verouderd. Vandaar waarschijnlijk de verwarring. Misschien is het een idee om deze eens bij te werken?
    In ieder geval bedankt Piet, topper ben je. <3