"School shooting" in Nederland

  • In het nieuwsbericht van Meldkamerspel van vandaag staat:

    Wij denken dat de meeste van jullie het ongetwijfeld wel mee hebben gekregen. Wat we dachten dat nooit in Nederland zou gebeuren bleek toch mogelijk te zijn, een “school shooting”. Vandaag krijgen ook jullie als centralisten deze melding voor je kiezen.

    Ik kan op het internet niks over een school shooting vinden in Nederland, niet sinds het incident in Roermond in 2018, of anders alleen als je het incident in het Erasmus MC als 'op een school' ziet.


    Het lijkt mij nogal een gemist detail om bij een aankondiging van een nieuw incident binnen het spel te verwijzen naar een echte schietpartij in Nederland die niet plaats heeft gevonden. Een schietpartij op een school is nogal wat, laat staan een massamoord. Ik vind het daarnaast nogal vulgair om net te doen alsof dit wel echt heeft plaatsgevonden, om daarmee de 'actualiteit' van Meldkamerspel te promoten.


    Misschien dat het bericht vertaald is vanuit het Duits, omdat daar wel een aantal dagen geleden een schietpartij op een school heeft plaatsgevonden, maar dat neemt niet weg dat het volgens mij nogal een misser is om hiermee aan de haal te gaan op deze manier.


    Ik hoop te zien dat ik niet de enige ben van de spelers die deze mening heeft en dat de developers van Meldkamerspel hier lessen voor de toekomst uit zullen halen


  • Heb je in ChatGPT gezocht naar informatie?

    Dan klopt het want die AI machine loopt achter...


    Hierbij de informatie m.b.t. de zeer trieste gebeurtenis in R'dam.

    Citaat van Rdam MC

    Rond 14.25 uur kwamen bij de politie meldingen binnen over de schietincidenten. Eerst werd er geschoten in een woning aan het Heiman Dullaertplein. De verdachte ging daarna een opleidingsgebouw bij het ziekenhuis aan de Rochussenstraat binnen, zo'n 1,5 kilometer verderop, waar ook iemand zwaargewond raakte. Daarna ging hij het ziekenhuis in.


    Denk dat dit je vraag beantwoord (en ik het niet verder hoef uit te leggen).

    Doe voortaan beter je huiswerk, betrouwbare bronnen zoeken en niet te vergeten actuele bronnen.


    Succes.

  • Doe voortaan beter je huiswerk, betrouwbare bronnen zoeken en niet te vergeten actuele bronnen.


    Succes.

    In het bericht staat "Wat we dachten dat nooit in Nederland zou gebeuren bleek toch mogelijk te zijn, een “school shooting”. ".

    Met de info Gatsybah is in ieder geval duidelijk dat wie dacht dat het nooit in Nederland zou gebeuren in ieder geval die eerdere shooting niet had meegekregen.
    Bovendien haalt hij in zijn bericht als het MC al aan en heeft hij zijn huiswerk dus gedaan.

    Maar, guys, het is een spelletje en het realisme is al lang uit het spel verdwenen. Of de info nu daadwerkelijk klopt, gedramatiseerd of fictief is, maakt ook niet uit

  • Zo te zien heb je dus zelf niet goed gelezen. En volgens mij is het de bedoeling dat we normaal met elkaar omgaan. Misschien volgende keer eerst even tot 10 tellen voordat je reageert. Dan had je misschien gezien dat je reactie gebaseerd is op een interpretatieverschil of het Erasmus Medisch Centrum een ziekenhuis of een school is.

  • Zo te zien heb je dus zelf niet goed gelezen. En volgens mij is het de bedoeling dat we normaal met elkaar omgaan. Misschien volgende keer eerst even tot 10 tellen voordat je reageert. Dan had je misschien gezien dat je reactie gebaseerd is op een interpretatieverschil of het Erasmus Medisch Centrum een ziekenhuis of een school is.


    Waarom zou je uberhaupt zo'n bericht plaatsen? Daar ging het volgensmij al mis. Het heet meldkamerSPEL, neem het niet zo serieus joh... het game-team heeft hun handen al vol genoeg. Begrijpelijk dat ze dan niet dagenlang gaan researchen voor elk bericht wat ze plaatsen. Ga lekker spelen