In het nieuwsbericht van Meldkamerspel van vandaag staat:
Wij denken dat de meeste van jullie het ongetwijfeld wel mee hebben gekregen. Wat we dachten dat nooit in Nederland zou gebeuren bleek toch mogelijk te zijn, een “school shooting”. Vandaag krijgen ook jullie als centralisten deze melding voor je kiezen.
Ik kan op het internet niks over een school shooting vinden in Nederland, niet sinds het incident in Roermond in 2018, of anders alleen als je het incident in het Erasmus MC als 'op een school' ziet.
Het lijkt mij nogal een gemist detail om bij een aankondiging van een nieuw incident binnen het spel te verwijzen naar een echte schietpartij in Nederland die niet plaats heeft gevonden. Een schietpartij op een school is nogal wat, laat staan een massamoord. Ik vind het daarnaast nogal vulgair om net te doen alsof dit wel echt heeft plaatsgevonden, om daarmee de 'actualiteit' van Meldkamerspel te promoten.
Misschien dat het bericht vertaald is vanuit het Duits, omdat daar wel een aantal dagen geleden een schietpartij op een school heeft plaatsgevonden, maar dat neemt niet weg dat het volgens mij nogal een misser is om hiermee aan de haal te gaan op deze manier.
Ik hoop te zien dat ik niet de enige ben van de spelers die deze mening heeft en dat de developers van Meldkamerspel hier lessen voor de toekomst uit zullen halen