Niewe events: Rellen & Stroompanne

  • Ik heb een idee om de teamevents uit te breiden met 2 nieuwe events: Rellen en Stroompanne. Deze zouden dan kunnen samengesteld worden uit bestaande incidenten, en incidenten die reeds goedgekeurd, echter nog niet geactiveerd zijn.
    Bij deze twee events heb ik ook al een lijst met incidenten die gebruikt kunnen worden, al is die lijst nog suggestief bovenop de suggestie voor de twee events en open voor discussie. Met andere woorden, zijn de gesuggereerde incidenten niet de enige mogelijkheid, en hoeven ze er ook niet allemaal in aanwezig te zijn. Het is begrijpbaar dat je sommige incidenten te groot zou vinden voor een event, al zou ik toch ook graag eens een event met grotere incidenten zien als het kan.



    Het Rellen teamevent zou kunnen bestaan uit incidenten die te maken hebben met brandstichting (op straat), geweldplegingen, diefstallen (op straat), vandalisme en overlast.

    • Voorbeelden van reeds bestaande bruikbare incidenten:
    • Brandende afvalbak
    • Brandende container
    • Brandende personenauto
    • Brandende motorfiets
    • Brandende bromfiets
    • Brandende dixi
    • Brandende aanhangwagen
    • Brandend bushokje
    • Bloedneus
    • Gevallen persoon
    • Winkeldiefstal
    • Verward persoon
    • Hoofdletsel
    • Hoofdwond
    • Gebroken rib
    • Brandende bus
    • Brandende bestelwagen
    • Brandende papiercontainer
    • Assistentie treinconducteur
    • Vernieling bushokje
    • Schietincident
    • Steekincident
    • Verdachte situatie
    • Persoon vermist
    • Straatroof
    • Geluidsoverlast
    • Auto-inbraak
    • Brandend speeltoestel
    • Bedreiging
    • Overlast jeugd
    • Inbraakalarm
    • Vechtpartij in cafe
    • Personen op dak school
    • Gebroken arm
    • Gebroken been
    • Gestolen fiets gevonden
    • Ongeregeldheden voetbalsupporters horeca

    Volgende incidenten zie ik in de suggestielijsten en zouden ook waarde hebben bij het event 'Rellen':


    • Overval tankstation
    • Onstnapte gevangene
    • Vernieling
    • Diefstal voertuig
    • Uit de hand gelopen ruzie
    • Pizzakoerier overvallen
    • Reinigen wegdek
    • Fiets in brand




    Voor het event stroompanne zou ik vooral ongelukken gebruiken die kunnen voortkomen uit het wegvallen ven verlichting en signalisatie.

    • Voorbeelden hiervan uit de bestaande incidenten:
    • Liftopsluiting
    • Aanrijding door trein
    • Gevallen fietser
    • Botbreuk
    • Koe in sloot
    • Koe in gierput
    • Inbraak in woning
    • Vechtparij in cafe
    • Persoon te water
    • Personenauto te water
    • Ongeval met trein en vrachtwagen
    • Ongeval met trein en personenauto
    • Verkeersongeval met motorfiets
    • Verkeersongeval met personenauto en motorfiets
    • Verkeersongeval met fietser en motorfiets
    • Verkeersongeval met vrachtwagen en fietser
    • Motorrijder gevallen
    • Val van skateboard
    • Verkeersongeval scooter
    • Geschreeuw in woning
    • Auto tegen woonhuis

    Uit de Suggestielijst zou ik nog toevoegen:


    • Hulpgeroep vanaf balkon
    • Gaslucht
    • ontsnapping chloorgas

    En eventueel zou een uitbreiding van de 2 bestaande events met een paar grotere ook niet slecht zijn natuurlijk ;)

  • Leuke ideeën.
    Alleen mag wat mij betreft nog wel gekeken worden naar de benamingen.
    Stormpanne klinkt mij niet echt bekend.
    Maar denk dat de admins hier wel iets op kunnen verzinnen.

    Stroompanne is Vlaams voor stroomstoring

  • Ideeen zijn leuk!


    Alleen 1 opmerking: vind wel dat bij de stroomuitval er meldingen tussen staan die daar niet bij horen.. maar dat is mijn personelijke mening.


    Bijv. Koe in sloot, Koe in gierput, Val van skateboard en er zijn nog wat soorten waar je over kan over twijfelen bijv. Gevallen fietser, Val van skateboard je kan natuurlijk je fantasie gebruiken en bedenken dat zijn gevallen omdat ze moesten uitwijken bij verkeerslichten voor ander verkeer ;)

  • Ideeen zijn leuk!


    Alleen 1 opmerking: vind wel dat bij de stroomuitval er meldingen tussen staan die daar niet bij horen.. maar dat is mijn personelijke mening.


    Bijv. Koe in sloot, Koe in gierput, Val van skateboard en er zijn nog wat soorten waar je over kan over twijfelen bijv. Gevallen fietser, Val van skateboard je kan natuurlijk je fantasie gebruiken en bedenken dat zijn gevallen omdat ze moesten uitwijken bij verkeerslichten voor ander verkeer ;)

    of ze verschieten van het uitvallen van de straatverlichting

  • Ik keur het aanmaken van nieuwe events goed ( er staan er trouwens al enkele op de suggestielijst ).


    Het event 'rellen' is een leuk concept waarmee we zeker nog verder kunnen aan sleutelen ;-)


    Het event 'stroomstoring/panne' heb ik iets meer mijn twijfels ... Ik zie in dat lijstje te veel meldingen staan die niet relevant zijn aan een storing/panne.