[FT-510]Limiet op teamleden per team

  • Graag jullie mening!


    Teams die 'oneindig' leden kunnen werven en er niet veel redenen zijn voor spelers om voor nieuwe beginnende teams te kiezen. Ik verzin hier wat manieren om dat tegen te gaan. Naar aanleiding van dit topic waar ik dit idee kreeg: LINK


    1. Een team cap / ledenlimiet te hebben op het aantal leden per team.
    2. Maximaal 10-20 aanmeldingen per week.
    3. Teamrangen: Hoe hoger het rang/grootte van het team, hoe meer ze beperkt worden in hun doorgroei.


    Zelf denk ik niet dat dit snel gaat gebeuren maar wilde toch eens horen wat anderen vinden. Wat denken jullie? En aan welk maximum zou je dan denken? 100, 150, 250 of 300? Of heb je nog een alternatief idee?


    Ikzelf zou denken aan 200-300 leden, dat is al veel en druk voor 1 team toch? (Ik zou persoonlijk 50-100 actieve leden al vol genoeg vinden! :P )

  • Het doel van het spel is om je eigen netwerk van hulpdiensten uit te breiden en dit samen met een team te doen om nog groter te worden.
    Een team met veel actieve leden zou daarvoor dan ook niet aan banden moeten worden gelegd. Je voorstel om limieten aan te dragen is dus ook niet iets wat we in het spel zouden willen verwerken.


    De kwestie over grote aantallen leden in teams die eigenlijk niet meer online zijn, laten we ze maar even 'spookaccounts' noemen, is wel interessant.
    Als er animo voor is zouden we aan XYR kunnen voorstellen of we de functie van het rode jasje kunnen uitbreiden zodat al na bijvoorbeeld 2 maanden het rode jasje komt en na 4 maanden inactiviteit een inactief account automatisch uit een team gezet wordt.


    Zo hebben de teams geen overvolle lijsten en krijg je in ieder geval een realistischere weergave van het aantal actieve spelers in een team. Het zou het spel zelfs sneller kunnen maken omdat er in bepaalde gevallen minder teamgebouwen en voertuigen hoeven worden gelaten.

  • Het huidige rode jasje is na 3 maanden.


    Ik zou willen voorstellen om in de ledenlijst voor de admins een kolom toe te voegen "dagen geleden voor het laatst online". in de afgelopen 24 online geweest is 0, en zo verder berekend. Wij houden nu bijvoorbeeld 2 weken aan, maar elk team kan met deze functie dan zelf bepalen hoe lang die de inactieve leden behoud.


    De functie dat inactieve leden automatisch uit een team gaan na 4 maanden is zeker een oplossing voor de spookaccounts die nu in grote teams zitten. Veel nieuwe spelers gaan bij een groot team, maar dan blijkt het team klein te zijn met veel inactieve leden.

  • Ik zag het ook niet snel gebeuren dat er een teamlimiet komt, maar vind de nieuwe ideeën die hier zijn ontstaan mooi.


    1. Het idee om automatisch inactieve leden te kicken lijkt mij goed tegen 'spookaccounts'. Het scheelt weer handelingen om het zelf te controleren. Zou leuk zijn om daarin wat meerkeuzeopties toe te voegen, zolang het maar niet 'oneindig' is want dan helpt het nog niet! ;) Wel heb ik een belangrijke vraag/opmerking: Wat als eens de admin zo'n periode niet online is (het zou zomaar kunnen)? Dan moet er wel een bescherming komen om het team niet 'gehandicapt' te maken. Een team zonder admin is stuur-/nutteloos en kan niet meer herstellen. Ik weet niet hoe het nu zou gaan als een admin een team zou verlaten, maar het blijft hopeloos achter dacht ik nu. Je ziet nog steeds ook verlaten teams waarin 0 spelers zitten, daar zou ook een limiet op mogen komen van 4-6 maanden zodat die verdwijnen samen met de inactieve spelers die er eventueel nog in zaten.
    2. Een extra ranglijst/sortering om de verdiende credits per maand te zien vind ik ook een aardig idee, zo kan je op meerdere gebieden iets proberen te bereiken en zit er voor sommigen een uitdaging in.


    + Een overzicht waarin admins kunnen zien "Laatst online op xx-01-2020" zou ook wel aardig zijn (nu is de enige manier om de spelers die doneren na te lopen via het teamkas..). Vooral bij spelers die <1 mil credits hebben verdient heb ik de neiging ze sneller te kicken omdat ze blijkbaar al snel hun interesse verloren zijn. En om nu handmatig van iedereen de credits en datums zelf te noteren vind ik ook zoveel administratie.

  • Het doel van het spel is om je eigen netwerk van hulpdiensten uit te breiden en dit samen met een team te doen om nog groter te worden.
    Een team met veel actieve leden zou daarvoor dan ook niet aan banden moeten worden gelegd. Je voorstel om limieten aan te dragen is dus ook niet iets wat we in het spel zouden willen verwerken.


    De kwestie over grote aantallen leden in teams die eigenlijk niet meer online zijn, laten we ze maar even 'spookaccounts' noemen, is wel interessant.
    Als er animo voor is zouden we aan XYR kunnen voorstellen of we de functie van het rode jasje kunnen uitbreiden zodat al na bijvoorbeeld 2 maanden het rode jasje komt en na 4 maanden inactiviteit een inactief account automatisch uit een team gezet wordt.


    Zo hebben de teams geen overvolle lijsten en krijg je in ieder geval een realistischere weergave van het aantal actieve spelers in een team. Het zou het spel zelfs sneller kunnen maken omdat er in bepaalde gevallen minder teamgebouwen en voertuigen hoeven worden gelaten.

    ben het hier mee eens als de rode vanzelf zouden weggaan dit wel handig is :D of sneller
    en of je nu meer of minder spelers hebt zou niet mogen uitmaken wel gewoon het spel spelen
    en of dat nu al dan niet rode spelers zijn zal dan voor vele een verbazing zijn :D
    ik zit liever in een goed team zoals nu dan ik moet kijken naar de grote ervan...

  • Het doel van het spel is om je eigen netwerk van hulpdiensten uit te breiden en dit samen met een team te doen om nog groter te worden.
    Een team met veel actieve leden zou daarvoor dan ook niet aan banden moeten worden gelegd. Je voorstel om limieten aan te dragen is dus ook niet iets wat we in het spel zouden willen verwerken.


    De kwestie over grote aantallen leden in teams die eigenlijk niet meer online zijn, laten we ze maar even 'spookaccounts' noemen, is wel interessant.
    Als er animo voor is zouden we aan XYR kunnen voorstellen of we de functie van het rode jasje kunnen uitbreiden zodat al na bijvoorbeeld 2 maanden het rode jasje komt en na 4 maanden inactiviteit een inactief account automatisch uit een team gezet wordt.


    Zo hebben de teams geen overvolle lijsten en krijg je in ieder geval een realistischere weergave van het aantal actieve spelers in een team. Het zou het spel zelfs sneller kunnen maken omdat er in bepaalde gevallen minder teamgebouwen en voertuigen hoeven worden gelaten.

    Omwille van bovenstaande redenen.


    -AFGEKEURD-