[FT-011] Zelf Teaminzetten samenstellen

  • Wil je zelf grote inzetten kunnen componeren? 35

    1. Ja! (29) 83%
    2. Nee! (6) 17%

    Het lijkt mij persoonlijk erg leuk om de grote inzetten zelf te kunnen componeren. Op deze manier kun je een inzet maken die elke keer anders is en waarvan de andere teamleden niet bij voorbaat al weten wat er nodig is.


    Ik heb geen idee of het technisch mogelijk is en wat anderen van dit idee vinden. De 3 grote inzetten die nu in het spel zitten zijn leuk, maar op sommige fronten wat onrealistisch en beginnen vrij snel eentonig te worden. Hierbij een poll om te kijken wat anderen ervan vinden.

  • Ik ben dan voornamelijk benieuwd op welke fronten de huidige teammeldingen onrealistisch zijn. Wellicht kan hier dan in eerste instantie iets aan gewijzigd worden.


    In mijn ogen is het zelf kunnen componeren van meldingen geen geweldige toevoeging, de kans op verlies van realisme is dan alleen maar groter. Een uitgebreider pallet aan teammeldingen zou in mijn ogen een betere oplossing zijn. Maar zoals gezegd is dat mijn mening, ik ken de mening van anderen niet ;)

  • Hee Timo,


    Als voorbeeld pak ik even de kettingbotsing, hier zijn 12 ts'sen nodig. In realiteit zouden er nooit zo'n aantal worden opgeroepen.


    Wanneer je zelf een melding kunt componeren kun je bijvoorbeeld ook een melding kunt realiseren als een gaslekkage in een flatgebouw waarbij een boel ontruiming nodig is en een aantal mensen bedwelmd zijn geraakt. Je kunt dan zelf het aantal benodigde voertuigen van iedere discipline aangeven en op deze manier een melding naar eigen inzicht realistisch maken voor de regio waarin je speelt.


    Een uitgebreider pakket aan teammeldingen is ook een optie, maar wanneer je ze zelf kunt samenstellen kan een melding van dezelfde aard (bijvoorbeeld een kettingbotsing) ook iedere keer anders zijn. De ene keer heb je bijvoorbeeld veel gewonden en de andere keer minder. Ik denk persoonlijk dat dit een leuke manier is om als team meldingen af te handelen. De mogelijkheden zijn dan immers eindeloos ;)

  • Kettingbotsing, opzich mee eens. Zit er een beetje mee dat het wel een teaminzet moet blijven, dus veel materieel, maar ben het wel mee eens dat de verhouding TS - slachtoffers niet goed is. Inhoudelijk zal ik nog eens naar deze melding kijken. Heb je bij de andere meldingen ook opmerkingen dan?


    Wat je aangeeft is opzich waar denk ik ja, alleen loop je wel het risico dat je dus ook onrealistische meldingen kunt samenstellen: dus in mijn ogen voeg je het niet toe voor realisme. Uiteraard ken je de meldingen op een gegeven moment, maar daarvoor zal er denk ik dan toch meer variëteit in de meldingen moeten komen. Wellicht is het technisch wel mogelijk om bij de keuze voor kettingbotsing een soort kans in te bouwen dat een bepaalde melding komt. Dat er dus bijvoorbeeld vier meldingen kettingbotsing bestaan en na keuze voor kettingbotsing het systeem één van deze meldingen kiest.


    En daarbij vindt ik ook dat de teammeldingen niet de overhand moeten krijgen, niet voor niets is het maar één keer per 24 uur mogelijk een melding aan te maken. De teammeldingen zijn in mijn ogen leuk voor erbij, niet iets waar het spel ook om moet gaan draaien. Persoonlijk ben ik wel voorstander van grotere meldingen dan de huidige, als extra toevoeging om echt iets met het team te doen, maar echt veel verschillende meldingen bieden ook niet echt een meerwaarde. Dan liever extra inzetten die je zelf kunt afhandelen.


    Maarja zoals al gezegd, ik ken de mening van de rest ook niet ;)

  • Timo,


    De inzet 'brand in kantoorpand' is naar mijn mening qua voertuigen een realistische inzet, de brand in de opslagloods vraagt van sommige voertuigtypen wel wat veel.


    Je zegt dat je ook onrealistische meldingen zou kunnen genereren wanneer je spelers de kans geeft dit te doen, echter denk ik dat dit de verantwoordelijkheid is van de persoon die de melding componeert. Ik denk dat de meeste spelers het zo realistisch mogelijk willen houden en denk dus dat het wel zo blijft. Teammeldingen moeten inderdaad niet de overhand krijgen, eens per 24 uur is inderdaad prima zoals je zegt. Je zou het zelf componeren van een melding ook eens per week mogelijk kunnen maken bijvoorbeeld. De andere dagen kun je dan de "standaard" teammeldingen gebruiken.


    Je noemde als voorbeeld meerdere gradaties van één type incident, ik denk dat dit inderdaad ook een goede toevoeging is. Daarnaast zie ik de grotere meldingen dan deze ook wel zitten, vooral een groot aantal verschillende meldingen. ;)

  • Voor de melding brand in opslagloods kan ik alleen mogelijk een aanpassing doen in de hoeveelheid gevraagde HOvD, verder is de melding qua gevraagde voertuigen realistisch.


    Verder kan ik toch nog zeggen dat mijn mening is: niet toevoegen deze mogelijkheid.

  • goedemorgen iedereen,
    bij team inzetten heb ik nog een heel klein puntje om het realisticher te maken. in groningen is deze week net een grote brand geweest die meerdere dagen heeft gewoedt. nu is het in werkelijkheid zo dat na 8 uur er aflossing moet komen voor de ploegen die er staan. misschien dat daarvan ook een speciale teaminzet van kan worden gemaakt. anders zou je bij teaminzet loodsbrand na een x aantal minuten nieuwe voertuigen moeten sturen.
    met vriendelijke groet
    dirk

  • goedemorgen iedereen,
    bij team inzetten heb ik nog een heel klein puntje om het realisticher te maken. in groningen is deze week net een grote brand geweest die meerdere dagen heeft gewoedt. nu is het in werkelijkheid zo dat na 8 uur er aflossing moet komen voor de ploegen die er staan. misschien dat daarvan ook een speciale teaminzet van kan worden gemaakt. anders zou je bij teaminzet loodsbrand na een x aantal minuten nieuwe voertuigen moeten sturen.
    met vriendelijke groet
    dirk

    Dan moet er wel voor gezorgd worden dat je niet gewoon je voertuig terug kan roepen, om hem vervolgens 1 seconde later weer terug te sturen. Dan is het geen aflossing meer :)

  • goedemiddag iedereen,
    laatst heb ik al een suggestie gedaan om bij teaminzetten na een bepaalde tijd aflossing te moeten sturen. nu heb ik er over na gedacht. als het niet mogelijk is om aflossing te moeten sturen is het misschien een nieuwe team inzet te maken genaamd aflossing grote brand of iets dergelijks.
    groeten
    dirk

  • goedemiddag iedereen,
    laatst heb ik al een suggestie gedaan om bij teaminzetten na een bepaalde tijd aflossing te moeten sturen. nu heb ik er over na gedacht. als het niet mogelijk is om aflossing te moeten sturen is het misschien een nieuwe team inzet te maken genaamd aflossing grote brand of iets dergelijks.
    groeten
    dirk


    Dat klinkt als een goed idee eigenlijk, ik zal het meenemen en kijken of het uiteindelijk in het plaatje past!