Ambulancespreiding

  • Ik heb de lijst met voorgestelde functies doorgelezen maar ben deze nog niet tegengekomen geloof ik. Dus hierbij:


    Wie het Youtubekanaal 'Ambuchannel' volgt, weet dat ambulances geen vaste standplaatsen hebben. Er vindt een constante verplaatsing van ambulances plaats om voor spreiding te zorgen, wat noodzakelijk is om de wettelijk vastgestelde plicht om binnen 15 minuten bij een A1 melding op locatie te zijn. Binnen Meldkamerspel is dit niet mogelijk terwijl ik vermoed dat het technisch gezien wel een mogelijkheid zou zijn. In plaats van ambulances gefixeerd op standplaatsen te houden, zouden de ambulances nadat zij klaar zijn met een melding of een patient bij het ziekenhuis afgeleverd te hebben, nogmaals een spraakaanvraag kunnen doen waarin je kiest waar de ambulance heengaat.


    Daarnaast zou er een verplaatsingsmelding uitgedaan kunnen worden aan ambulances die in standplaatsen staan om naar een andere standplaats te gaan.


    Ik ben niet zo technisch onderlegd, maar dit lijkt me niet iets wat technisch onmogelijk zou zijn in dit spel. Wie weet een goed idee om realisme op het gebied van de ambulances te verbeteren.

  • Mooi idee. Met een ambulancepost die je VWS noemt met een ambulance erop los je dit deels al op.
    Wat betreft je spraakaanvraag bij het verlaten van het ziekenhuis: leuk idee, geeft wel een hoop extra spraakaanvragen denk ik.


    Verder denk ik dat het een leuke toevoeging kan zijn op het moment dat er over herbezetting wordt nagedacht (herbezetting geldt voornamelijk voor de brandweer) Dit kan misschien een zelfde soort systeem opleveren voor de Ambu.
    Daar is al een topic over en daar heb ik destijds al een conceptje voor gemaakt. Ik denk wel dat dit enig raakvlak heeft.


  • FG-002


    In mijn ogen is herbezetting gelijk aan VWS, buiten dat het ene voor de rode en de andere voor de gele tak is.
    In implementatie zal er namelijk technisch weinig verschil zijn...


    Op dit moment is er nog geen plan uitgewerkt, maar dit zal in de toekomst nog wel komen.
    Voorlopig hebben we genoeg zaken te regelen achter de schermen voor onder andere de opschalingsupdate...

  • Het heeft zeker heel wat overlap, maar ik denk dat ambulance ook wel wezenlijke verschillen hebben. Nu ben ik geen expert op het gebied van brandweer, noch ambulance, maar naar mijn kennis is het zo dat brandweerwagens een vaste standplaats hebben en daar altijd weer naar teruggaan. Nu vermoed ik dat ambulances uiteindelijk ook een vaste standplaats hebben zodat personeel weer op huis aan kan, maar dat is voor dit spel niet relevant aangezien er niet met shifts of iets dergelijks wordt gewerkt. Daarom lijkt de implementatie op het gebied van de ambulance wel wat simpeler dan de brandweer. Uiteraard alles op zijn tijd, maar wel iets wat wellicht nog meegenomen kan worden bij het bedenken van toekomstige updates.

  • Ligt eraan.
    Ik veel regio's worden de VWS plaatsen door ambulances van vaste standplaatsen bemand.
    Ze zullen altijd tot deze vaste standplaats "behoren".
    Dit gezien er vaak per regio een aantal ambancevoorzieningen zijn (o.a. Witte Kruis), die allemaal een eigen hoofdpost hebben.
    Ik zeg veel regio's, zeker niet allemaal...


    Als je dit zo bekijkt zou je dan dus aparte VWS posten moeten hebben, waar je tijdelijk een ambulancevoertuig naar toe stuurt.
    Daarna keert deze weer terug naar de hoofdpost.
    Net Als de brandweer.


    We moeten nog nadenken over de implementatie, maar afhankelijk daarvan is het wel of niet gelijk aan elkaar

  • Gaat er ooit de mogelijkheid komen voor meer dan 100 slachtoffers?

    vragen of opmerkingen niet plaatsen in een topic met een ander onderwerp.
    deze graag plaatsen in een topic met het onderwerp van je vraag of een nieuw topic aanmaken.
    Dan kunnen we het overzichtelijk houden.


    Alvast bedankt.

  • Klopt! Zoals in Hollands-Midden is de hoofdpost in Leiden waar alle ambulances hun dienst beginnen en eindigen. Maar kunnen in de dienst overal naar toegestuurd worden. Blijven op Leiden, naar een VWS-post (noordwijk, Hillegom) of naar een ander gebied zoals Alphen ad Rijn. Allemaal om de dekking te houden.


    Opzich is het een leuk idee en is het ook realistisch. Maar dan zal je naast Ambulanceposten ook VWS-posten moeten bouwen. Dus een VWS-post moet erbij komen. En zoals MPR zegt, zullen er veel meer spraakcontacten bij komen. Opzich kan de speler het zelf bepalen, want als hij het houdt bij ambulanceposten en geen VWS-posten bouwt, dan krijgt hij dit niet.
    Ik weet nog niet of ik het zelf zou doen in mijn spel, maar ik zou zelf nog de prioriteit geven aan de reanimatie, responder, MICU, GGB en opschaling in de gele tak voordat we deze optie zouden implementeren.

  • Ik zie geen reden om VWS te introduceren in dit spel.


    Ten eerste zijn er een heleboel andere dingen (zoals RAVJeroen hierboven al schrijft) die het spel veel leuker kunnen maken.


    Ten tweede is VWS iets wat in het echte leven wordt gebruikt om de aanrijtijd van 15 minuten bij een A1 melding te halen. Te veel rijtijdoverschrijdingen is dichtdraaien van de geldkraan door de zorgverzekeraars. Wat gebeurt er in dit spel als je ambulance er niet binnen 15 minuten is? Niks...


    Ten derde heeft de centralist een hulpmiddel, op de kaart van de regio kleurt een onderbezet deel van de regio rood, hoe zou je dat in dit spel willen tonen?