• Een firtuele spaarpot, ik zelf en misschien andere ook hebben moeite met sparen. het liefst geef ik het uit. net zo'n concept als de teamkas, als je het in een spaarpot off een (spelerkas) hebt denk je ik moet daar niet aan zitten. (je kan dan meerdere doelen neerzetten) dit was mijn suggestie verder.

  • Ik begrijp niet helemaal wat dit met het idee "Achtergrondinformatie" te maken heeft?


    In topics is het de bedoeling dat maximaal één idee worden voorgesteld.
    Nieuwe ideeën in nieuwe topics, zodat die apart gekeurd worden

  • ik zie die spaarpot niet zitten en zoals ik het lees heeft het meer met je eigen te maken, in de zin dat je moeite hebt met sparen en wil je dat er iets komt wat je gaat helpen er bij.


    het concept van achtergrond info vind ik wel geinig maar vraag me af tot hoeverre het functioneel een toegevoegde waarde heeft aan het spel

  • Creatieve ideeën wel, maar een credits-spaarpot? Er zijn mensen die hebben moeite met sparen omdat ze het uitgeven aan overbodige luxe. Maar ik zie niet in hoe je je credits hier 'onzinnig' kan uitgeven. Je kan niet het personeel trakteren op hamburgers, ik noem maar wat geks. Misschien geef je het uit aan een uitbreiding terwijl je iets groters had willen aanschaffen, maar uiteindelijk word alles duurder, en hoewel soms je investering niet de beste keuze op dat moment was, als je lang genoeg doorspeelt krijg je uiteindelijk wel wat je wilt. De vorm 'spaarpot' zie ik niet zoveel in.


    Ik heb wel een variant op je idee waardoor je het probleem ook kan oplossen: Als je te weinig credits hebt om bijv. een MMT-standplaats te bouwen, maar daar wil je wel mee beginnen met bouwen, dat je de bouw kan starten voor 100k credits, en dat je de overige 900k credits kan verdienen door te spelen. Zodra je alles bij elkaar verdient hebt, is het gebouw compleet en kan je het gebruiken. En misschien nog de optie dat je kan instellen hoeveel % verdiende credits er aan de bouw uitgegeven mag worden.


    Zelf ben ik een spaarder, ik geef pas uit zodra ik een flinke pot over heb.

  • Een leuk idee om eerst een voorschot voor bvb MMT standplaats te geven, endan wekelijks afbetalen .... MAAR we blijven een meldkamerspel en geen bank&belegingsspel of tycoon. Ik denk dat deze aanpassingen veel tijd vragen van Sebastian, en persoonlijk zie ik dan liever enkele nieuwe voertuigen of interventies ;-)

  • @stijnh Ben ik het mee eens, ik zou deze toevoeging ook niet nodig hebben. Ik wil wel meedenken met anderen die het nuttig vinden (al zou ik misschien zoveel mogelijk alvast bouwen en daarvoor 'werken', is ook wel grappig). En als Meldkamer ben je ook niet bezig met het bouwen van posten, dus in die zin zijn we nu al fout bezig..? :P Ik persoonlijk vond alleen het idee om een apart potje te hebben zo omslachtig, want dat potje kan je toch ook weer uitgeven? Dus dat klinkt mij te vrijblijvend en te verdeeld.