[FG-510] Vrijwillige Brandweer

  • is het misschien leuk om ook vrijwillige posten/voeetuigen te kunnen kopen? dan moet je bvb 5 minuten wachjten voor dat je kan gaan rijden met TS, maar daar staat dan tegen over dat de post (of als het alleen voertuoigen worden de uitbouwen) koedkoper word. bvb 50k.
    het zou het spel volgens mij weer een beetje realistischer maken. :thumbsup:


    groeten
    Thomas

  • Verzet dan gewoon je tijd van 1 naar 5 minuten en het probleem is opgelost. In de praktijk kosten deze voertuigen evenveel, dus ik denk niet dat men hierop zal ingaan ;-)

  • Ik weet wat de andere opties zijn om het te bewerkstelligen, maar dacht ook aan een soort functie voor de post.
    Wat als je nou de post een functie kan geven?


    - beroeps met 1,5 min
    - Vrijwillig met 4 min


    Klik je een van de twee functies aan en alles binnen de post wordt met die minuten bestempeld.
    Gewoon maar een idee meer niet

  • Het idee van @Kevej zou inderdaad kunnen.
    Ondanks dat het per voertuig in te stellen is.
    Denk dat het daarom geen prioriteit hoeft te hebben


    Wat denk ik niet zal gebeuren is dat de post goedkoper wordt, daar gaan we Sebastian niet in mee krijgen en ik vind het zelf ook niet iets om in te voeren.
    Sowieso omdat inderdaad een door vrijwilligers bemande TS niet goedkoper is, maar ook omdat spelers die reeds normale posten op plaatsen hebben neergezet waar een vrijwillige post staat zo benadeeld zijn.


    Data

  • Ik ken zelf geen site met die informatie.


    Meestal zul je het moeten doen met algemene informatie en eigen kennis van regio's.
    In regio's als Haaglanden, Amsterdam-Amstelland en Rotterdam zul je vaker beroepsposten tegenkomen dan in het oosten en noorden van het land.
    Met name dan echt in de grote steden is bijna alles wel beroeps, zoals de posten in Den Haag in ieder geval allemaal.
    En de Gezamenlijke Brandweer in Rotterdam bijvoorbeeld, met uitzondering van Rozenburg (en ik dacht nog 1'tje) alles beroeps gezien het risicoprofiel van de haven.


    Inderdaad zijn er ook posten deels beroeps en deels vrijwilligers.
    De "variabele voertuigbezetting" heeft hier ook aan bijgedragen (2 man SIV beroeps, slagkracht-TS van 4 man erachteraan).


    Ik weet niet of je van een specifieke regio informatie zoekt?
    Wellicht zijn er dan spelers hier op het forum met die regio-kennis?


    Data

  • En de Gezamenlijke Brandweer in Rotterdam bijvoorbeeld, met uitzondering van Rozenburg (en ik dacht nog 1'tje) alles beroeps gezien het risicoprofiel van de haven.

    Er is inderdaad naast het VG Rozenburg nog een vrijwillige brandweerkazerne bij de GB, namelijk het VG Hoogvliet. :)
    (Dit heeft verder niet heel veel met het topic te maken, maar goed ;) )