[FG-509] Derde OVD-P

  • Nu de vliegtuiguitbreiding een feit is en er voor diverse daaraan gerelateerde meldingen ook een OVD-P nodig is, is het misschien een idee om een 3e OVD-P mogelijk te maken op het Hoofdbureau? Ondertussen hebben we zoveel meldingen waarvoor die benodigd is dat het weer een beetje krap gaat worden. We kunnen natuurlijk ook een extra HB bouwen, maar waarom moeilijk (en duur) doen als het makkelijker kan.

  • meer HB's zijn ook tig meer meldingen erbij ( heb er zelf 48) als het je teveel wordt kan je altijd de 2e ovdp uitzetten deze blijft gewoon beschikbaar voor werk, alleen de hoeveelheid meldingen nemen wat af zodat je ze gewoon wat makkelijker kan afhandelen.

  • Nu de vliegtuiguitbreiding een feit is en er voor diverse daaraan gerelateerde meldingen ook een OVD-P nodig is, is het misschien een idee om een 3e OVD-P mogelijk te maken op het Hoofdbureau? Ondertussen hebben we zoveel meldingen waarvoor die benodigd is dat het weer een beetje krap gaat worden. We kunnen natuurlijk ook een extra HB bouwen, maar waarom moeilijk (en duur) doen als het makkelijker kan.

    In het begin waren er weinig kleine politiemeldingen in vergelijking met de 'grote' meldingen waarbij een OVD-P benodigd is. Nu is het in realiteit ook niet zo dat een OVD-P zich bij elk incident meldt. Nu er afgelopen tijd steeds meer kleine meldingen geïntroduceerd zijn zou de kans kleiner moeten zijn dat je een melding krijgt waarbij een OVD-P benodigd is. Als er meer kleine meldingen komen zou dit ook alleen maar kleiner moeten worden.

  • Ik betwijfel zelf of dit wel nodig is.
    Het komt volgens mij nooit voor dat er maarliefst drie OvD-P's op één bureau tegelijkertijd actief zijn.
    En als we de derde OvD-P vrijgeven, wanneer komt dan de vraag voor de vierde? En de vijfde?


    Data


    Edit:
    Staat voor nu in ieder geval genoteerd als Afgekeurd, tenzij er andere redenen/argumenten blijken te zijn die dit idee wel nodig maken

  • Een derde snap ik eerder gezegd wel.


    Want bijvoorbeeld Veiligheidsregio Haaglanden (15) en Hollands Midden (16) hebben maar 1 gezamelijk Hoofdbureau politie. Dus 2 OvD-P is wel een beetje weinig natuurlijk. Als je alles realistisch neerzet. Dus op de pleken waar normale politie bureau's staan en en waar Hoofd bureau's staan.

  • Een derde snap ik eerder gezegd wel.


    Want bijvoorbeeld Veiligheidsregio Haaglanden (15) en Hollands Midden (16) hebben maar 1 gezamelijk Hoofdbureau politie. Dus 2 OvD-P is wel een beetje weinig natuurlijk. Als je alles realistisch neerzet. Dus op de pleken waar normale politie bureau's staan en en waar Hoofd bureau's staan.

    Nee, dat werkt niet zo.


    District 6 en 7 (Hollands Midden) hebben allebei een eigen OvD-P rijden.
    District 1, 2 en 3 meestal samen 1 gedeeld, maar kan bij drukte ook allemaal een eigen zijn.
    District 4 en 5 ook samen een gedeeld, maar kan ook allemaal eigen zijn bij drukte...


    Is dus districtelijk geregeld (Districtbureau) maar nog wel met een aanvullende "OvD-P Eenheid" (Hoofdbureau Eenheid)


    Data