Posities door WT112

    Ik deel de men

    Goed inderdaad dat er een aparte uitrukregel is, maar ook ik zou graag zien dat het biketeam losgekoppeld wordt van de uitrukregel 'noodhulp'. Biketeams worden nu (gezien de frequente benodigdheid van noodhulp bij veel inzetten) automatisch meegestuurd, ook wanneer ik dat niet wil

    Ik ervaar de laatste weken een stuk lagere frequentie aan grote inzetten (10k +). Voorbeeld: op de afgelopen 3000 inzetten heb ik slechts 1 zeer grote natuurbrand gehad (22k) en een handjevol grote natuurbranden. Daarentegen heel veel kleinere meldingen, en bijvoorbeeld alleen vandaag al 15 touringcars. Ik heb de indruk dat ik in het verleden vaker grote inzetten kreeg. Hebben nog meer mensen hier last van, of heb ik gewoon pech? Of is de frequentie van dit soort meldingen lager gezet?

    Ik heb ook problemen met personeel. Met name het toekennen van personeel aan voertuigen, waar ik vaak ook meerdere keren moet klikken/verversen en met de weergave van opgeleid personeel wanneer je een opleiding start

    Dank voor je reactie, helder.

    Heel typisch dit. Ik meende toch dat de NL afdeling wat zelfstandiger was. Ik begrijp nog altijd niet waarom nu ineens een update wordt aangekondigd en meteen geïmplementeerd. Wat is die Duitse invloed dan precies als het normaal wel trapsgewijs wordt ingevoerd? Die inzetten maken jullie toch ook zelf? Die upgrade van Nederlandse inzetten is toch in eigen beheer? Vanwaar dan de keus om bestaande inzetten nu al uit te breiden met een voorlichter?


    Edit ik zie ondertussen de reactie van Data, tegelijk aan het typen ;)

    Het valt me op dat bij diverse, met name grotere, inzetten (zoals verzorgingshuis, kerkgebouw, sommige WO inzetten) het aantal patiënten niet wordt weergegeven aan het begin van de melding, maar pas als de melding is afgerond. Pas nadat de melding is afgerond, kun je de patiënten dus helpen. Daar kun je natuurlijk op inspelen door voldoende ambulances te sturen, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk is bij alle inzetten de patiënten op voorhand al weer te geven en te behandelen wanneer de melding loopt. Ik vind het niet heel realistisch om te ontdekken dat er patiënten zijn die behandeling behoeven wanneer de brand al geblust is. Een middenweg zou kunnen zijn om de patiënten pas weer te geven wanneer het eerste voertuig bij de melding arriveert.

    Is het een idee om in het teamforum het jaartal toe te voegen achter de datum van geplaatste berichten? Inmiddels zijn we een aantal jaar verder met het spel en kunnen berichten van '25 jan' betrekking hebben op meerdere jaren. Toevoeging van jaartal maakt e.e.a. overzichtelijker.

    Nu de vliegtuiguitbreiding een feit is en er voor diverse daaraan gerelateerde meldingen ook een OVD-P nodig is, is het misschien een idee om een 3e OVD-P mogelijk te maken op het Hoofdbureau? Ondertussen hebben we zoveel meldingen waarvoor die benodigd is dat het weer een beetje krap gaat worden. We kunnen natuurlijk ook een extra HB bouwen, maar waarom moeilijk (en duur) doen als het makkelijker kan.