Luchthaven Brandweer

  • Ja ja, Ik vroeg mij enkel af hoe dat het geregeld zou zijn.., niet dat je op een loze plek ver ver weg van vliegvelden zulke meldingen hebt en die CT's overal naar toe moet jagen.Maar dat werd mij al duidelijk door het antwoord van MPR.

    Met POI valt inderdaad veel op te lossen.
    Er bestaat altijd een kleine kans, als je niet alleen eigen POI gebruikt, dat het kan voorkomen dat je een Crashtender in bijvoorbeeld een woonwijk nodig hebt (bij foutieve POI).
    Deze kans is echter, doordat POI's ook gecontroleerd worden, vrij klein.



    Crashtenders zijn toen der tijd ook ingezet bij de brandbestrijding van Moerdijk op 5 januari 2011.

    Lastig in te voeren, gezien spelers zonder CT, maar wel met een enorm wagenpark, dan ook hier meldingen voor krijgen
    Daar moeten we dus iets op verzinnen, als we dit uberhaupt zo willen implementeren (inzet van CT's buiten vliegvelden is sporadisch)


    Data

  • Laten we, wanneer VBB in het spel komt, eerst maar de standaard meldingen toevoegen die dan voor VBB relevant zijn.
    Want een terroristische aanslag is niet heel erg relevant voor een Crashtender


    Data

    Bedacht me idd dat dat meer een politiemelding is, heeft niet bepaald wat met brandweer te maken.

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Wordt er dan ook gekeken naar de kosten voor te bouwen?
    Tellen deze mee als gewone brandweer post of niet?
    Want dan wordt voor de een een luchthaven brandweer wel erg duur en voor de ander niet?

    Die begrijp ik niet helemaal, eerlijk gezegd.
    Er zijn twee manieren waarop dit zou kunnen worden ingevoerd:

    • Op de bestaande kazernes als uitbouw (net zoals Haakarmbakparkeerplaats en Waterongevallenbestrijding)
    • Als nieuw gebouw (net zoals bij de politie, met een Politiebureau en een Hoofdbureau)

    In geen van beide gevallen wordt het voor de ene speler duurder dan de andere speler, toch?
    Ik kan namelijk geen manier verzinnen waardoor dat wel het geval zou zijn


    Data

  • En waarom dan precies?
    Een van de afwegingen die wij moeten maken, is dat een aantal spelers reeds "normale" brandweerkazernes op de locaties van VBB-Kazernes heeft geplaatst.
    De desbetreffende spelers zouden die gebouwen dan moeten slopen.


    Bovendien, er wordt op luchthavens ook gewoon gebruik gemaakt van TS'en en eventueel andere standaard brandweervoertuigen.
    Best wel dubbel werk dus, om dat dan ook daar te moeten maken allemaal


    Data

  • Zeker begrijpelijk, Ik zou persoonlijk zelf ook voor optie 2 willen gaan. Ja het is misschien zonde van de betreffende posten die al gebouwd zijn door een X aantal spelers.
    Maar een eigen gebouw zoals we dat hebben bij de ME, zou er toe kunnen leiden dat spelers kunnen kiezen om het überhaupt te willen. Dit in de zin dat er wellicht spelers zijn die er niets mee hebben of willen, of spelers die niets in hun regio hebben omtrent VBB.


    Daarnaast zou het startbedrag rond de 4 ton (voorbeeld) kosten in plaats miljoenen voor de groot verbruikers onder ons.
    Een kleine speler die niet aan zijn taks zit zou voor 1 ton een kazerne kunnen bouwen en deze max uitbreiden met en voor VBB, terwijl een speler zoals ik een kleine miljoen moet neertellen voor die zelfde kazerne, en daarbij nog moeten uitbreiden.


    Alleen al bij het laatste zeg ik doe optie 2. Ik weet niet of andere (groot verbruikers) spelers deze gedachte delen?
    Overigs ben ik ook wel benieuwd hoe onze Duitse collega's dit in gedachte hebben zodat we er misschien van kunnen leren en of aanpassen naar een mooie versie voor ons.

  • Wij kijken zelf ook naar hoe het in Duitsland eraan toe gaat, ondanks dat er best wat verschillen zijn (zowel in het spel als in de manier van optreden van, in dit geval, VBB).
    Kiezen of spelers het überhaupt willen kan ook gewoon met een postuitbreiding, net zoals je nu gewoon ervoor kunt kiezen zonder Waterongevallenbestrijding te spelen.
    Het geringe aantal incidenten buiten het vliegveld om waarbij een crashtender wordt ingezet daargelaten.


    En wat is precies het verschil tussen kleine spelers en grote spelers in dit verhaal?
    Tuurlijk, kleine spelers kopen een post voor 1 ton, grote spelers betalen boven de miljoen.
    Maar dan nog denk ik dat het voor die grote spelers beter te financieren is.
    Waarom? De exacte prijs van een eventuele postuitbreiding staat nog niet vast, maar zal wel flink aan de hoge kant worden.
    En dat soort hoge bedragen zijn toch makkelijker bij elkaar te sparen voor spelers die heel Nederland vol hebben dan net 20 posten hebben gebouwd.
    Hierom zou ik zeggen, qua kostenplaatje maakt het eigenlijk niet zoveel verschil (het bedrag van een extra post staat ook niet vast, maar zal dan gelijk zijn aan die van een postuitbreiding).


    Maar in ieder geval, wij zijn zelf dus ook nog aan het kijken hoe alles wordt ingericht.
    Postuitbreiding of nieuw gebouw? Prijs van de uitbreiding/gebouw? Prijs van de voertuigen? Omgang met voertuigen in meldingen? Points of Interest? Inzet buiten vliegvelden? En ga zo nog maar een paar regels door.
    Maar het begin is er.


    Data

  • Qua kostenplaatje ben ik het niet geheel met je eens als er voor optie 1 gekozen zal worden. Het zal in mijn ogen altijd goedkoper zijn als je als kleine speler alles zou moeten aanschaffen aan de hand van brandweerposten
    dan dat een groter speler dat zou moeten doen, los van het feit dat er wellicht een X aantal spelers zijn die al zulke posten op de betreffende plekken hebben staan.


    Daarom denk ik dat het voor ieder een betere keus zou kunnen zijn als je een apart gebouw moet kopen zoals we dat hebben bij de ME, maar goed tijd zal het leren hopelijk nemen jullie deze gedachte ook mee in jullie besluit.



    Dat het begin er is, is zeker waar. vind het een mooi begin!

  • Hoezo is dat voor grote spelers beter te financieren? Ik haal geen 1,5 mil binnen op een dag voor een gebouw uberhaupt.
    Een 'kleinere' speler kan sneller dus aan een evt gebouw komen aangezien de eerste 25(?) Gewoon maar 100k kosten.


    Mijn voorkeur zou uitgaan naar een nieuw gebouw zoals we bij het Hoofdbureau hebben gezien een ieder die het zelfde bedrag neer moet leggen.

  • Even een voorbeeldje:


    Stel: we maken de uitbreiding VBB 500.000 (stel, het staat nog niet vast)
    Een kleine speler moet dan 600.000 credits (100.000 post + 500.000 VBB) betalen, een grotere speler 1.100.000 (1.000.000 post + 500.000 VBB).
    Tuurlijk kunnen "Grote" spelers geen 1,1 miljoen bij elkaar halen in 1 dag, dat zeg ik ook niet.
    Maar ik denk dat die 1,1 miljoen makkelijker bij elkaar te sparen is als je >100 kazernes hebt, dan die 6 ton als je <24 kazernes hebt (en ja, na 24 gaat het omhoog)
    En in mijn post ging het dan dus ook om de postuitbreiding.


    Een kleine speler die niet aan zijn taks zit zou voor 1 ton een kazerne kunnen bouwen en deze max uitbreiden met en voor VBB, terwijl een speler zoals ik een kleine miljoen moet neertellen voor die zelfde kazerne, en daarbij nog moeten uitbreiden.

    Nou nee.
    Een kleine speler kan voor 1 ton een kazerne bouwen, maar moet dan alsnog de hoofdprijs betalen voor die uitbreiding.
    En dat is nou precies wat ik bedoelde, die uitbreiding is voor grote spelers makkelijker te betalen dan kleine spelers, die misschien 2 ton per week verdienen...
    En je kunt het ook omdraaien, als we iedereen eenzelfde bedrag laten betalen voor zo een gebouw als het hoofdbureau, kunnen kleine spelers dat natuurlijk nooit betalen.
    En het is dus echt niet zo dat, zeker bij hoge bedragen voor uitbreidingen, " kleine spelers altijd goedkoper zijn als ze alles zou moeten aanschaffen aan de hand van brandweerposten dan dat een groter speler dat zou moeten doen"


    Maar goed, we kunnen hier een discussie hebben over wat voordeliger is voor welke spelers, maar dat heeft geen zin.
    We kijken wat ze in Duitsland doen, wat ook speltechnisch haalbaar is (nog de belangrijkste) en dan komt het zoals het komt.


    Data

  • Jammer dat je afsluit dat een dergelijke discussie geen nut heeft. Als ik dat had geweten had ik er niet eens over nagedacht en gewoon gewacht tot de Duitsers dit inbouwen.
    Ik ging er alleen vanuit het geen wat je het begin zei over dat het mogelijk in 2 opties zou kunnen komen.

  • Dan begrijp je me verkeerd.
    Ik geef aan dat wij ook druk aan het nadenken zijn.
    Daarbij willen we alle voor- en nadelen afwegen, om tot een conclusie te komen.
    We kijken dan naar de manier hoe alles in Duitsland wordt geregeld en nemen dan al onze eigen punten mee.


    Om alle voordelen en nadelen op een rijtje te krijgen, nam ik een standpunt in (uitbouw)
    Vervolgens krijgen we een hele discussie over voor welke spelers wat voordeliger uitkomt qua kosten, terwijl de hoogte ervan nog niet eens in vastgesteld.
    Dat is precies hetgeen waar wij eigenlijk niet zoveel aan hebben, omdat er altijd wel spelers te vinden zijn die "benadeeld" worden.


    Kortom, tuurlijk zijn alle meningen welkom.
    Feit blijft wel dat Duitsland een belangrijk punt is en we dat ook moeten bekijken, maar ook dat het in principe niet gaat om wat voordeliger is voor wie, maar wat er allemaal haalbaar is op technisch gebied


    Data

  • Persoonlijk zou ik voor de uitbreiding gaan. Een brandweerkazerne kost momenteel bijna 2 miljoen :S tel daarbij de uitbreiding van een setje crashstanders (3 stuks) zullen ook niet gratis zijn. Een Airport Officier (AFO) op luchthavens waar men ook burgervluchten heeft (als men die in NL spel gaat toevoegen). De gebruikelijke voertuigen op luchthavens zoals een TS, HV, RV, SB enz enz.. Wat mij betreft doe de uitbreiding maar.. :thumbsup:



    om nu 24 posten op de bestaande vliegvelden https://nl.wikipedia.org/wiki/…_vliegvelden_in_Nederland te moeten vervangen :thumbdown:

  • Die begrijp ik niet helemaal, eerlijk gezegd.Er zijn twee manieren waarop dit zou kunnen worden ingevoerd:

    • Op de bestaande kazernes als uitbouw (net zoals Haakarmbakparkeerplaats en Waterongevallenbestrijding)
    • Als nieuw gebouw (net zoals bij de politie, met een Politiebureau en een Hoofdbureau)

    In geen van beide gevallen wordt het voor de ene speler duurder dan de andere speler, toch?
    Ik kan namelijk geen manier verzinnen waardoor dat wel het geval zou zijn


    Data

    @Data Ik bedoel het volgende:


    Hoe meer brandweerposten je bouwt, hoe duurder het wordt.
    Wordt de luchthaven brandweer gewoon als kazerne gezien dan zal het voor de ene speler duurder worden dan de andere.
    Mocht dit gewoon als 1ste luchthaven brandweerpost gezien worden dan zijn de kosten weer voor iedereen gelijk als de 1ste post gebouwd word.
    Ik hoop dat dit je een beter inzicht heeft gegeven in mijn antwoord.


    Verder is van beide opties iets te zeggen daar er spelers zijn die een gewone brandweerpost als luchthaven brandweer gebruiken.
    Ik weet niet hoe het er verder gaat uitzien en/of je de voertuigen van de luchthaven brandweer ook normaal kunt inzetten voor je meldingen?
    Mocht je ze ook bij je reguliere meldingen gebruiken dan zou ik kiezen voor een bestaande brandweerpost met uitbouw.
    Mocht je dit niet willen dan zou ik voor een ''speciale'' post gaan alleen voor de luchthaven brandweer.
    Omdat de luchthaven brandweer toch een bijzondere tak van de sport is, kun je deze ook echt speciaal maken.


    Ik weet niet of er is nagedacht voor eventuele opleidingen?
    ook hier heb ik een idee over.
    Misschien een speciaal opleidingscentrum voor de luchthaven brandweer daar hun ook speciale trainingen/opleidingen nodig hebben.
    En anders kan dit gewoon via het normale opleidingscentrum van de brandweer.

  • Opleidingen kunnen in de bestaande opleidingscentrums. Het is een Brandweeropleiding met specialisatie Vliegtuigbrandbestrijding en Airport Officier.