[VB-007] Diverse Haakarmbakken

  • Beste allemaal,


    Nu een ideetje vanuit mijn kant. Of dit alles technisch haalbaar is weet ik niet maar toch de suggestie.


    Is het een idee om haakarmvoertuigen te introduceren. Al dan wel dat aan haakarmvoertuig verschillende containers/haakarmbakken kan vervoeren. Bijvoorbeeld: Kazerne 1 heeft een haakarmvoertuig en 2 containers gestationeerd. Bij een alarmering kun je dan selecteren welke container/haakarmbak het haakarmvoertuig mee moet nemen.


    Bij het haakarmvoertuig horen dus containers/haakarmbakken, hiervoor heb ik de volgende al op het lijstje staan:


    • Ademlucht haakarmbak
    • Gevaarlijke stoffen haakarmbak
    • Schuimblus haakarmbak
    • WTS1000 haakarmbak
    • WTS3000 haakarmbak
    • Commando haakarmbak
    • Bijzondere middelen haakarmbak (Bijvoorbeeld cobra cutter zoals bij de gezamenlijke brandweer)
    • STH haakarmbakken (De vervangers van de HVH)
    • Decontaminatie haakarmbak (Of ontsmettingscontainer)
    • Tankwagen haakarmbak
    • Natuurbrandbestrijdings haakarmbak (Bak waar vanaf geblust kan worden)

    Ook heb ik een aantal soorten haakarmvoertuigen op een lijstje staan:

    • Haakarmvoertuig 4x2
    • Haakarmvoertuig 4x4
    • Haakarmvoertuig 6x4
    • Haakarmvoertuig 6x6
    • Haakarmvoertuig in bovenstaande uitvoeringen met evt. een kraan

    Of dit idee er al is weet ik niet maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Ik snap verder heel goed dat dit een grote opgave is zeg maar. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden. Aanvullingen/opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

  • In de Duitse versie van het spel zijn ook haakarmvoertuigen mogelijk. Dit idee willen we dan ook zeker invoeren. Op onze huidige lijst staat echter slechts één haakarmvoertuig, dat is volgens ons voldoende.


    De diverse bakken die je aangeeft, nemen we in overweging.

  • dan moet er wel iets anders gedaan worden met de uitbreidingen van de kazerne voor Haakarmbakken want om 100.000 credits voor een bak neer te zetten vind ik wel veel miss apparte stalling op het terrein aangezien ze niet perse achter een deur hoeven te staan.

  • Moge duidelijk wezen dat wij natuurlijk altijd alles goedkoper willen hebben, maar dat we in samenwerking met Sebastian toch altijd een middenweg moeten vinden. Wat in veel gevallen zijn weg is. We zullen kijken wat we kunnen doen.

  • In de Duitse versie kun je een WLF kopen en daarnaast een bijpassende bak.
    Echter valt mij op dat zodra je deze de weg op stuurt je dan alleen de bak ziet verplaatsen.


    In de kazerne zie je dan wel dat de WLF + bak weg is, maar op de kaart zie je dan alleen de bak voorbij komen.
    Zeker als je afbeeldingen wil gebruiken zou je dan een afbeelding van een haakarmbak combinatie moeten pakken om het er een beetje op te laten lijken. Nadeel is wel dat je dan in je kazerne 2x de zelfde voertuig afbeeldingen ziet staan.. dit vind ik persoonlijk een beetje jammer.


    Het zal mij benieuwen hoe de makers dit aanpakken of dat men het zelfde systeem er voor gebruiken.






    Wat betreft de toevoegingen, erg leuk idee !!



    Zou echter wel goed kijken wat er landelijk gelijk zou zijn en het geen wat extra is optioneel houden ( niet verplicht bij meldingen)
    Ook omdat niet elke speler elk container wil gebruiken ivm realisme of ander gedachten.


    Daarbij ben ik wel van mening dat er gekeken moet worden of een bak/voertuig of combi er van een meerwaarden heeft (ik bedoel dan dat het niet gekocht moet worden voor de leuk maar dat het daadwerkelijk gevraagd kan worden bij meldingen)
    Ik doel hier op de vele TS keuzes die we hebben terwijl het spel niet specifiek vraagt om een bepaald type TS


    Haakarmvoertuigen denk ik toch dat dit beperkt moet blijven bij 1 of 2 want eerlijk gezegd denk ik niet dat het wat uit maakt wat er onder zit, dit zul je toch niet zien tenzij je er op zou klikken. (mensen die dat wel willen zullen dit waarschijnlijk toch in de benaming typen)
    Ik dacht meer aan type ''Haarkarmvoertuig & Haakarmvoertuig met kraan'' als men dan toch een kraan willen ;)



    Ook vind ik het bovenste rijtje een leuk aantal toevoegingen!

  • Op dit moment hebben we het aantal haakarmvoertuigen slechts op één staan. De toevoeging haakarm met kraan is mogelijk, maar ik denk dat we dan misschien iets te veel in de details gaan. Valt wel over na te denken.

  • Ik weet niet hoe het op de Duitse versie is, maar ik zou voorstellen om de HA bakken per 2 te doen voor 100K. En dan 3 of 4 sets.

    Ik weet niet of het spel-technisch mogelijk is en of de eigenaar dit wel zou willen, maar is het anders niet beter om dan een 2e soort parkeerplaatsen te kunnen kopen?
    Dus dat je naast de huidige 'Uitbreiden' optie voor de voertuigen, een aanvullende 'Uitbreiden' optie voor de haakambakken krijgt?

  • Op dit moment zijn we bezig met het ingevoerd proberen te krijgen van één of twee haakarmbakken. Op welke termijn dit lukt weten we zelf ook niet.


    Wel kan ik melden dat de volgende haakarmbakken zeker op de lijst staan:


    WTH - Watertransporthaakarmbak
    DPH - Dompelpomphaakarmbak
    SLH - Slangenhaakarmbak


    Deze bakken staan dan gelijk aan de huidige SL - Slangenwagen in het spel.


    En dan nog uiteraard de reeds ingevoerde ABH - Adembeschermingshaakarmbak


    Verdere bakken zijn we mee bezig en staan ook op de lijst, maar daar wil ik niet te veel over kwijt. @Luctor mogelijk kan je aangeven welke bakken je in jouw regio hebt, dan kan ik kijken hoe en wat ;).



    En in aanvulling op het aantal haakarmvoertuigen. Op dit moment is er dus één haakarmvoertuig in het spel. Een ander haakarmvoertuig (HA-K) (dus met kraan) wordt wat mij betreft alleen ingevoerd als de kraan ook een functie krijgt. Maar de regionale verschillen zijn op dat punt te groot.

  • Bedankt voor je reactie.


    De bakken die hier in gebruik zijn, zijn de volgende: ABH (reeds aanwezig), verder nog COH, DPH, GSH(-DEC), GMH, HVH, PBH/SBH, SLH, TWH-SV, VWH.


    De diverse bakken dienen dan natuurlijk ook een functie binnen het spel te krijgen, anders heeft het weinig nut om ze toe te voegen, puur voor het realisme.

  • Bedankt voor je reactie.
    De bakken die hier in gebruik zijn, zijn de volgende: ABH (reeds aanwezig), verder nog COH, DPH, GSH(-DEC), GMH, HVH, PBH/SBH, SLH, TWH-SV, VWH.


    De diverse bakken dienen dan natuurlijk ook een functie binnen het spel te krijgen, anders heeft het weinig nut om ze toe te voegen, puur voor het realisme.

    Groot aantal van de genoemde bakken willen we zeker in het spel proberen te krijgen. Maar bij velen moet dan eerst het bijbehorende voertuig goed worden ingevoerd.


    Wat is exact de functie van de GMH in de regio?

  • Groot aantal van de genoemde bakken willen we zeker in het spel proberen te krijgen. Maar bij velen moet dan eerst het bijbehorende voertuig goed worden ingevoerd.
    Wat is exact de functie van de GMH in de regio?

    Betreft bedrijfsbrandweer:
    Bij het ene bedrijf: bepakt met EHBO-materiaal, redbrancards, hoogtereddingsuitrusting, gaspakkenuitrusting
    bij het andere bedrijf: container met 7-luiks opbouw en rolluiken; voorzien van lichtmast; kratten; trolley's; aggregaat; gaspakkenrek


    Maar lijkt me dat dit dezelfde functie heeft als het Gereedschap/Materiaal Voertuig bij de reguliere brandweer, die (nog) niet in het spel zit.

  • Betreft bedrijfsbrandweer:Bij het ene bedrijf: bepakt met EHBO-materiaal, redbrancards, hoogtereddingsuitrusting, gaspakkenuitrusting
    bij het andere bedrijf: container met 7-luiks opbouw en rolluiken; voorzien van lichtmast; kratten; trolley's; aggregaat; gaspakkenrek


    Maar lijkt me dat dit dezelfde functie heeft als het Gereedschap/Materiaal Voertuig bij de reguliere brandweer, die (nog) niet in het spel zit.

    Dat betreft dan wel een zeer specifieke haakarmbak. Laten we het zo zeggen, die zal voorlopig dan niet komen ;).