Posities door gnl6331

    Tof, succes met de rest van de opleiding dan maar :) Nog ambities om door te groeien naar BV o.i.d?

    Dankjewel!! Eerst maar eens een paar jaar achterin meedraaien en dan verder zien. Overigens start ik zeer waarschijnlijk al wel in september met de leergang gaspakdrager. Mogelijk daarna ook nog WvD. Dit omdat onze post deel uit maakt van het gaspakkensteunpunt etc.

    Kijkend naar mijzelf toen ik jonger was had ik niet de mogelijkheid om te betalen via internetbankieren. Toen werkte ik ook via PaySafeCard en o.a. de oude WallieCard.


    Ik snap m wel hoor ;-)

    Hallo daar allemaal.


    Het moment is dan daar en ga ik mij voorstellen.


    Ik ben vrijwillig brandweerman bij de veiligheidsregio Gelderland-Zuid. Met nog 1 kerntaak te gaan mag ik mijzelf daarna manschap A noemen.


    Voordat ik bij de brandweer mijn aanstelling had heb ik lange tijd alle foto's gemaakt bij incidenten etc. en daarmee ook opdrachten uitgevoerd voor kranten etc.


    In het dagelijks leven werk ik full-time als interactief vormgever/ontwikkelaar. Ik houd mijzelf voornamelijk bezig met bijvoorbeeld website's, programmeren, vormgeven van brochures etc.


    Vragen? Kom maar op!

    Beste allemaal,


    Nu een ideetje vanuit mijn kant. Of dit alles technisch haalbaar is weet ik niet maar toch de suggestie.


    Is het een idee om haakarmvoertuigen te introduceren. Al dan wel dat aan haakarmvoertuig verschillende containers/haakarmbakken kan vervoeren. Bijvoorbeeld: Kazerne 1 heeft een haakarmvoertuig en 2 containers gestationeerd. Bij een alarmering kun je dan selecteren welke container/haakarmbak het haakarmvoertuig mee moet nemen.


    Bij het haakarmvoertuig horen dus containers/haakarmbakken, hiervoor heb ik de volgende al op het lijstje staan:


    • Ademlucht haakarmbak
    • Gevaarlijke stoffen haakarmbak
    • Schuimblus haakarmbak
    • WTS1000 haakarmbak
    • WTS3000 haakarmbak
    • Commando haakarmbak
    • Bijzondere middelen haakarmbak (Bijvoorbeeld cobra cutter zoals bij de gezamenlijke brandweer)
    • STH haakarmbakken (De vervangers van de HVH)
    • Decontaminatie haakarmbak (Of ontsmettingscontainer)
    • Tankwagen haakarmbak
    • Natuurbrandbestrijdings haakarmbak (Bak waar vanaf geblust kan worden)

    Ook heb ik een aantal soorten haakarmvoertuigen op een lijstje staan:

    • Haakarmvoertuig 4x2
    • Haakarmvoertuig 4x4
    • Haakarmvoertuig 6x4
    • Haakarmvoertuig 6x6
    • Haakarmvoertuig in bovenstaande uitvoeringen met evt. een kraan

    Of dit idee er al is weet ik niet maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Ik snap verder heel goed dat dit een grote opgave is zeg maar. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden. Aanvullingen/opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.