Minimaal aantal Brandweerlieden bij Inzet verdwenen

  • Tot een paar maanden geleden kreeg ik wel eens een melding waar om een minimaal aantal brandweerlieden werd gevraagd. Bijvoorbeeld bij een melding als: Brand in supermarkt. Dan
    gaf die een melding aan zoals deze afbeelding hieronder:



    Ik heb het idee dat dat er niet meer is. Want ik krijg deze extra oproep/bericht niet meer. Of ik stuur automatisch altijd al voldoende wagens/manschappen zodat ik boven die aantallen kom. Dit verschillende per inzet. Bijvoorbeeld bij de ene melding werden er 29 manschappen gevraagd en bij de andere 37 manschappen bijvoorbeeld.


    Ik heb dit topic even bij fouten gezet. Maar misschien is het het wel niet. Maar ik ben wel benieuwd of anderen dit ook hebben of dat de makers dit hebben aangepast naar een update van het spel.


    Alvast bedankt!

  • Het minimaal aantal personen is een toevoeging die wij kunnen geven aan een melding.


    We hebben er echter voor gekozen dit weg te laten. Alle meldingen volgen nu en in de toekomst de standaard:


    - Kleine brand - 1 TS
    - Middelbrand - 2 TS
    - Grote brand - 3 TS
    - Zeer grote brand - 4 TS
    - etc...


    In Nederland kan je in principe zeggen: als je te weinig personeel ter plaatse hebt om het incident te kunnen bestrijden: opschalen. Meldingen die bedoeld zijn als bijvoorbeeld middelbrand, kunnen door toevoeging van een minimum aantal personen resulteren in inzet 3 TS, dat maakt grote brand en zo is de inzet in dat geval niet bedoeld.


    Dan kan je natuurlijk afvragen: wat heb ik dan aan bv DB's? Deze zijn voor de standaard incidenten inderdaad eigenlijk niet meer noodzakelijk, maar vormen een realistische toevoeging aan het spel.

  • @Timo641 Bedankt voor de uitleg.


    Is het daarom ook bij de geplande inzet: Test brandalarm school het veranderd van minimaal 1 brandweerman aanwezig naar minimaal 1 TS voertuig benodigd?


    Nee, de oorzaak daarvan is een raadsel. Daar moeten we nog iets op verzinnen, zodat de DA of DB daar ook weer bruikbaar is.


  • Dan kan je natuurlijk afvragen: wat heb ik dan aan bv DB's? Deze zijn voor de standaard incidenten inderdaad eigenlijk niet meer noodzakelijk, maar vormen een realistische toevoeging aan het spel.

    DB's zijn ook te gerbuiken voor het trekken van de WOA's, zijn ze toch handig :P
    Klein vraagje nog over de WOA trekvoertuigen, worden/kunnen de (H)OvD's ze ook niet trekken? (omdat dit momenteel niet kan) :)

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Nee, de oorzaak daarvan is een raadsel. Daar moeten we nog iets op verzinnen, zodat de DA of DB daar ook weer bruikbaar is.

    Zal inderdaad fijn zijn, want nu stuur ik zodra ik de melding krijg er al meteen een TS op af, maar dan heb ik wel geregeld het probleem dat ik dan weer een TS tekort kom voor de overige meldingen. Dit vooral wanneer ik 2x test brandalarm school heb. en als de DB of DA ervoor in kan zetten dan blijft de TS beschikbaar voor andere meldingen. En het is nog een stuk realistischer ook, want bij mij op school komt er soms een DA maar zeker geen TS.

  • Cahjo

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Gesloten".