18-07-2017 Prioriteit 1 / 2

  • Uhm klopt het dat het zou kunnen dat als je P1 alarmeert en een heel ander KVT is dan dat als je P2 alarmeert?


    Het was mij nog nooit opgevallen tot nu :p


    Voorbeeld:
    Bij een P1 is de TS van kazerne A 1e TS en die van kazerne C 4e TS.
    Bij een P2 is opeens de TS van kazerne C 1e TS en die van kazerne A 4e TS


    is dit heel vreemd of wordt er bij P2 niet meer gerekend met de uitruktijd?

  • Vreemd, bij mij blijft de volgorde van eenheden gewoon hetzelfde (alleen de aan rijtijd verandert).
    Nu heb ik bij geen enkel voertuig uitruktijd ingesteld , dus daar zou het misschien aan kunnen liggen ja


    EDIT: Nee, als ik een uitruktijd instel wordt deze zowel bij P1 als P2 doorberekend...


    Data

  • Vreemd, bij mij blijft de volgorde van eenheden gewoon hetzelfde (alleen de aan rijtijd verandert).
    Nu heb ik bij geen enkel voertuig uitruktijd ingesteld , dus daar zou het misschien aan kunnen liggen ja


    EDIT: Nee, als ik een uitruktijd instel wordt deze zowel bij P1 als P2 doorberekend...


    Data

    Kijk even screen gemaakt:

  • Daarnet had een politieploeg van me een oproep 'opnemen aangifte inbraak' ... Mooi melding om iemand in prio2 te sturen dacht ik....



    Op 2 straten van deze interventie kwam een nieuwe interventie, namelijk een overval.



    In de praktijk stuurt men die politieploeg van die inbraak naar de overval..... Misschien is het een goed idee om de voertuigen in prio2 beschikbaar te laten staan voor dringende meldingen in de buurt als ze prio2 aan het rijden zijn ?

  • Naar aanleiding van de vraag door WouKaa
    We zijn benieuwd wat jullie van deze Nederland specifieke functie vinden!


    Op zich een leuke functie echter de standaard is nu Prio 1 en dat zou dan standaard op Prio 2 moeten staan.
    Het is namelijk gebruikelijk dat de meldkamer toestemming geeft voor het gebruik van de optische- en geluidssignalen.


    Dus als basis is elke melding prio 2 of lager.


    Misschien iets om over na te denken?

  • Niet iedere melding is standaard prio 2

  • Ik snap je bedoeling wel, echter laat ik vrijwel alles p1 gaan omdat het sneller is, als ik er zin in heb dan druk ik p2 aan..
    Voor mij liever gewoon zo laten.