Spelers uit team weglokken

  • Afgelopen weken worden leden binnen ons teamaangeschreven dor andere teams, met de vraag of ze bij hun willen komen. Somsmet beloftes om dan meteen co-admin te kunnen worden. Nu mogen onze teamledenvanzelfsprekend weten in welk team ze willen spelen. Wanneer er niet wordtgereageerd, blijven de verzoeken komen.
    Nu zijn wij Teamadmins en co-admins van mening dat dezevorm van ledenwerving als, laten we het netjes formuleren, “niet chique”beschouwen. Ik heb echter geen idee of hier regels voor gelden.


    Een verzoek om te stoppen met deze vorm van ledenwervingleverde helaas niet het gewenste antwoord of resultaat. Op één team na.


    Nu kan ik een volledig overzicht geven van de teams enhun spelers, of een afschrift plaatsten van de mail wisselingen. Maar ik denkniet dat ik mezelf of de kwestie eer aan doe om meten met schandpaal politiek vanleer moet trekken.


    Zijn er meer teams die hier last van hebben?
    Bestaan er regels voor? Zo ja, hoe te handelen?
    Bij wie kan ik terecht om meer gedetailleerde info tegeven?

  • Ik en meerdere begrijpen goed je frustratie, maar dit is vrij recent al besproken in deze topic: Wervingsberichten


    Je kan spelers negeren door hun naam te klikken en dan speler negeren aan te klikken. Verder bestaan er geen regels en is het in principe niet verboden, maar wel zoals je zegt: "Niet chique".

  • wij hebben als groep vandaag ook mee temaken gehaderg vervelend en ik heb zelf geen idee wat je er mee kan

    Op de spelersnaam klikken, en in dat scherm heb je rechtsboven de optie: 'Speler negeren'. Zo kan die speler je niet meer lastigvallen.



    Gewoon negeren al je spelers moeten hun negeren


    één TEAM stopt ermee

    Ja, zijn jullie daarmee gestopt? Goed gedaan dan :)

  • ik heb ook regelmatig berichten gehad inderdaad beste wat je kan doen is vriendelijk nee zegen en speler negeren er zijn nog geen regels voor moet gewoon door de spelers zelf gewaardeerd worden dat dit niet gebeurt :p

    Vrijwilliger bij Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond Alarmploeg opstapper/Senior lifeguard/EHBO+/DAN bij Reddingsbrigade Hellevoetsluis,Noodhulpteam Plus lid,voormalig SIGMA lid,diverse Ambulance stages gelopen in Rotterdam RIjnmond/Broeder in de Gezondheisdzorg :thumbsup: :thumbup: :!: :?:


    1 team 1 taak VRR & HM & Buren :!: :!:

  • Het kan als lastig worden ervaren, maar uiteindelijk beslist de speler of ie gaat overstappen of niet. Beetje rondwarrelen tussen teams is helemaal niet verkeerd en je moet gewoon ergens uitkomen waar je je het prettigst voelt.


    ik moet helaas bekennen dat ik weleens een team heb uitgenodigd om in mijn oude team Emergency Responders bij te springen omdat hun verzoek om extra spelers niet werd ingevuld, dus heb ik de vraag andersom gesteld en zijn ze allebei gewoon gekomen.


    Dus uiteindelijk heb hun vraag naar meer voldoening geleidt door hun aan te vullen in een ander team.

  • Het kan als lastig worden ervaren, maar uiteindelijk beslist de speler of ie gaat overstappen of niet. Beetje rondwarrelen tussen teams is helemaal niet verkeerd en je moet gewoon ergens uitkomen waar je je het prettigst voelt.


    ik moet helaas bekennen dat ik weleens een team heb uitgenodigd om in mijn oude team Emergency Responders bij te springen omdat hun verzoek om extra spelers niet werd ingevuld, dus heb ik de vraag andersom gesteld en zijn ze allebei gewoon gekomen.


    Dus uiteindelijk heb hun vraag naar meer voldoening geleidt door hun aan te vullen in een ander team.


    Het is voor een groot deel van de mensen ook storend, denk je een privé bericht te krijgen, is het weer 'reclame'. En het probleem was ook vooral dat het niet bij 1 bericht bleef of dat iemand interesse had, maar dat je 'nee' zegt en dat ze dan niet stoppen.


    Dan heb ik gelijk een suggestie/vraag aan @Woukaa of een andere admin? (ik wil er maar niet gelijk een topic voor openen): Is het een optie om een status aan je profiel toe te voegen waarin je kan instellen of je openstaat voor andere teams/reclame? Een status als: "Ik wil wel/geen teamuitnodigingen ontvangen". Het idee van dat je bij huizen ook NEE/NEE stickers ziet dat je kan instellen of je voor bepaalde doeleinden 'gestoord' wilt worden, dus nieuwsbrieven, reclame voor andere teams. Het blokkeert niets, maar dan weet een ander gelijk of het nuttig is om een bericht te sturen. Ik denk dan als plek op je profiel in het rijtje waar je rang/credits/team staan?

  • Dat lijkt mij wel bijzonder ver gaan eigenlijk.
    Een dergelijk berichtje op je profiel kun je wel plaatsen maar of dat berichten tegen houd...
    Nee we kunnen en gaan geen berichten scannen en tegenhouden of iets dergelijks.


    Blijft bronbestrijding over?

  • Het punt is dat je het anders op geen enkele andere manier direct kan aangeven dan al die mensen zomaar te blokkeren ook al wisten ze niet beter. Ik weet van sommigen dat die er echt geïrriteerd van raken en die sfeer heb ik ook meerdere malen geproefd op het forum hier. Dit kreeg ik als los idee er nog bij, dat als iemand op je profiel klikt je direct in het scherm kan aflezen of iemand daarvoor openstaat. Niemand zal klikken bij je tekst en foto om daar eens te lezen of je dat misschien niet wilt en dat is ook niet duidelijk genoeg.


    Het gaat mij dus ook niet erom dat iets verboden, geblokkeerd, tegengehouden of gescand moet worden, maar dat je zonder te hoeven reageren die team wervers kunt blokkeren omdat ze desondanks wat je hebt aangegeven je lastigvallen. Dus puur alleen voor de duidelijkheid.


    Nieuw/extra idee dat wat minder 'extreem' is misschien: Een soort persoonlijke onderschrift onder de spelersnaam, waar je allemaal leuke dingen kan schrijven wat je zelf wilt, een citaat, spreuk, mop enz. Maar dat mensen hier ook kunnen schrijven niet gestoord te willen worden door teamverwerving. Dus vrij om te gebruiken hoe de speler het wil.

  • Persoonlijk onderschrift:
    Ik ben wel voor een nieuwe indeling van het profielpagina.
    Maar gezien Sebastian's planning gaat dat komende 2 weken al niet meer lukken..

  • Ik ben blij dat we zo een eventuele nieuwe toevoeging hebben bedacht. Dat het niet snel lukt is natuurlijk wat anders. De notities (mijn eerdere suggestie) zijn er ook bijgekomen waar ik weer heel blij van werd maar dat duurde ook even. En nu is net die nieuwe layout uitgebracht, maar dit idee kan er mooi bij voor als de profielpagina een opknapbeurt krijgt!

  • Het kan als lastig worden ervaren, maar uiteindelijk beslist de speler of ie gaat overstappen of niet. Beetje rondwarrelen tussen teams is helemaal niet verkeerd en je moet gewoon ergens uitkomen waar je je het prettigst voelt.


    ik moet helaas bekennen dat ik weleens een team heb uitgenodigd om in mijn oude team Emergency Responders bij te springen omdat hun verzoek om extra spelers niet werd ingevuld, dus heb ik de vraag andersom gesteld en zijn ze allebei gewoon gekomen.


    Dus uiteindelijk heb hun vraag naar meer voldoening geleidt door hun aan te vullen in een ander team.

    Ik heb dit gestuurd naar een team die leden bij mijn team lastig valt:


    ik wil dat je onmiddelijk stopt met mijn leden lastig te vallen met kom in mijn team!
    ik wordt hier heel boos om dat je mijn leden probeert weg te halen uit mijn team!
    laat ik niet nog eens merken dat je mijn leden lastig valt!


    sinds dien is het ook gestopt.

  • @timo nou doe je net of ik die team ben


    Ik heb nog nooit iemand in een team benaderd die niet open stond of de vraag had om meer speelplezier dan hier een onderwerp te starten om meer spelers te krijgen. Die bewuste team staat zelfs nog hier met de vraag dat ze spelers zoeken.


    Als je lastige spelers krijgt, Jah het is storend, maar als je gewoon op negeren klik ben je er in één keer vanaf.
    ik zou er zelf niet eens aandacht aan besteden om een intimiderend bericht terug te schrijven dit staat haaks op de algemene voorwaarden van dit spel.