[SOLVED] Commandohaakarmbak niet in Alarm- en Uitrukregels

  • Ik was vandaag bezig met het Alarm en Uitrukregels aan te passen naar mijn wensen.



    Het viel mij op dat er van de CO haakarmbak geen uitruk regel te vinden was. (zie plaatje in de bijlage bij het uitrukteken).


    Mijn vraag is dan ook of daar net zoiets komt als bij de AB(H) en SL(H)?


    Zie plaatje "Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak" en "Adembeschermingsvoertuig of haakarmbak"



    Ben benieuwd of deze wordt toegevoegt bij de CO(H) oftewel Comandowagen. Zodat je niet alleen een normale CO voertuig kan styren maar ook een COH met haakarmvoertuig.

  • Is al een aantal keer op het forum besproken.
    De huidige omschrijving 'Commandovoertuig' omvat zowel het voertuig als de haakarmbak...


    Eigenlijk zou de beschrijving dus iets van 'Haakarmvoertuig of haakarmbak' kunnen zijn ;)


    Groet, Data

  • Is al een aantal keer op het forum besproken.De huidige omschrijving 'Commandovoertuig' omvat zowel het voertuig als de haakarmbak...


    Eigenlijk zou de beschrijving dus iets van 'Haakarmvoertuig of haakarmbak' kunnen zijn ;)


    Groet, Data

    Bedankt voor je reactie! Ik had nog wel gekeken of er zo een topic was waar dit in besproken was. Maar heb eroverheen gelezen denk ik dan. Top dat je het mij in ieder geval even uitlegt!

  • Bedankt voor je reactie! Ik had nog wel gekeken of er zo een topic was waar dit in besproken was. Maar heb eroverheen gelezen denk ik dan. Top dat je het mij in ieder geval even uitlegt!

    Haha kan gebeuren! :thumbup:
    Was in ieder geval dit topic: 4-11-16 Commandohaakarmbak (laatste 4 berichten)
    Daar is het forum voor; ideeën en elkaar helpen ;)


    Groet, Data

  • Ik heb even een aanvulling op het bericht wat ik op 22-dec-2016 in dit topic had geschreven. Misschien zijn sommige suggesties al eerder voorgesteld in andere topics.


    ---------


    In de Alarm en Uitrukregels zou er ook onderscheid gemaakt kunnen worden tussen een "normale CO voertuig" en COH haakarm". Of beide, dus dat er 3 opties in totaal zijn, nu is dat er 1.


    Nu is dat niet mogelijk bij dit voertuig, hieronder de keuze die op dit moment alleen mogelijk is:

    Commandovoertuig of haakarmbak

    ---------


    Bij de AB voertuig/haakarmbak ABH heb je de keuze op dit moment uit twee opties:


    Adembeschermingsvoertuig of haakarmbak


    Adembeschermingshaakarmbak


    Hier zou dus de keuze Alleen normale Adembeschermingsvoertuig sturen kunnen worden toegevoegd.

    ---------


    Bij de Slangenwagen/haakarmbak WTH is dat wel mogelijk en heb je de keuze uit:
    Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak


    Alleen Slangenwagen / Tankwagen


    Watertransportsysteem-haakarmbak


    Hier zou zelfs nog onderscheid gemaakt kunnen worden tussen TW en SL. @michaelkraan heeft dit al in een ander topic als suggestie gegeven.

    ---------


    @Data Ik zag de hierboven geschreven suggestie nog niet op de To Do lijst staan. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.


  • Er staan wel een aantal dingen op de To Do Lijst die aangepast moeten worden in de Alarm en Uitrukregels, maar deze inderdaad nog niet.


    Bovenstaande ideeën? Tja, lastig. Opzich begrijp ik wel dat sommige spelers een regel willen met alleen een AB, alleen een CO of alleen een TW in verband met realisme...
    Echter wordt de lijst zo wel erg lang, zeker als in de toekomst de SLH en DPH erbij komen (willen we dan ook daar onderscheidt in hebben? En op welke manier dan? We kunnen natuurlijk niet alle combinaties 'Watervoorziening' maken.)


    Dus ik weet niet wat @Woukaa ervan vindt, maar tot die tijd zet ik m nog even niet op de To Do Lijst...


    Data

  • Ik meen dat dit in de Duitse versie ook zo geregeld is.


    Lange lijst kan in mijn ogen niet zo heel erg veel kwaad, zo vaak zit je immers niet in dat menu ;)



    Wat @Woukaa ervan vindt weet hij alleen, maar van mij mag het zeker wel op de lijst :)