Bluswatercapaciteit bij Incident

  • Is het misschien leuk om toe te voegen dat je bij een brand zoveel liter water nodig hebt. zoals bij een autobrand dat je dan rond de 1500 liter aan water nodigt hebt en bij een grote brand dat je dan heel veel water nodigt hebt. zo maak je de tankwagens en de haakarmbak watertank ook weer leuker. zo moet je ook altijd zorgen dat je genoeg water ter plaatse hebt.

  • Is het misschien leuk om toe te voegen dat je bij een brand zoveel liter water nodig hebt. zoals bij een autobrand dat je dan rond de 1500 liter aan water nodigt hebt en bij een grote brand dat je dan heel veel water nodigt hebt. zo maak je de tankwagens en de haakarmbak watertank ook weer leuker. zo moet je ook altijd zorgen dat je genoeg water ter plaatse hebt.

    Opzich vindt ik dat nog geen slecht idee :)

  • Ik vind het persoonlijk alleen maar hinderlijk, telkens opschalen omdat je auto leeg is of weet ik veel hoe allemaal meer.
    Daarnaast worden de WTH/SL enz.. regelmatig gevraagd dat is in mijn ogen al een fictive vraag naar water..

  • Ik vind het persoonlijk alleen maar hinderlijk, telkens opschalen omdat je auto leeg is of weet ik veel hoe allemaal meer.
    Daarnaast worden de WTH/SL enz.. regelmatig gevraagd dat is in mijn ogen al een fictive vraag naar water..

    Klopt ook wel, maar in de regel als je kijkt naar de ''kleine'' meldingen heb je aan 1 TS ook genoeg. Ook al je in real life kijkt is dat zo.
    Dit geeft alleen maar een toevoeging aan een melding waar je twijfelt over de inzet. tenminste zo zie ik het....

  • We willen toch het spel zo realistisch mogelijk maken? dit is niet iets wat enorm veel geld kost maar volgens mij wel veel plezier oplevert.

    Om het realistisch te houden zou ik dit juist niet toevoegen bij alle meldingen. Je voertuigen maken toch een waterwinning als dat nodig is? Een slangenwagen is er al en heeft in dit spel een beetje de rol als een WTS.


    Wat wellicht wel een realistische toevoeging is: bij een POI van een bos-, heide- of natuurbrand is het natuurlijk minder gemakkelijk om waterwinning te maken. Daar zou je dan wel watertanks voor nodig kunnen hebben.

  • Dit zou voor mij (Drenthe) dan we weer een enorm mooie toevoeging zijn, aangezien de brandweer hier in Drenthe volledig is overgestapt naar Tankwagens met water en de brandkranen niet meer worden gebruikt.
    Bij elke brandmelding gaat er een tankwagen mee, bij een opschaling worden er ook extra gealarmeerd en dan pendelen ze tussen de vulpunten en de tankautospuiten.

  • Om het realistisch te houden zou ik dit juist niet toevoegen bij alle meldingen. Je voertuigen maken toch een waterwinning als dat nodig is? Een slangenwagen is er al en heeft in dit spel een beetje de rol als een WTS.
    Wat wellicht wel een realistische toevoeging is: bij een POI van een bos-, heide- of natuurbrand is het natuurlijk minder gemakkelijk om waterwinning te maken. Daar zou je dan wel watertanks voor nodig kunnen hebben.


    Het is ook niet voor niets dat bij deze meldingen een SL/TW of HAB wordt gevraagd. In mijn ogen hebben we dit dan dus ook ondervangen.


    Ik ben het 100% met je eens dat voertuigen gewoon een waterwinning maken. Bij een brand in slaapkamer bijvoorbeeld komt er in vrijwel alle regio's (oa Drenthe uitgezonderd) nooit een SL/TW of HAB ter plaatse, simpelweg inderdaad omdat water gewoon via een brandkraan te verkrijgen is.


    Meldingen waar brandkranen niet of onvoldoende beschikbaar zijn, zijn in de vereiste voertuigen SL/TW of HAB toegevoegd.


    Dit zou voor mij (Drenthe) dan we weer een enorm mooie toevoeging zijn, aangezien de brandweer hier in Drenthe volledig is overgestapt naar Tankwagens met water en de brandkranen niet meer worden gebruikt.
    Bij elke brandmelding gaat er een tankwagen mee, bij een opschaling worden er ook extra gealarmeerd en dan pendelen ze tussen de vulpunten en de tankautospuiten.


    Omdat we het spel geschikt willen maken voor alle regio's, kunnen we dit eigenlijk niet invoeren. Voor het realisme in Drenthe zou het natuurlijk goed zijn, maarja. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen bij elke melding gewoon een tankwagen mee te sturen, zonder dat deze direct gevraagd wordt.




    Dit onderdeel heb ik inmiddels ook 'intern' met @Woukaa overlegd en wij verschillen ook van mening. Dus het laatste zal er nog niet over gezegd zijn. Maar bedenk wel dat het niet zo eenvoudig zal zijn zoiets in te voeren.