[VP-001] Politiebikers/Wijkagenten (DB-Bike)

  • Misschien een beetje raar, maar misschien politie op de fiets/wijkagent(en) toevoegen? Geen idee of deze ook via de meldkamer gestuurd worden?

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Volgensmij doen de biketeams en wijkagenten ook gewoon noodhulp, dus worden die aangestuurd door de OC. @Timo641, wat vindt je van dit idee (Kan ik 'm op de lijst zetten)?


    Groet, Data


    Mijn kennis over de politie gaat niet zover, maar ik kan me voorstellen dat zij zeker ook aangestuurd worden door de OC.


    Ik zou zeggen, onder voorwaarde van nog iets verder uitzoeken, in de basis zeker een goed idee. Van mij mag het op de lijst @Data ;)

  • Mijn kennis over de politie gaat niet zover, maar ik kan me voorstellen dat zij zeker ook aangestuurd worden door de OC.


    Ik zou zeggen, onder voorwaarde van nog iets verder uitzoeken, in de basis zeker een goed idee. Van mij mag het op de lijst @Data ;)

    Hij staat op de lijst...


    Wellicht iemand die hier meeleest die ons kan vertellen of Biketeams en Wijkagenten wel of niet worden aangestuurd door de OC???

    Groet, Data

  • Hij staat op de lijst...
    Wellicht iemand die hier meeleest die ons kan vertellen of Biketeams en Wijkagenten wel of niet worden aangestuurd door de OC???


    Groet, Data

    Biketeams worden idd aangestuurd door de OC. Verder zijn zij idd inzetbaar in de wijk of in de binnenstad. Verder zie je ook in de avond/nachtdiensten bij het uitgaansleven, misschien dat hier in de toekomst ook nog optie's liggen betreft melding en dergelijke ;)

  • Dus het komt er niet in? :(
    En waar staat OC voor? :P

    De vraag was of deze biketeams en wijkagenten worden aangestuurd door het OC (operationeel centrum, meldkamer).
    Dit wilden "we" weten omdat er natuurlijk alleen voertuigen in het spel komen die vanuit de meldkamer worden aangestuurd...


    Conclusie: de biketeams en wijkagenten worden aangestuurd door de OC en staan dus ook op de 'To-Do Lijst' om ingevoerd te worden


    Groet, Data

  • Vind het wel een grappig idee, maar qua uitvoering zie ik het niet echt zitten..
    Ik ben geen techneut hierin maar kan me best voorstellen straks een biker over de A28 heen zie rijden met de zelfde snelheid als een politie busje of wat ook.
    Met die gedachte denk ik dat het dan weer te ver door denken qua voertuigen is, want nu zijn het de bikers en straks willen mensen de politie op scooters zien of segways om maar een voorbeeld te noemen.



    Maar misschien heeft de maker en de contactpersonen daar hun oplossingen op en kan het eventueel toegepast worden.

  • Vind het wel een grappig idee, maar qua uitvoering zie ik het niet echt zitten..
    Ik ben geen techneut hierin maar kan me best voorstellen straks een biker over de A28 heen zie rijden met de zelfde snelheid als een politie busje of wat ook.
    Met die gedachte denk ik dat het dan weer te ver door denken qua voertuigen is, want nu zijn het de bikers en straks willen mensen de politie op scooters zien of segways om maar een voorbeeld te noemen.



    Maar misschien heeft de maker en de contactpersonen daar hun oplossingen op en kan het eventueel toegepast worden.

    Daar heb je helemaal gelijk in, nog niet over nagedacht...


    Wijkagenten kunnen wel gewoon, maar met fietssurveillance moet eerst (door Sebastian) gekeken worden of het spel ook voertuigen over fietspaden kan sturen (of het technisch mogelijk is)...
    Als dat niet kan, is een biketeam inderdaad niet realistisch.


    Betreft de politie op scooters, dat kunnen we denk ik beter alleen op motoren houden. Segways gaan idd iets te ver :thumbup:


    Groet, Data

  • Zomaar een idee:


    Op dit moment bestaat alleen de noodhulp. Nu zijn er onmogelijk veel verschillende meldingen waar de politie naar toe gaat.


    Even algemeen genomen bestaat een dagbezetting bij de politie uit noodhulp, wijkagenten, hondengeleiders en motorrijders. Uiteraard zijn er meer mensen in dienst, maar die doen allerlei zaken wat te ingewikkeld wordt voor het spel. Noodhulp rijdt (bijna) altijd met twee man in de auto, wijkagenten zijn vaak alleen, net zoals hondengeleiders en motorrijders. Wijkagenten draaien in de praktijk naast hun wijkdienst ook mee in de noodhulp en luisteren tijdens de wijkdienst ook altijd mee met meldingen.


    Misschien dat meldingen voor de politie op een gegeven moment kunnen afstappen van de benodigde noodhulp eenheden aantal, maar dat de melding zich richt op een aantal vereiste politiemensen. Denk hierbij aan de supermarkt melding van de brandweer, waar soms ook meer brandweermensen nodig zijn dan de benodigde voertuigen.


    Stel je hebt een melding overval, dan zou je zelf kunnen kiezen welke voertuigen je stuurt, als je maar voldoet aan het aantal vereiste politiemensen. Voorbeeld:


    Overval (benodigde politiemensen: 8)= 2 noodhulp eenheden, 2 motorrijders, 1 wijkagent, 1 hondengeleider


    Of:


    Overval (benodigde politiemensen: 8)= 3 noodhulp eenheden, 1 motorrijder, 1 hondengeleider


    Je bent zo zelf vrij in het aansturen van bepaalde eenheden. Daarnaast zouden er extra meldingen kunnen komen voor specifieke eenheden, bijvoorbeeld aangifte opnemen of burenruzie door de wijkagent en inbraakmeldingen voor de hondengeleider.

  • Leuk idee! :)

  • MPR

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[VP-001] Politiebikers/Wijkagenten” naar “[VP-001] Politiebikers/Wijkagenten (DB-Bike)”.