uitbreiding rangen en standen (ereleden)

  • Allerliefste GT.


    Ondertussen hebben bijna 70 leden van het MKS Gilde de status erelid verdiend.

    Dit loopt uiteen van dus net 5 miljard tot nu al over de 50 miljard.


    Zou het niet leuk zijn om wat uitdaging terug te brengen in de ereleden rangen. En ja ik weet dat dit neverending is. Maar met elke keer grotere stappen zou het wel leuk kunnen zijn.


    Bijvoorbeeld:

    1ste level Erelid: 5 miljard

    2de level Erelid: 10 miljard

    3de level Erelid: 25 miljard

    4de level Erelid: 50 miljard

    5de level Erelid: 100 miljard

    6de level Erelid: 250 miljard

    7de level Erelid: 500 miljard

    Super Erelid (premium 4 life+30% meer server capaciteit): 1000 miljard<3


    We horen graag van jullie.


    Groetjes

  • Er zijn spelers die de 5 miljard in een goede maand bij elkaar harken. Dit voorstel is dan ook vooral voor de leden van het best presterende team. Overigens, niets dan respect voor de prestatie.

    Een verandering in de score is misschien wel wenselijk om meer competititie element te crëren. Vier volgende levels in een jaar bij elkaar harken lijkt mij geen toegevoegde waarde, behalve wellicht voor het eigen ego ;-)

    Nogmaals, de prestatie van NL Rescue kan je alleen maar respect voor hebben. Dat het competitie element daarmee verloren is gegaan doet daar niets aan af.

    Wil je voor een groot deel van de spelers iets veranderen om weer iets van een persoonlijk competitie element terug te krijgen, zal je iets moeten veranderen aan de manier van waarderen.

    Voorbeeld;
    Behaalde credits gedeeld door het aantal posten als dagscore.
    Dat zal hoogstwaarschijlijk direct leiden tot vernietiging van vele VWS posten om meer meldingen in de lijst te krijgen.

    Bonus voor ratio gedeelde en niet gedeelde meldingen
    Spelers die de eigen meldingen voor zichzelf wegklikken en niet met het team delen, zullen dan eerder gaan delen.

    Een verdeelsleutel voor het gemiddeld aantal voertuigen per post
    Of je nu Real speelt en posten hebt met slechts 1 voertuig óf dat je al je posten vol ramt met voertuigen, maakt wel uit hoeveel meldingen je kan weg spelen.


    Zomaar een paar, iedeeën om het persoonlijke competitie element, voor alle spelers, weer terug te krijgen.



  • He Rene, wat een mooie suggesties. Echt goede idee-en. Weet niet of dat ze technisch haalbaar en/of wenselijk zijn. Maar goed over nagedacht.


    Ik zou er, als ik jou was, een eigen topic voor aanmaken.


  • Punt 1: Wie op dit moment nog veel VWS posten heeft staan met de huidige maximalisatie qua dag score moet terug naar de tekentafel, het is namelijk totaal niet nodig om vws posten te hebben voor melding maximalisatie.


    Punt 2: De server is al status kritiek, door invoering van zo'n principe weet ik niet hoelang de server nog overeind staat.


    Punt 3: Gaat men of kleine bwp of vws posten bouwen om het gemiddelde te drukken?



    Volgens mij begint 'competitie' nog steeds bij samenwerken en optimaliseren, als ik naar andere teams kijk is dit ver te zoeken.

    Wie niet optimaliseert zal ook niet meestrijden voor de dagzeges zeggen ze dan wel is.


    Ooit zijn we begonnen met dit team omdat we het gezeur zat waren in andere teams en kleine spelers snel op gang wilde helpen (toen was de tutorial nog niet zo extreem goed gevuld als heden).


    Het is eerder een sport om te kijken "hoe kan ik het maximale uit het spel halen" dan "we moeten dagelijks bovenaan staan".


    Op dit moment beheersen een aantal spelers dat tot in de puntjes, en niet alleen op de NL variant maar ook andere varianten wordt voor de lol aangetoond dat de spelers die er zitten het spel niet begrijpen hoe te maximaliseren.

  • Het is eerder een sport om te kijken "hoe kan ik het maximale uit het spel halen" dan "we moeten dagelijks bovenaan staan".


    Op dit moment beheersen een aantal spelers dat tot in de puntjes, en niet alleen op de NL variant maar ook andere varianten wordt voor de lol aangetoond dat de spelers die er zitten het spel niet begrijpen hoe te maximaliseren.


    Je bent ooit begonnen met een tipje van de sluier op te lichten. Helaas is het aangekondigde vervolg er nooit gekomen ;-)
    Misschien aanleiding om andere spelers te laten delen of op weg te helpen? ;-)

    Dagelijks bovenaan staan is inderdaad niet het streven. Leuker is het om samen inderdaad het maximale te bereiken.
    Hoe dat te bereiken is de één nu eenmaal wat handiger in dan de ander......

  • We hebben een aantal maanden terug al eens gesproken met XY over de rangen.
    Er zijn destijds ook concepten opgeleverd.
    XY wilde dit echter over alle versies ineens uitrollen (afgezien van de benamingen in eigen taal uiteraard)
    Hier zitten we dus vooral nog op te wachten.
    Maar het blijft xy. Het ene doen ze jaren over en het andere gebeurd in een week.
    Net als de Content die afgelopen week in de dev-blog stond. Die ligt al een aantal jaar bij XY op de plank.

  • Ja kreeg idd als reactie dat rangen al vaker geopperd was. Dus vandaar ook dat ik het zelf heb doorgestuurd naar XY. Misschien wat extra druk op de ketel. ;-)


    Maar bedankt voor je terugkoppeling @piet

  • Klopt helemaal.

    Maar ondertussen zijn we vele miljarden en ereleden verder.

    Dus wilde hem opnieuw lanceren.


    Sws leuk dat xy het globaal zou willen uitrollen. Maar er zitten nu ook al behoorlijke verschillen in de rangen als je kijkt in de verschillende werelden.