Dienstmotor

  • Sinds de update zijn er problemen met de inzetvoorstellen.
    Bij de inzetvoorstellen is er een optie voor "Politie Noodhulp of Dienstmotor Politie"
    Dit werkte altijd prima, tot de update

    Nu worden alleen de DM-P's geselecteerd en niet meer de NH.

    Voor mij was dit een standaard veld bij mijn inzetvoorstellen.
    Om van het probleem "geen opgeleid personeel" voor de DM-P af te zijn, heb ik sinds vanmiddag alle opleidingen en koppelingen afgerond.

    En dan komt nu het volgende probleem, zoals omschreven.

    Er zullen vast wel redenen zijn geweest om de update uit te voeren, zoals die uitgevoerd is.
    Maar, het komt wel erg amateuristisch en ondoordacht over.

    Immers;
    - Ineens worden spelers geconfronteerd met niet functionerende voertuigen
    - De aangegeven naamswijziging van DM-NH naar DM-P is nog stees niet volledig uitgevoerd
    - De opleiding duurde 5 dagen, bleek fout te zijn, werd gecorrigeerd naar 2 dagen
    - De opleidingen van 5 dagen die al gestart waren, vond men niet nodig om die te corrigeren naar 2 dagen minus de reeds verstreken looptijd.
    - Inzetvoorstellen die niet meer correct zijn en/of niet doen wat ze zouden moeten doen, waardoor je de inzetvoorstellen moet nalopen

    Met dit soort consequenties van en update denk ik dat je niet meer zou moeten willen dat er uberhaupt nog updates komen.
    De prijs voor premium s flink verhoogd, net als sommige voertuigen en gebouwen. Je zou dan toch mogen verwachten dat het resultaat ook beter wordt

    Gelukkig is het maar een spelletje, dus waar zou je je druk over maken?
    Het is alleen zo jammer dat het ook nog eens heel veel tijd kost. Ik ben liever aan het bouwen en vullen dan de shit van de ontwikkelaar op te lossen.

  • Ten aanzien van de inzetvoorstellen.
    Ik bemerkte in een andere browser dat het wel goed verliep.
    Daarom in Chrome (standaard browser) de scripts uitgeschakeld, maar het probleem bleef.
    Daarna de browser geheel opgeschoond en toen werkten de inzetvoorstellen weer.
    Wellicht dat met de update is er iets meegekomen dat conflicteerde????

    P.S.
    Ik zie dat slechts een deel van de voertuigen naar de nieuwe naam is geconverteerd/

  • Ik ben geen gameteam meer, maar ik wil toch even reageren.


    Piet zit tussen 2 kwaden in: Veel eisende spelers en een ontwikkelaar die nihil openstaat voor input. Hier moet hij mee werken.

    Dat deze update amateuristisch en ondoordacht kan ik 100% ontkrachten. Ik zit nog in de Discord groep met het GameTeam om zo nu en dan advies te geven. Zij zijn hier al een paar weken mee bezig geweest en de ontwikkelaar had allemaal eisen. Toen heeft Piet hier getracht een gulden middenweg te pakken.

    Dat een update jou niet aanstaat, wil niet per definitie zeggen dat het slecht is. De ontwikkelaar wilde per meteen opleiding en voertuigen vereisen, dit heeft Piet kunnen voorkomen. Nogmaals, het is een update voor het hele spel, niet alleen voor de hardst roepende spelers.


    Kijk het nu eerst eens een paar weken aan, dan ben je gewend en is er niks meer aan de hand.

  • Cahjo ik kan je helemaal volgen en wat er gebeurd is ook erg menselijk.


    Als speler heb je lang gewerkt heb je u zakjes in orde en onder controle en dan komt er een update en moet je u denk patroon compleet omdraaien.


    Wat mij het meeste stoort is de SIV die niet op patrouille kan gaan terwijl deze voertuigen 90% van hun tijd 'on the road' spenderen. Maar goed dan denk ik voor een oplossing ik neem een DM-P een SIV skin er op en deze kan wel op patrouille.


    Maar goed terug naar u opmerking als de update er is dan ligt heel je tactisch plan in duigen en moet je herplannen en dat is niet leuk. En dan treed het bewuste 'Change' proces in werking en gaat een mens zich verzetten. En ziet de meeste dingen erg negatief.


    Dus inderdaad je moet daar een methode hebben om mee om te gaan. Bij mij is dat vaak ik stap even weg van het spel ga iets anders doen tot ik een paar mogelijke oplossingen aanpassingen bedenk die uit test en dan op die manier de fun weer terug vind.


    Dus ja inderdaad geduld is een wijze raad maar dit vind je heel vaak niet terug in het change proces. En dan krijg je gefrustreerde spelers. Een ontwikkelaar houd hier geen rekening mee.


    En wat Piet betreft hij doet zijn best en heeft een heel bord vol. Gelukkig kan hij onze opmerkingen heel vaak goed plaatsen.

  • Piet zit tussen 2 kwaden in:

    Cahjo, dit besef ik maar al te goed. Daarbij is het ook nog zo dat het puur vrijwilligerswerk.
    Met amateuristisch doel ik dan ook op de ontwikkelaar. Je doet het goed of je doet het niet. Dat is waar een ontwikkelaar voor kan kiezen. Kiezen voor de huidige manier van invoeren is ook een, naar mijn mening een verkeerde, keuze.

    Het is niet zo dat de update mij niet aan staat, maar de manier van invoeren.
    Velen werken met inzetvoorstellen en snelkoppelingen, die ineens niet meer kloppen. Naar mijn idee had de ontwikkelaar er ook voor kunnen kiezen om eerst, op de posten waar een DM aanwezig is, het vereiste aantal bemanningsleden een opleiding toe te kennen, de bemanningsleden te koppelen aan de bestaande DM en daarna de DM te hernoemen, om pas daarna de update uit te rollen qua eisen. Dan was alles blijven werken zoals velen gewend zijn, waren er geen meldingen dat het voertuig niet beschikbaar is, etc.

    Maar, nogmaals, de waardering voor Piet zijn vrijwillige werk is groot (wat hij overigens ook wel weet vanuit rechtstreekse contacten) en de kritiek is vooral richting ontwikkelaar. Overigens, die veeleisende spelers zijn vaak wel gewoon klanten die betalen voor een product. Ik weet dat er zat spelers zijn die meer geld investeren in MKS dan menig FIFA of F1 gameplayer.....


  • Ik ben het met allen eens. De negativiteit is vooral gericht op de ontwikkelaar, die naar mijn idee zich de spelers aan de reet laat roesten. Alleen maar om meer geld te kunnen melken door spelers die meer coins gaan uitgeven. Meldkamerspel blijft naar mijn idee een leuk spel, en net zoals alle andere spellen ondergaat deze ook veranderingen, en of we het nou leuk vinden of niet, we moeten denken in oplossingen.

    Ik heb het al vaak gezegd, maar opdrechte dank naar het Gameteam, wat zich WEL inzet voor de spelers. Misschien een idee dat we een directe lijn van communicatie met XY kunnen leggen? Dat vragenformulier wordt niks mee gedaan, en ze hebben gewoon een account op het forum, dus het is niet alsof het niet zou kunnen. Misschien is het goed als ze eens de 'ruwe' meningen van de spelers horen. Hopelijk worden ze daar wakker van.

    Nogmaals, bedankt gameteam, en laten we als spelers denken in oplossingen.

  • Velen werken met inzetvoorstellen en snelkoppelingen, die ineens niet meer kloppen. Naar mijn idee had de ontwikkelaar er ook voor kunnen kiezen om eerst, op de posten waar een DM aanwezig is, het vereiste aantal bemanningsleden een opleiding toe te kennen, de bemanningsleden te koppelen aan de bestaande DM en daarna de DM te hernoemen, om pas daarna de update uit te rollen qua eisen. Dan was alles blijven werken zoals velen gewend zijn, waren er geen meldingen dat het voertuig niet beschikbaar is, etc.

    Dat heeft Piet geprobeerd, maar dat was helaas aan dovemansoren gericht...