[FMKS0179] 2 velden voor water benodigd bij inzetvoorstel en eigen teaminzet

  • Voor de duidelijheid: Het gaat toch om water bij de custom teaminzet en niet een inzetvoorstel? Deze zijn 2 verschillende dingen.

    Bij die custom teaminzet is het zo dat water 2 maal kan ingevuld worden. (Zie afbeelding)

    De waarde op de eerste keer wordt niet gebruikt, en de waarde op de 2e lijn voor water wordt wel gebruikt door de inzet.

    Wanneer je een opgeslagen custom inzet aanklikt, zal de waarde die op de tweede invullijn voor water stond op de eerste lijn staan, en dus niet gebruikt worden.

    Hopelijk gaan de devs hier wat meer info mee hebben want dit probleem bestaat sinds de schuimupdate.

  • Voor de duidelijheid: Het gaat toch om water bij de custom teaminzet en niet een inzetvoorstel? Deze zijn 2 verschillende dingen.

    Bij die custom teaminzet is het zo dat water 2 maal kan ingevuld worden. (Zie afbeelding)

    De waarde op de eerste keer wordt niet gebruikt, en de waarde op de 2e lijn voor water wordt wel gebruikt door de inzet.

    Wanneer je een opgeslagen custom inzet aanklikt, zal de waarde die op de tweede invullijn voor water stond op de eerste lijn staan, en dus niet gebruikt worden.

    Hopelijk gaan de devs hier wat meer info mee hebben want dit probleem bestaat sinds de schuimupdate.

    Klopt volledig!

  • Ik heb het eens bekeken en wat MH08 zegt klopt ook. De inzetvoorstellen onthouden de ingevulde waarde ook niet meer, althans....

    Voor de inzetvoorstellen is het ook zo dat er een nieuwe lijn gecreëerd is voor water terwijl er al een bestond. Als je een waarde op de eerste lijn invult wordt die niet gebruikt, en ook niet onthouden. De waarde die je invult op de tweede lijn voor water wordt wel gebruikt, en onthouden. Meer nog: de waarde die je invult op de tweede lijn wordt vanzelf op de eerste (niet gebruikte) lijn geschreven zodra je het inzetvoorstel opslaat.

    Oudere inzetvoorstellen omtrent water hebben hun waarden ook op de nieuwe lijn staan waardoor ze nog werken.


    Ik vermoed dat het de bedoeling was bij zowel de custom teaminzet als bij de inzetvoorstellen dat de nieuwe lijn voor water de oude moest vervangen, maar de ontwikkelaar de eerste lijn vergat te verwijderen in beide invulschermen. Je kunt alvast de benodigde waarden in de tweede lijn voor water invullen om te blijven spelen, en hopelijk wordt de fout alsnog rechtgezet voor de spelers die hun weg naar de forums niet vinden en hierop blijven botsen.


    Eerste (niet werkende) lijn voor water:

    Tweede (wel werkende) lijn voor water:




    edit:

    Achteraf bedenk ik dat het wel kan zijn dat die eerste lijn de waarde is die de inzetvoorstellen gebruiken, maar dat het alleen werkt doordat de tweede lijn de eerste overschrijft. Dit zo ook kunnen verklaren waarom oude inzetvoorstellen wel nog werken. Van dat overschrijven ben ik 100% zeker uit de tests die ik gedaan heb. Dit is toch een mogelijkheid die de ontwikkelaar moet rekening mee houden als hij de bug onderzoekt.

  • In het topic gaat het over 2 punten eigenlijk als ik het goed lees.
    Zowel inzet voorstellen als een eigen teaminzet.


    Ik heb zojuist voor beide direct gecontroleerd en zie dat dezelfde key 2 keer wordt gebruikt. Dit zal waarschijnlijk dus ook het probleem zijn. De 2de zal de eerste overschrijven. Ik zal dit probleem aanmelden bij de ontwikkelaar. En hopelijk kunnen hun dit probleem dan spoedig verhelpen.

  • Piet2001

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “water liters niet opslaan bij aanmaken inzetvoorstel” naar “[FMKS0179] 2 velden voor water benodigd bij inzetvoorstel en eigen teaminzet”.