DAT-NH in uitrukregels

  • Volgens mij bestaat dat filter niet... "enkel polititevoertuigen met een arrestantenplaats"

    De DAT-NH (Dienstauto-noodhulp) telt al sinds de invoering als noodhulpvoertuig.

    De enige oplossing? Op voertuigniveau in de opties aanvinken dat het voertuig genegeerd moet worden bij de uitrukregels.

  • Volgens mij bestaat dat filter niet... "enkel polititevoertuigen met een arrestantenplaats"

    De DAT-NH (Dienstauto-noodhulp) telt al sinds de invoering als noodhulpvoertuig.

    De enige oplossing? Op voertuigniveau in de opties aanvinken dat het voertuig genegeerd moet worden bij de uitrukregels.

    Of een eigen voertuigtype van maken, is ook nog een optie

  • Volgens mij bestaat dat filter niet... "enkel polititevoertuigen met een arrestantenplaats"

    De DAT-NH (Dienstauto-noodhulp) telt al sinds de invoering als noodhulpvoertuig.

    De enige oplossing? Op voertuigniveau in de opties aanvinken dat het voertuig genegeerd moet worden bij de uitrukregels.

    Zal ik je geheugen even opfrissen uit het verleden? je hebt namelijk ook gereageerd ten tijde dat de uitrukregels aangepast werden tussen een regel te hebben met nh's die arrestanten kunnen vervoeren, en een die alle noodhulpvoertuigen omvatte. Toen hadden we er wel nog maar 3: DB noodhulp, DA noodhulp en DM noodhulp.

    Wanneer later de nh-o en de db-bike toegevoegd werden was er geen probleem omdat zij wel arrestanten kunnen vervoeren.

    Politiemotoren niet herkend in A&U - Fouten [Archief] - Meldkamerspel.com - Forum

  • De uitruk regels kijken idd niet naar een waarde van arrestanten.
    Deze kijken naar waardes waar ze voor de inzet op werken.
    Aangezien de DAT-NH op de achtergrond waarschijnlijk dezelfde inzetcode heeft als de normale DA en DB noodhulp worden deze automatisch meegenomen in het de inzetvoorstellen.
    Wij zijn nog steeds van plan om de hele inzetvoorstellen om te gooien, maar helaas heeft de ontwikkelaar momenteel technisch niet de mogelijkheid om eenvoudig deze aanpassingen te doen.
    Dit soort kleine aanpassingen aan een voertuig kosten veel tijd, omdat een kleine aanpassing het spel kan slopen op de manier hoe het nu in elkaar zit. Daarom is de inzetvoorstel update ook uitgesteld totdat de ontwikkelaar al het verbeteren van de code op dit vlak heeft bijgewerkt.

    Toevallig een paar weken geleden nog over gehad met de ontwikkelaar.

  • Ook als ze dat om gaan zetten komen er op de achtergrond veranderingen die ze in het huidige systeem liever niet willen doen.
    En wanneer we weer een koppeling gaan maken naar een motor dan komen we straks weer daarmee dat hij dat voertuig als een motor gaat zien, mochten we straks de mogelijkheid gaan krijgen deze apart te vragen.
    Dat wordt dan ook meer een geval probleem verleggen. Persoonlijk zou ik dat dus dan ook niet de voorkeur geven.