[VP-019] Mobiele Eenheid hondengeleiders

  • Optie om naast de bestaande Mobiele Eenheid, Aanhoudingseenheid en Bereden Brigade een voertuig(Oscars) te maken voor de hondengeleiders die in ME-verband worden ingezet? In plaats van de losse hondengeleiders.

    Lijkt me niet helemaal nodig. Wat ze wel kunnen doen is hondengeleiders aan de huidige ME inzetten toevoegen. Je zou dan de hondengeleiders ME nummers kunnen geven.

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Mobiele Eenheid hondengeleiders” naar “[VP-019] Mobiele Eenheid hondengeleiders”.
  • Dit topic is net als andere mij ontschoten. Ik hoop de komende tijd een keer wat dingen na te kunnen gaan.
    Maar alvast een begin.

    Dit lijkt me niet heel veel meerwaarde hebben. Al durf ik niet te zeggen of er een verschil zit tussen de normale hondengeleiders en de ME hondengeleiders (als hier een verschil in is)
    Mogelijk dat iemand uit het politie vak hier meer over kan zeggen.


    Wat mij betreft is de suggestie voor nu afgekeurd. Maar mocht er een groot verschil zijn met me en normaal. En er is een groot draagvlak kunnen we dit altijd herzien.

  • Dit topic is net als andere mij ontschoten. Ik hoop de komende tijd een keer wat dingen na te kunnen gaan.
    Maar alvast een begin.

    Dit lijkt me niet heel veel meerwaarde hebben. Al durf ik niet te zeggen of er een verschil zit tussen de normale hondengeleiders en de ME hondengeleiders (als hier een verschil in is)
    Mogelijk dat iemand uit het politie vak hier meer over kan zeggen.


    Wat mij betreft is de suggestie voor nu afgekeurd. Maar mocht er een groot verschil zijn met me en normaal. En er is een groot draagvlak kunnen we dit altijd herzien.

    Zover mijn kennis reikt is het gewoon een nieuw ME busje waarin plaats is gemaakt voor de honden.

    Aan de buitenkant zie je ook geen verschil met de bestaande ME busjes.

    Functioneel zit er ook geen verschil in en worden de busjes voor de hondengeleiders ergens geparkeerd en gaan de geleiders mee in een linie als dat voor de honden veilig genoeg is.