[MKSF-018] Reparatie

  • Hallo allemaal,


    Misschien is het leuk om in te voeren dat een voertuig na een x aantal km 'schade/slijtage' oploopt en dat deze dan naar een werkplaats zou moeten om weer 100% te worden. Hier staat dit voertuig dan een x tijd ligt er aan hoeveel schade hij heeft. Als het voertuig schade heeft opgelopen dan duren de inzetten langer. Een voertuig krijgt pas schade als je een werkplaats gebouwd hebt dus dan is het de keus aan de speler en dus niet verplicht. wellicht is dit voor de speler die realistisch wil spelen of voor diegene die al veel veder is een andere uitdaging.

  • In hoeverre is dat dan realistisch?


    Dat een voertuig naar een werkplaats moet één keer in de zoveel tijd en dat dat afhankelijk is van het aantal afgeronde incidenten, oké. En dat zou dan eventueel samen kunnen gaan met benodigde totale vervanging van een voertuig. Dan zou er overigens ook wel een functie moeten komen voor het kunnen plaatsen van een vervangend voertuig.


    Maar in hoeverre lost een voertuig met schade een incident minder snel op. Alsof men binnen de brandweer uitrukt met een tankautospuit met een beschadigde pomp, waardoor een brand minder snel geblust is.

  • Timo,


    Ben met je eens dat het laatste niet realistisch is maar het houdt misschien wel beetje de uitdaging in het spel voor de spelers die al veder zijn?


    Ja eens, alleen is ons doel wel een realistisch spel neer te zetten. Een dergelijk idee past dus eigenlijk niet,


    Maar dat neemt niet weg dat een werkplaats op zich een goed idee is. En dan dus voor voertuigen die schade hebben opgelopen na een aantal incidenten.


    Dus @Data kan denk ik weer in actie komen :D

  • Ja eens, alleen is ons doel wel een realistisch spel neer te zetten. Een dergelijk idee past dus eigenlijk niet,


    Maar dat neemt niet weg dat een werkplaats op zich een goed idee is. En dan dus voor voertuigen die schade hebben opgelopen na een aantal incidenten.


    Dus @Data kan denk ik weer in actie komen :D

    Staat erop, weer (wordt al bijna een gewoonte op die lijst) met een linkje naar dit topic :D ^^


    Groet, Data

  • In hoeverre is dat dan realistisch?


    Dat een voertuig naar een werkplaats moet één keer in de zoveel tijd en dat dat afhankelijk is van het aantal afgeronde incidenten, oké. En dat zou dan eventueel samen kunnen gaan met benodigde totale vervanging van een voertuig. Dan zou er overigens ook wel een functie moeten komen voor het kunnen plaatsen van een vervangend voertuig.


    Maar in hoeverre lost een voertuig met schade een incident minder snel op. Alsof men binnen de brandweer uitrukt met een tankautospuit met een beschadigde pomp, waardoor een brand minder snel geblust is.

    kunt het ook zien als een apk of iets wat daarop lijkt

  • kunt het ook zien als een apk of iets wat daarop lijkt

    Zit daar zelf niet echt op te wachten, mijn voertuigen rijden zowat constant dan zo nu en dan kom ik dan te kort. Als ik ze dan nog eens kwijt ben aan dit soort zaken duurt het nog langer voor dat ik er ben.
    Bovendien nu is het dit en straks is het banden wisselen i.v.m. winter... waar trekken we de grens omtrent realisme?

  • Zit daar zelf niet echt op te wachten, mijn voertuigen rijden zowat constant dan zo nu en dan kom ik dan te kort. Als ik ze dan nog eens kwijt ben aan dit soort zaken duurt het nog langer voor dat ik er ben.Bovendien nu is het dit en straks is het banden wisselen i.v.m. winter... waar trekken we de grens omtrent realisme?


    Daar zou dan dus een stukje organisatie bij komen kijken. Zorgen dat je reserve materieel hebt dat voertuigen in onderhoud op kan vangen. Zoals ik hierboven ook al aangaf moet er dan wel een degelijk systeem zijn om een vervangend voertuig te kunnen plaatsen.

  • Daar zou dan dus een stukje organisatie bij komen kijken. Zorgen dat je reserve materieel hebt dat voertuigen in onderhoud op kan vangen. Zoals ik hierboven ook al aangaf moet er dan wel een degelijk systeem zijn om een vervangend voertuig te kunnen plaatsen.

    Dat klinkt opzicht wel interessant, een soort loods waarbij er een 20 voertuigen zou staan (voorbeeld) en dat je na een status bericht het desbetreffende voertuig met een knop kan rouleren. soort dergelijk systeem voor slachtoffers maar dan voor voertuigen.

  • Dat klinkt opzicht wel interessant, een soort loods waarbij er een 20 voertuigen zou staan (voorbeeld) en dat je na een status bericht het desbetreffende voertuig met een knop kan rouleren. soort dergelijk systeem voor slachtoffers maar dan voor voertuigen.

    Ik neem aan dat je bedoeld dat die 20 voertuigen in die 'Loods' de reserve voertuigen zijn die dan tijdelijk de plek van een standaard voertuig overneemt?
    Ik weet niet of het overal zo is, maar hier staan alle reserve voertuigen op 1 kazerne, en niet in een loods...


    Groet, Data

  • Ik neem aan dat je bedoeld dat die 20 voertuigen in die 'Loods' de reserve voertuigen zijn die dan tijdelijk de plek van een standaard voertuig overneemt?Ik weet niet of het overal zo is, maar hier staan alle reserve voertuigen op 1 kazerne, en niet in een loods...


    Groet, Data

    Ja precies, was ook als voorbeeld bedoeld;)

  • In het spel gaan en kunnen de voertuig niet kapot gaan omdat het iets virtueels is met een afbeelding die je kan gebruiken. Net als de patiënten in het spel die niet kunnen ‘overlijden’


    Dit is dan wel heel ingewikkeld om in te bouwen dat je een voertuig voor onderhoud kwijt bent want het is de vraag hoe ze dit überhaupt willen implementeren

  • In het spel gaan en kunnen de voertuig niet kapot gaan omdat het iets virtueels is met een afbeelding die je kan gebruiken. Net als de patiënten in het spel die niet kunnen ‘overlijden’


    Dit is dan wel heel ingewikkeld om in te bouwen dat je een voertuig voor onderhoud kwijt bent want het is de vraag hoe ze dit überhaupt willen implementeren

    Na xx kilometers status 999 voor een vastgestelde tijd
    Maar, wanneer je het realistisch wilt houden, zal elk voertuigtype weer andere onderhoud intervals hebben en aparte tijd die benodigd is.
    Lijkt mij een serverbelasting die niet gewenst is en beter gebruikt kan worden voor het oplossen van andere zaken

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Reparatie” naar “[MKSF-018] Reparatie”.
  • Kan leuk zijn voor kleine spelers,
    Als je uiteindelijk vele voertuigen bij moet gaan houden wordt dit minder aantrekkelijk.
    Ik rijd zelf ook dagelijks met meer dan 10k voertuigen. Als ik steeds de ene naar de andere naar een garage moet doen voor reparatie gaat daar veel tijd in zitten.

    Daarnaast nog eens dat je moet gaan zorgen dat er een extra voertuig klaar staat om het onderhoud tijdelijk op te vangen.


    Zie verder [FT-502] voertuigenwerkplaats


    Afgekeurd dus.