Bos- en Heidebranden alleen met TS-NB

  • Deze inzetten alleen laten uitvoeren door 4x4 voertuigen en niet door een siv daarmee kun je geen bos of heide brand blussen.

    Op dit moment maakt het spel nog geen onderscheid tussen een TS, TST en TS-NBB.
    Zou wel een mooie optie zijn inderdaad, dan krijgt de TST/TS-NBB ook nog eens een functie :)


    Groet, Data

  • Onderscheid tussen TS, TST en TST-NBB kunnen we helaas niet maken omdat er nou eenmaal regio's in Nederland zijn waar deze voertuigen niet of nauwelijks voorkomen. Door het gebruikte kaartmateriaal kunnen er ook midden in de stad bos- en heidebranden voorkomen. Wel willen we speciale alarm en uitrukregels maken voor de betreffende voertuigen, zodat mensen die realistisch willen spelen op deze manier onderscheid kunnen maken.


    Overigens zeg je dat je met een SIV geen bos of heidebrand kan blussen, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een kleine brand in het bos of op de hei is prima met een SIV te bestrijden, ga je groter, ja dan moet je eigenlijk naar de TS'en toe.

  • Timo, elke veiligheidsregio heeft TST (4x4) voor natuurbranden, daarnaast is het wel zo dat de TST-NBB inderdaad niet overal voorhanden is. Met een SIV kun je geen bosbrand blussen (eigen ervaring) SIV wordt gebruikt voor zeer kleine incidenten. Wellicht heb jij een ander beeld van een SIV als ik.

  • Timo, elke veiligheidsregio heeft TST (4x4) voor natuurbranden, daarnaast is het wel zo dat de TST-NBB inderdaad niet overal voorhanden is. Met een SIV kun je geen bosbrand blussen (eigen ervaring) SIV wordt gebruikt voor zeer kleine incidenten. Wellicht heb jij een ander beeld van een SIV als ik.

    Vertel mij eens waar Fryslân ze heeft staan en dan gaat het niet om te eiland TS'en die logischerwijze 4x4 zijn ;) Inderdaad maar 1.. Appelscha. Dus wat Timo al zegt, doe t via uitrukregels dan is voor de realistische speler goed. Maar niet standaard keuze dr voor maken in t script van de melding.


    Verder kan prima met een SIV. Een beginnende kleine brand wel als je optijd erbij bent

  • Timo, elke veiligheidsregio heeft TST (4x4) voor natuurbranden, daarnaast is het wel zo dat de TST-NBB inderdaad niet overal voorhanden is. Met een SIV kun je geen bosbrand blussen (eigen ervaring) SIV wordt gebruikt voor zeer kleine incidenten. Wellicht heb jij een ander beeld van een SIV als ik.

    In bijvoorbeeld Amsterdam Amstelland hebben ze voor zover ik weet geen TST voertuigen. En dan alsnog als er regio's zijn met enkele voertuigen, dan kan je niet verwachten dat deze de halve regio door gaan rijden.


    SIV met bosbranden, ik doelde ook meer op het punt dat Rene hierboven maakt. Zeer kleine branden zijn prima te doven. En aangezien het spel niet aangeeft hoe klein klein is, ja zeg er maar wat van. Wat ik probeer aan te geven is dat het niet per defenitie onrealistisch is om de SIV een brand te laten blussen, want laten we wel zijn, een paar brandende takken zijn prima te blussen. Mits natuurlijk de plek te bereiken is ;)


    Veel meer kan ik er ook niet van maken, maar verdere ideeen wat dit betreft zijn natuurlijk altijd welkom. Wie weet is er een andere mooie oplossing.

  • Kan het spel niet lezen wat voor TAS spelers hebben staan? Je zou dan bijvoorbeeld kunnen toevoegen dat je enkel bosbrandmeldingen krijgt, als je er daadwerkelijk een bestrijdingsvoertuig voor hebt. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan zou je nog speciale uitbreidingen kunnen toevoegen aan brandweerkazerne voor bosbrandbestrijding.


    Ik geloof het gelijk als je zegt dat het niet mogelijk is @Woukaa, maar denk toch graag mee. :D

  • Kan het spel niet lezen wat voor TAS spelers hebben staan? Je zou dan bijvoorbeeld kunnen toevoegen dat je enkel bosbrandmeldingen krijgt, als je er daadwerkelijk een bestrijdingsvoertuig voor hebt. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan zou je nog speciale uitbreidingen kunnen toevoegen aan brandweerkazerne voor bosbrandbestrijding.


    Ik geloof het gelijk als je zegt dat het niet mogelijk is @Woukaa, maar denk toch graag mee. :D

    Misschien is dit wel mogelijk hoor...
    Het spel weet nu ook al hoeveel ambulancestandplaatsen je hebt, dus waarom niet hoeveel TST/TS-NBB je hebt? ^^


    Groet, Data