Functiesuggestie: Geplande inzetten ook echt plannen

  • Zoals bedoeld, worden sommige geplande inzetten al ruim van tevoren open gezet. Soms wel >3u. Als ik nu aan het spelen ben, kan ik natuurlijk alvast alarmeren, maar dan blokkeer ik dat voertuig verder helemaal tot de geplande inzet is afgelopen. Wat ik zou willen is:


    Voor geplande inzetten het tijdstip waarop de toegewezen voertuigen gaan aanrijden kunnen opgeven. Dan kan ik bijv. een TS alvast vooralarmeren (suggestie voor de te gebruiken term) om om 21.00 te gaan rijden zodat hij op tijd is voor een geplande inzet van 21.30. Zo kan ik hem dan toch blijven inzetten tot 21u. Is het dan na 21u, dan is het voertuig aanrijdend en dus niet meer beschikbaar.


    Ik vind dit vooral handig, omdat je nu niet zoveel filtermogelijkheden hebt om te filteren op inzetten die nog je aandacht nodig hebben. Soms blijft die namelijk status geel hebben, terwijl er door het weer terugroepen van voertuigen onvoldoende gealarmeerd is.

  • Hij bedoeld dat je van te voren alvast de benodigde voertuigen voor een geplande inzet (open dag, begeleiding wielrenners etc.) van jezelf kan plannen, zodat je ze zolang mogelijk de voertuigen in kan blijven zetten, maar dat je ook op tijd bent voor die geplande inzet.


    Als een melding geel kleurt, betekend dat dat er nog voertuigen onderweg zijn.
    Kleurt een melding groen, dan betekend dat alle voertuigen ter plaatse zijn. Een geplande inzet kan ook prima voordat hij start al groen kleuren omdat alle voertuigen er al zijn.


    Ik vind het zelf overbodig, omdat je ook zelf gewoon de tijd in de gaten kan houden en de voertuigen dan een halfuur voor de start alsnog kan sturen. Daarnaast heb je nog het incidenten afbeelding die rood, geel of groen kleurt waar je aan kan zien of alles er al is of nog niet.

  • Citaat van BattalionChiefBoden

    Voor geplande inzetten het tijdstip waarop de toegewezen voertuigen gaan aanrijden kunnen opgeven. Dan kan ik bijv. een TS alvast vooralarmeren (suggestie voor de te gebruiken term) om om 21.00 te gaan rijden zodat hij op tijd is voor een geplande inzet van 21.30. Zo kan ik hem dan toch blijven inzetten tot 21u. Is het dan na 21u, dan is het voertuig aanrijdend en dus niet meer beschikbaar.

    Leek me in eerste instantie een heel goed plan, maar toen bedacht ik me dat het lastig is uit te voeren.
    Stel we nemen jouw voorbeeld.
    Als hij om 21.00 moet gaan rijden vanuit de kazerne moet je dus alsnog zorgen dat hij om 21.00 op de kazerne is. Weinig meerwaarde tov dan alsnog zelf alarmeren.
    Stel dat je om 20.50 een grote inzet hebt en je (per ongeluk) deze eenheid mee stuurt. Moet hij dan zelf automatisch afbreken als hij vind dat het tijd is om naar de geplande inzet te gaan?
    Vanaf een andere locatie, dus de aanrijdtijd is dan ook anders...


    Een goed idee, maar misschien lastig uit te voeren.