In Emmen staat een arbeidshygiëne voertuig die volgen mij ook flessen komt brengen.
Wat is de roepnummer hiervan? is dat 03-8621 of 03-8602? of andere roepnummer voor Emmen/bovenstaande voertuig?
In Emmen staat een arbeidshygiëne voertuig die volgen mij ook flessen komt brengen.
Wat is de roepnummer hiervan? is dat 03-8621 of 03-8602? of andere roepnummer voor Emmen/bovenstaande voertuig?
Ik heb nog een vraag, hoe kan het dat bij de brandweer van Drenthe zoveel watertankwagens (TW of WT) staan? Haast elke post heeft er wel 1...
Brandweer Drenthe is gestopt met het afnemen van het drinkwaterleiding ten tijden van een inzet en hebben een als alternatief TW aangeschaft, Zo hebben ze altijd voldoende water bij een inzet
Brandweer Drenthe is gestopt met het afnemen van het drinkwaterleiding ten tijden van een inzet en hebben een als alternatief TW aangeschaft, Zo hebben ze altijd voldoende water bij een inzet
Klopt het als ik zeg dat ze in Drenthe standaard bij de alarmering zitten? Of zijn daar weer speciale criteria aan verbonden?
Het klopt dat ze standard mee gealameerd worden bij wat grote branden
Nu ga ik toch even de advocaat van de duivel spelen... Waar worden die tankwagens mee gevuld??? Wedden dat het gewoon drinkwater is...?
Nu ga ik toch even de advocaat van de duivel spelen... Waar worden die tankwagens mee gevuld??? Wedden dat het gewoon drinkwater is...?
bekijk deze video hier word alles uitgelegd over de Tankwagens:
Effe een vraag:
welke voertuigtype moet ik nemen in het spel voor een PM (Personeels/Materiaalvoertuig)?
Is dat de DB-VEB?
Wellicht een correctie waard:
Post Hoogeveen:
03-8910 staat niet meer op de post Hoogeveen maar heeft nu als standplaats Kijfhoek in Zwijndrecht (bedrijfsbrandweer Falck/Pro-rail rangeerterrein).
Zie ook deze link:
Brandweer Voertuigen Online, de meeste brandweervoertuigen op één site
Effe een vraag:
welke voertuigtype moet ik nemen in het spel voor een PM (Personeels/Materiaalvoertuig)?
Is dat de DB-VEB?
Nee.
De PM zit niet als dusdanig in het spel, waarschijnlijk ook omdat het geen basisvoertuig is en omdat het vele verschillende rollen kan hebben ter plaatse. Je kan hier een DB voor pakken of een voertuig wat meer lijkt op de taak die die specifieke PM heeft.
Op post Eelde staat zo te zien in het overzichtslijst een voertuig met roepnummer 03-???? VKE
1) wat is dit voor voertuig?
2) waar staat VKE voor?
3) staat er echt een voertuig VKE op Eelde? kan hier verder niks over terugvinden
Bedankt!
Op post Eelde staat zo te zien in het overzichtslijst een voertuig met roepnummer 03-???? VKE
1) wat is dit voor voertuig?
2) waar staat VKE voor?
3) staat er echt een voertuig VKE op Eelde? kan hier verder niks over terugvinden
Bedankt!
VKE is verkenningseenheid die wordt ingezet bij grote en zeer grote branden. Is de nieuwe term voor meetploeg. En het roepnummer is fictief, de verkenningseenheid wordt dan opgeroepen en rijden dan met een dienstbus of iets
Verschil in voertuigen op kazerne Havelte.
Hoe kan het dat er toch verschil zit in voertiugen tussen het meldkamer forum en brandbase/brandwer forum?
als voorbeeld kazerne Havelte.
Volgens het meldkamer forum:
Post Havelte
03-9104 DAT
03-9142 TST-NB
Volgens het brandbase/brandweer forum:
03-9104 Dienstauto
03-9142 Tankautospuit
03-9167 Watertankwagen
03-9197 Vrachtwagen
Motorspuitaanhanger Havelte
Waarom is het niet 1 op 1 overgenomen./geverifieerd?
1: omdat dat rete veel moeite kost van degene die de lijst update, en 2: omdat brandbase nou niet de meest betrouwbare/actuele informatie heeft. TomZulu klopt vaak beter, maar ook niet altijd.
Als je een perfect materiaaloverzicht wilt hebben zul je helaas zelf bij de brandweer moeten en toegang krijgen tot dergelijke lijsten.
Zo niet kun je helaas alleen maar alle beetjes informatie die je van allerlei forums af kunt halen bij elkaar gooien.
Maar als jij alles wilt controleren en verifieren, be my guest!
Zijn zoveel site,s die je hier voor kan gebruiken
Deze is er ook 1 https://www.brandweervoertuigenonline.nl/korpsen.php?korps=883
Zijn zoveel site,s die je hier voor kan gebruiken
Deze is er ook 1 https://www.brandweervoertuigenonline.nl/korpsen.php?korps=883
Deze gebruik ik het meeste, samen met tomzulu. Ook heb ik gelukkig veel contacten die me verder helpen
30-11-2023 Update Hoofdtopic
Heeft iemand hier een compleet up-to-date overzicht van de roepnummers en standplaatsen van de brandweer met voertuigen?
Heeft iemand hier een compleet up-to-date overzicht van de roepnummers en standplaatsen van de brandweer met voertuigen?
De eerste post op pagina 1 is op 30-11 geactualiseerd getuige deze post:
30-11-2023 Update Hoofdtopic