Mensen die zich niet houden aan gedragscode

  • de afgelopen weken heb ik meerdere personen in het team gehad die het hebben geflikt om met dingen te schelden die ik hier niet ga zeggen. ook zijn er spelers die het hele team opstelten zetten doordat ze zelf alle regels bedenken en die ook uitvoeren zoals alle meldingen openzetten, niet luisteren naar admins en daarbij grof taalgebruik gebruiken. inmiddels begint dit al een gewoonte bij mij in het team te worden en dit is niet wat ik van het spel verwacht, want ik heb andere tijden meegemaakt waarin dit naar mijn weten niet gebeurde of heel uitzonderlijk was.


    ik als admin ban ze gelijk uit de chat, spreek ze aan via de mail, maar meestal krijg ik dan een soortgelijke reactie terug wat hetzelfde is wat ze in de chat zeggen of krijg ik een hele grote mond terug of ze zeggen gewoon niks, terwijl ze wel een hele lange tijd online zijn.


    de meeste spelers verlaten dan het team en gaan naar een ander team, waar ze waarschijnlijk hetzelfde kunstje weer uitvoeren een paar dagen later om het daarna weer in een ander team te doen enz.


    ik zou dus iets willen zien waardoor je de berichten uit de chat kan verwijderen(FT-010) en om andere admins in te lichten dat deze speler hier niet voor zijn plezier is, maar eigenlijk om alleen maar het team te ontregelen en zijn agressie hier kwijt te kunnen.
    voor de overname van XYreality was dit nog niet aan de orde, ik had toen nog nooit zo'n geval gezien, maar sinds dat dit spel reclame maakt op instagram en waarschijnlijk ook op andere sociale platformen ((hoe weet ik dit? ik kan met LLS-Manager het profiel nummer zien en die zitten allemaal rond of boven de 120 000, en dat nummer is nog niet zolang vergeven)), merk ik dat het steeds vaker voorkomt. ik heb er in deze week al 2 gehad en per persoon ben ik uren bezig: bericht versturen-antwoord krijgen-nog een bericht versturen, teamleden inlichten etc. Dan zou je kunnen zeggen dat ik hem moet blokkeren, maar dan gaat hij alle andere teamleden berichten en dan ben ik nog veel langer bezig met antwoorden, zeggen dat je er niks van aan moet trekken en dat x60.
    ook staat er iets in de regels dat je 18 moet zijn of dat je er zo naar moet gedragen (ik ben niet goed in Engels) en dat zijn/doen die spelers echt niet.


    ook neem ik alle opmerkingen "mee naar huis" en blijf er toch een tijdje mee zitten. als er nou iets komt waardoor we dat gelijk na de eerste keer af kunnen kappen, is iedereen daar korter mee bezig en kunnen we met een fijner gevoel spelen, want ik ben af en toe geneigd om er gewoon mee te stoppen, omdat ik allemaal scheldwoorden naar mijn hoofd krijg als ik bijvoorbeeld alleen zeg dat een melding pas bij een minimale opbrengst van 3000 credits open mag, dat schijnt al genoeg te zijn om een tirade van scheldwoorden en verwensingen te doen starten.


    zou er niet iets kunnen komen zodat alle admins of alleen de beheerders van meldkamerspel worden ingelicht en er actie ondernomen kan worden? want ik zou niemand willen wensen om dat in zijn team te hebben, want het gaat van je speelplezier en tijd af. ik ben hier gemiddeld nu ongeveer 2 uur in de week mee bezig, wat ik ook aan andere dingen kan besteden, zoals spelen, chatten met de teamleden etc.


    EDIT: ik krijg ook vaak erge ziektes en andere dingen naar mijn hoofd

  • Het verwijderen van berichten zou al een mooie stap zijn.


    Hier onder nog twee opties:


    • Een rapporteer knop op het profiel van de desbetreffende persoon. Waar mee dus de account houder gerapporteerd kan worden aan de beheerders van het spel.
    • Een optie in je account instellingen om de contact/bericht mogelijkheid te limiteren tot alleen vrienden. Dit voorkomt onder andere dat zo'n agressief persoon met meerdere nieuwe accounts toch opnieuw contact kan zoeken om de aanval door te zetten.
  • Het gaat na het bannen uit de caht niet alleen daarom, maar als ze niet in de chat meer kunnen praten gaan ze privé gewoon verder waar ze gebleven zijn. Daar zou dus ook nog iets op verzonnen moeten worden naast negeren, want als ik ze negeer gaan ze tegen een ander teamlid wel tekeer

  • Denk dat je die optie anders zal moeten verwoorden, bijvoorbeeld alleen teamleden en vrienden.
    Ik en velen anderen gebruiken de vriendenfunctie nooit en we willen nog wel de teamleden kunnen bereiken via een bericht.


    Dus dan zou je de volgende keuzes krijgen:
    -Teamleden (verplicht)
    -Teamleden en vrienden
    -Iedereen uitgezonderd geblokkeerde personen.


    Een rapporteer functie zou in ieder geval een hele goede optie zijn evenals de eerder besproken verwijderoptie in de chat.

  • Ik wil nog verder gaan een gesloten topic maken die alleen door admins beheerd kunnen worden, in die topic kunnen de admin's de namen zetten van die gasten die zich misdragen.
    Iedereen kan dan direct zien wie de boosdoener is en tevens een waarschuwing voor de andere teams om die pers niet toe te laten in hun team als dat gevraagd word.


    Tevens per direct de geplaatste bericht verwijderen, en de persoon een chat blokkade op te leggen als dat mogelijk is. en toegang tot forum stop zetten.
    Als dat allemaal niet kan dan denk ik dat er niets anders op zit dan de pers te verwijderen.


    Als men zich niet kan gedragen dan heeft men hier niets te zoeken, het moet niet zo zijn dat anderen weg gaan omdat 1 of meerdere zich niet kunnen gedragen.
    Ik weet wat het is om admin te zijn en heb dit zelf ook mee gemaakt, Ik heb toen niet eens de moeite genomen om met de desbetreffende persoon te praten, heb hem direct IP ban gegeven want zulke grove taalgebruik kan gewoon niet door de beugel.


    Ik heb geleerd om rotte appels weg te doen wan die besmetten ook anderen.

  • Ik persoonlijk vind niet dat je privé berichten van teamleden verplicht maar moet accepteren. Vrienden ( wat je zelf in de hand hebt ) kan ik begrijpen dat dat het laagste niveau is. Maar niet teamleden geforceerd maar DM's van moeten accepteren.


    Daar mee bedoel ik dan van laag naar hoog:


    • Vrienden ( minimaal )
    • Vrienden/Teamleden
    • Iedereen ( berichten van iedereen accepteren )

    In uw voorbeeld @Jrh1997 heeft u een optie om berichten van vrienden te blokkeren ( alleen teamleden ) wat is dan het nut om ze tot vriend aan te merken? Het is maar een voorbeeld, zowel van u als van mij natuurlijk.


    Aan de andere kant. Als ik kijk naar de standaard instellingen voor forums, daar kunt u alles blokkeren behalve berichten/emails van beheerders. Dus dan zou je nog steeds berichten van team (co-)admins ontvangen. Of u nu teamleden geblokkeerd hebt staan of niet.

  • Allereerst, bedankt voor de suggesties om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen.
    Wij zullen hier binnenkort in ons team naar kijken, om te bepalen welke opties wij verder hebben.


    Ik heb privé al een aantal screenshots doorgekregen van het taalgebruik, zowel via het forum als viua Facebook.
    Dit is inderdaad niet de manier van omgaan met elkaar die wij hier verwachten en accepteren.



    Wij lopen hier echter wel tegen het probleem aan dat wij, ondanks dat wij 'Admins' zijn, in het spel 0.0 extra bevoegdheden hebben.
    Dit houdt in dat ik spelers niet zelf kan blokkeren en geen ban op basis van het IP-adres kan geven (deze is overigens ook niet zichtbaar).
    Alle spelers die wij geblokkeerd willen hebben, moeten aan de Duitse ontwikkelaar worden doorgegeven.


    Op het forum is dit een ander verhaal, en hier kunnen spelers met dit soort taalgebruik wél direct geblokkeerd worden door ons.



    Ik heb contact gezocht met de Duitse ontwikkelaar met de vraag hoe zij hier mee om willen gaan, maar ik ben nog in afwachting van hun reactie.
    Zodra ik meer weet zal ik jullie hier uiteraard informeren.
    Tot die tijd kunnen jullie spelers met dit soort taalgebruik alleen melden aan mij via een Forum-PB, in de hoop dat ze zo spoedig mogelijk door de ontwikkelaar geblokkeerd zullen worden


    Mochten er nog vragen zijn, horen wij die hier graag.

  • Antwoord van de ontwikkelaar...


    Voor het laten blokkeren van spelers die de gedragsregels overtreden, graag de Player-ID (rechtermuisknop op de naam en dan staat de ID in de URL) en screenshots doormelden via
    https://xyrality.helpshift.com/a/mission-chief/?p=web


    Vanuit ons team nemen ze deze meldingen niet in behandeling

    Is er hiervoor ook een reden opgedragen naar jullie toe? Ik vind het namelijk opmerkelijk dat een Duitse ontwikkelaar zich bezig gaat houden met Nederlandstalige administratietaken. Het lijkt mij toch dat jullie hierin de hand hebben, of zouden moeten krijgen?


    Even dat terzijde, ook ik heb dit ondervonden in de teamchat van Alarmfase 1. Het gedrag dat werd getoond was inderdaad niet in de aard die, naar ik mag hopen, niet wordt verwacht binnen dit spel.

  • Nee, wij hebben geen reden hiervoor gekregen.


    Het Duitse ontwikkelaarsteam heeft wel een juridische afdeling, die hier ook de beslissingen over zal maken.
    Ik vermoed dat men dit soort zaken in Duitsland binnen het team wil houden, zodat zij zeker zijn dat alles juridisch is gecontroleerd.


    In de tijd van Sebastian was het ook altijd het geval dat hij de spelers blokkeerde overigens.
    Wel was het zo dat wij de namen doorgaven, en alles in goed vertrouwen geblokkeerd werd.

  • Nee, wij hebben geen reden hiervoor gekregen.


    Het Duitse ontwikkelaarsteam heeft wel een juridische afdeling, die hier ook de beslissingen over zal maken.
    Ik vermoed dat men dit soort zaken in Duitsland binnen het team wil houden, zodat zij zeker zijn dat alles juridisch is gecontroleerd.


    In de tijd van Sebastian was het ook altijd het geval dat hij de spelers blokkeerde overigens.
    Wel was het zo dat wij de namen doorgaven, en alles in goed vertrouwen geblokkeerd werd.

    Echter is het zogenoemde verbannen of blokkeren nooit gebonden aan legaliteit. Het is een simpele verwachting dat gebeurt als je jezelf misdraagt. Ik snap niet dat hier zoveel mankracht aan zou worden besteed voor iets wat relatief simpel zou moeten zijn.


    Ik parafraseer hier dan ook van bijv. Runescape of Habbo Hotel, om maar wat te noemen.

  • Dat snap ik inderdaad.


    In ieder geval hebben wij op dit moment niet de middelen om dit zelf te regelen, en zal het via Duitsland moeten lopen.
    Het zou sneller zijn als wij hier wat aan kunnen doen, maar zolang wij hier geen optie voor hebben kan ik hier helaas niks aan veranderen...

  • Het valt te betwisten of het een juridisch geval betreft ja of nee.


    Als het bijvoorbeeld in de regels bij het registreren staat dat dat soort gedrag niet getolereerd word of dat de spel beheerder/ontwikkelaars zich het recht behouden om spelers te weren om wat voor reden dan ook, dan is het een juridische kwestie die in de regels al afgehandeld is.