Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

• Om te voorkomen dat voor elke kleine vraag over het spel een eigen topic geopend wordt hebben we besloten hier een verzameltopic te maken voor alle korte vragen die snel beantwoord kunnen worden.
    Zo blijft het allemaal wat overzichtelijker op het forum.

Vraag maar raak!

Mvg,

MPR

Team Meldkamerspel.com

Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

• Bij kaarttype OSM hebben voertuigen een zichtbaar label met de voertuignaam. In kaarttype Mapkit wordt dit label niet weergegeven. Is er een mogelijkheid om dit ook daar in te voeren?

Bij het invoeren van Mapkit zijn een aantal functies niet (direct) meegenomen omdat deze niet zonder meer zouden werken met het systeem van Mapkit. Of hier nog aan gewerkt wordt durf ik je niet te zeggen, dit is namelijk een onderliggende mechaniek die door de ontwikkelaars over de breedte van alle spellen uit de MKS-familie moet worden aangepakt. We kunnen het wel voor je navragen.

Hallo, ben nieuw hier en ben al paar dagen bezig ( verslavend ) nu heb ik een Motorrijder gevallen, Boermarkeweg, 7824AA Emmen melding en de Ambulance is ter plaatse.
    Nu krijg ik te zien Een voertuig heeft een spraakaanvraag! wat wordt daar mee bedoelt en wat moet ik doen.

Alvast bedankt

Ambulances behandelen een patiënt. Als de patiënt behandeld is zal de ambulance een spraakaanvraag geven. Hier klik je op en dan kun je de ambulance naar een ziekenhuis van jouw keuze sturen. Na het afhandelen van de spraakaanvraag wordt de melding opgelost, de ambulance rijdt naar het ziekenhuis en jij wordt uitbetaald.

Mvg,

MPR

Team Meldkamerspel.com

• De POI's zie je alleen als je in het venster zit waarbij je POI's kan plaatsen. Tijdens het daadwerkelijke spelen zul je deze nooit zien.

Mvg,

MPR

Team Meldkamerspel.com

• kan je op een of andere manier je POI selecteren of uitzetten, dat je alleen de locaties van één bepaalde POI ziet, of kan dit misschien een keer toegevoegd worden.

Nu zijn al je poi hetzelfde en zie je pas wat voor poi het is als je er op klikt.

• Is er een video uitleg omtrent het tekenen van de voertuigen, zo nee is het een idee om dat eens te gaan maken al daar iemand tijd voor heeft.
    Persoonlijk wil ik dat wel eens gaan proberen voertuigen te tekenen maar zou wel eerst graag een video zien wat je nodig hebt enzo.
    Ook handig z'n video voor iedereen die dat eens wilt gaan proberen.

• Een Nederlandse video bestaat volgens mij niet. Ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen. Als je op YouTube zoekt op 'Fahrzeuggrafiken leitstellenspiel' dan kom je wel wat tegen.

Hieronder een eerder bericht wat ik heb geschreven over het maken van afbeeldingen.

Citaat van MPR

Ik maak mijn afbeeldingen met paint.NET getpaint.net
    In Paint.Net kun je werken met Lagen of Layers. dit wordt op deze pagina uitgelegd: getpaint.net/doc/latest/WorkingWithLayers.html
    Als je op de achterste laag(achtergrond) een foto van een hv-voertuig plaatst(denk hierbij wel om auteursrechten) kun je op een laag erboven de lijnen van het voertuig gaan tekenen.

Als je de lijnen hebt staan kun je de boel gaan inkleuren.
    Aan het eind kun je dan de achterste (foto)laag verwijderen en blijft jouw getekende afbeelding over.
    Dat zie je hier op een Duits forum ook gebeuren: forum.lstsim.de/thread/3486-an…-mit-adobe-photoshop-cs3/
    Hij zet de foto van de Mercedes ambulance op de achtergrond en tekent dan op de laag daarboven de lijnen na.

ik hoop dat dit je vraag beantwoord.

MPR

Mvg,

MPR

Team Meldkamerspel.com

• Waarom heb je voor een bloedneus een Ambu nodig en kan dit niet afgehandeld worden door een RR ok hij wordt door gestuurd naar ziekenhuis maar is daar echt een dure Ambu voor nodig.

Bewerkt eens, duren Madmex (2 februari 2020 om 18:17).

• Een uitgangsstelling, afgekort UGS, is een plaats waar hulpdiensten door de alarmcentrale naartoe worden gestuurd, voordat men een rampterrein opgaat. Als er sprake is van een inzet van een brandweercompagnie die buiten de eigen regio ingezet wordt (interregionale bijstand) verzamelt de compagnie meestal op een parkeerplaats langs een snelweg aan de rand van de eigen regio. Dit wordt dan de eerste uitgangsstelling. Men rijdt in konvooi naar de tweede uitgangsstelling in de buurt van het inzetgebied.

• Jammer genoeg daar niets over kunnen vinden

Video 5. 10:25

Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

Mvg,

MPR

Team Meldkamerspel.com

• Offizieller Beitrag

MMT kun je krijgen door een MMT standplaats te bouwen. Hier kun je dan 1 heli en max 3 auto's plaatsen.
    Al het personeel heeft een opleiding nodig. Let op: leid het personeel alleen op vanaf een mmt standplaats en NIET vanaf een ambulance standplaats.
    De voertuigen kunnen gevraagd worden vanaf 10 ambulanceposten.

Je kunt 1 MMT standplaats bouwen per 25 gebouwen in het spel.

Hoop dat dit wat verduidelijking geeft, zo niet dan horen we dat wel.