gesproken meldingen via telefoon

  • hallo,
    sinds kort ben ik verslaafd geraakt op dit spel en ben ook actief op 911 operator simulator.
    vele opties in meldkamerspel en dat bevalt me wel, echter mis ik wel de gesproken telefoon meldingen van mensen die hulpdiensten nodig zijn.
    misschien een leuk idee om de optie toe te voegen? en dat je bijvoorbeeld kunt antwoorden met bepaalde antwoorden die als text worden weergegeven en je kunt kiezen wat het beste antwoord is, hoe beter je antwoord is des te meer punten of credits het geeft :) ook de volgorde van vragen stellen is van groot belang om zo de beste hulp te kunnen geven

  • betreft idee van ander spel klopt helemaal, echter in realiteit heb je toch ook met telefoon meldingen te maken als centralist van een meldkamer.
    het zou bijv. optioneel gemaakt kunnen worden, of het haalbaar is weet ik idd ook niet, er zouden dan geluid codecs etc geinstalled moeten worden en gesproken texten :)

  • Ik snap wat je zegt.
    Ik denk dat je idee/voorstel niet ingevoerd/ingebouwd gaat worden, dit omdat hier niet iedereen op zit te wachten.
    Er zijn in het verleden al meer voorstellen geweest om meet het aspect centralist naar voren te halen die ook niet zijn ingevoerd.

  • Ik snap wat je zegt.
    Ik denk dat je idee/voorstel niet ingevoerd/ingebouwd gaat worden, dit omdat hier niet iedereen op zit te wachten.
    Er zijn in het verleden al meer voorstellen geweest om meet het aspect centralist naar voren te halen die ook niet zijn ingevoerd.

    best jammer want het spel gaat toch over de meldkamer?
    in ieder geval is het wel een leuk spel, en er zitten leuke opties in :)

  • het spel gaat over de meldkamer. alleen is het qua aantal meldingen en de snelheid dat ze genereren niet mogenlijk. op deze manier ben je te lang bezig met meldingen afhandelen en als je een max van 50 of zelfs 100+ meldingen aan kan word dat heel veel gesprekken die hetzelfde klinken. ik zou deze functie laten bij 911/112 operator

  • Hallo Tito,


    Welkom op het forum en bedankt voor je idee.


    Je kan het 'teamwerk' op de meldkamer een beetje opdelen in 2 stukken. 1 iemand doet de intake of effectieve bevraging (waar/wat/wie/...). De andere centralist doet de uitgifte, dus de verdeling van de interventies aan de interveniërende diensten zelf. Ook zal de uitgiftecentralist proberen zorgen dat de beschikbare middelen steeds voldoende gespreid blijven om nieuwe calamiteiten te kunnen beheersen.


    Ik denk dat je meldkamerspel het meest kunt vergelijken met het werk van de uitgiftecentralist. Effectieve meldingen ( al dan niet gesproken) zouden technisch wel kunnen denk ik, maar ik denk dat niet niet echt past in het huidige format van het spel. Soms blijft de centralist ook aan de lijn tot de ambulance aanwezig is, dus dit gaat zorgen dat je een pak minder interventies hebt en kunt verdienen.


    In die gesproken meldingen kruipt ook een MASSA werk, want je wilt per melding enkele gesproken varianten maken.
    --> en dan nog krijg je op een maand intensief spelen 10x diezelfde melding. Terwijl het mooie is dat je op de echte meldkamer bij iedere oproep opnieuw een nieuw uniek verhaal krijgt ;-).




    Dus desondanks het originele idee gaan we het afkeuren.