08-05-2019 Alarm en Uitrukregels in te stellen per meldkamer (groep gebouwen)

  • Vandaag in ons nieuws: De Alarm en Uitrukregels zijn verder uitgebreid! Je kunt vanaf nu de meldkamer als 'gebouw' kiezen. Wanneer je dat doet wordt niet meer alleen het voertuig van 1 bepaald gebouw gekozen, maar van het hele meldkamer gebied waaraan posten verbonden zijn. Alleen een voertuig uit Veiligheidsregio X? Dat kan vanaf nu!


  • Ik vraag mij af wanneer de scholen worden verwijderd uit de posten van de A&U aangezien je geen voertuigen kan selecteren in scholen!!!

  • Sebastian: De scholen hebben ook voor de update erin gestaan. Nu geven we gewoon alle gebouwen inclusief meldkamer aan. Dat je er geen regel van kunt maken klopt uiteraard.

  • Als ik een gebouw loskoppel van de meldkamer, selecteer u&a dan ook geen voertuigen meer uit deze post?


    Bv. Ik heb een brw.post bij een vliegveld met enkel vliegtuigbestreiding erin, maar mijn voertuigen worden (autom door u&a) gebruikt voor alle meldingen. Als ik de post loskoppelt van de meld kamer, blijven deze voertuigen op hun post toch?

  • nee de meldkamer heeft te maken met statistieken. Je A&U worden uit je volledige voertuigen lijst gepakt. Gewoon wat het dichtstebij en dus kortste rijd. Of je moet deze kazerne al uitsluiten door alle andere kazernes aan te klikken en deze niet.

  • Zoals hierboven in de update beschreven is kan dit wel inderdaad. Als je de meldkamer kiest als gebouw waar alleen de voertuigen vandaan gehaald mogen worden voor die regel, dan zal de A&U geen voertuig gebruiken die niet aan die meldkamer gekoppeld is.


    Dit kan je instellen in de A&U bij posten. Daar kiezen voor meldkamer, dan is dit ingesteld als je de betreffende post loskoppelt van de meldkamer.

  • Zoals hierboven in de update beschreven is kan dit wel inderdaad. Als je de meldkamer kiest als gebouw waar alleen de voertuigen vandaan gehaald mogen worden voor die regel, dan zal de A&U geen voertuig gebruiken die niet aan die meldkamer gekoppeld is.


    Dit kan je instellen in de A&U bij posten. Daar kiezen voor meldkamer, dan is dit ingesteld als je de betreffende post loskoppelt van de meldkamer.

    thnxs!


    Ik ga het proberen.