Aanrijroutes updaten niet

  • beste,
    ik speel rondom Tiel en heb dus ook een ziekenhuis en ambupost in Tiel. Ong. twee maanden geleden (of al meer zelfs) heb ik een OSM account aangemaakt om de wegen/ambuingang te verbeteren en hopelijk dit in het spel te krijgen. de kaart klopt immidels, maar de rode lijn klopt bij lange na niet. zie foto. de weg waar de pijl op staat is de ambuingang. net nadat ik de wijzigingen had gemaakt, stuurde ik een in-game PB naar Wouter over hoe snel er meestal word geüpdatet bij de kaart. zijn antwoord was duidelijk, het kwam er op neer dat alles binnen een paar weken was verwerkt. dat is du nog niet gebeurt. wat is hier aan de hand? alvast dank!


    vriendelijke groet,


    Ben (104072)

  • Goed dat je OSM aan het bijwerken bent. Helaas heeft dit niet direct invloed op het spel. Sebastian slaat de bestaande wegen op en daar werkt het spel op. Het spel rekent daar de route uit en geeft deze dan weer op de kaartlaag die direct vanaf OSM komt. Helaas update hij de kaartenbron die het spel gebruikt om de route te bepalen volgens mij maximaal een aantal keer per jaar. Dit is namelijk een tijdrovend proces dat erg veel rekenkracht van computers/servers vereist.
    Hierdoor duurt het langer voordat nieuwe/aangepaste routes ook daadwerkelijk worden gebruikt.


    Dit is hoe het mij ooit is uitgelegd, mocht ik iets gemist hebben dan hoop ik dat het admin-team dit bericht aan kan vullen.

  • Goed dat je OSM aan het bijwerken bent. Helaas heeft dit niet direct invloed op het spel. Sebastian slaat de bestaande wegen op en daar werkt het spel op. Het spel rekent daar de route uit en geeft deze dan weer op de kaartlaag die direct vanaf OSM komt. Helaas update hij de kaartenbron die het spel gebruikt om de route te bepalen volgens mij maximaal een aantal keer per jaar. Dit is namelijk een tijdrovend proces dat erg veel rekenkracht van computers/servers vereist.
    Hierdoor duurt het langer voordat nieuwe/aangepaste routes ook daadwerkelijk worden gebruikt.


    Dit is hoe het mij ooit is uitgelegd, mocht ik iets gemist hebben dan hoop ik dat het admin-team dit bericht aan kan vullen.

    een aantal keer per jaar?
    Mijn auto's rijden in Lier nog altijd rond voor een omleiding die al meer dan een jaar is afgeschaft.

  • Soms kan het inderdaad even duren voordat de update ook op de kaart komt van meldkamerspel. Heb het ook met een nieuwe BRW post gehad in Hazerswoude-Dorp. Die BRW post was actief op de nieuwe locatie van ongeveer het jaar 2013. Maar het gebouw kwam pas zichtbaar op de kaart in 2016.

  • Dat doet sebastian inderdaad eenmaal in de x maanden.
    Voor het updaten van deze routes moet hij extern een server huren om alles opnieuw te berekenen, totaal kost hem al snel 1000 euro. Dat is de reden dat dit niet 'elke dag' gebeurt.