18 - Roepnummeroverzicht Brandweer Zuid-Holland Zuid (18)

  • Hij wordt nog wel als reserve ingezet mocht de 9798 in onderhoud zijn (of zich vastrijden onder een viaducht haha https://www.zhzactueel.nl/2024…der-viaduct-in-dordrecht/ ) maar dat heb ik in al die jaren dat de MCU er nu is nog maar 1x meegemaakt.

    Hahaha geweldig...

    Mij is inderdaad verteld dat de 18-099 alleen nog bestaat omdat er behoefte was aan een reserve voor de MCU mocht daar iets mee gebeuren 8o, en inderdaad omdat het makkelijker was om mee te oefenen. Ik zag m vorige week dinsdag overigens nog op leerpark staan, achterin een donker hoekje...

  • Brandweer ZHZ krijgt een aantal nieuwe SB bakken. De 18-5562 zal nieuw komen. De 18-6362 en de 18-6562 vervangen hun oude voorganger en de 18-6369 zal op Kijfhoek komen te rijden. En er komt er nog 1, welke dat is, is nog onbekend.


    Kleine aanvulling op Post Hendrik-Ido-Ambacht:

    18-6471 HAB heeft de 18-6489 standaard er in staan.
    18-6482 AH (Noodstroomaggregaat) al lange tijd niet zien staan binnen
    18-6483 AH (Oefenmateriaal)
    18-6484 AH ook al lang niet gezien
    18-6489 Quad + aanhanger. Is nu (inter-)regionaal inzetbaar in slecht bereikbare gebieden (zoals bosgebied).

  • Brandweer ZHZ krijgt een aantal nieuwe SB bakken. De 18-5562 zal nieuw komen. De 18-6362 en de 18-6562 vervangen hun oude voorganger en de 18-6369 zal op Kijfhoek komen te rijden. En er komt er nog 1, welke dat is, is nog onbekend.

    Klopt, is al eerder in dit topic voorbij gekomen.
    Waar haal jij overigens de roepnummers 5562 en 6362 vandaan? Mij lijkt een 61 nummer logischer aangezien er bij numansdorp nog niks staat met een **6* nummer, en bij dordrecht de oude SB de 61 is, en de SVH de 62. De speculatie is dat de andere SB op sliedrecht zal komen te staan.
    Brandweer ZHZ heeft hier trouwens laatst een filmpje over geplaatst: https://www.instagram.com/brandweer_zhz/reel/C7WNjpXv5Dj/ Zie de foto voor de schets.

  • Klopt, is al eerder in dit topic voorbij gekomen.
    Waar haal jij overigens de roepnummers 5562 en 6362 vandaan? Mij lijkt een 61 nummer logischer aangezien er bij numansdorp nog niks staat met een **6* nummer, en bij dordrecht de oude SB de 61 is, en de SVH de 62. De speculatie is dat de andere SB op sliedrecht zal komen te staan.
    Brandweer ZHZ heeft hier trouwens laatst een filmpje over geplaatst: https://www.instagram.com/brandweer_zhz/reel/C7WNjpXv5Dj/ Zie de foto voor de schets.

    Bij actueel in opbouw op de site van Ziegler staan op bijna alle foto's al roepnummers. Daar zit ook de 5562 bij. De enige die nog geen roepnummer heeft op de foto is de 7062 van Sliedrecht.


    De nieuwe indeling wordt dus:


    5562 Numansdorp

    6362 Zwijndrecht

    6369 Kijfhoek/ProRail

    6562 Dordrecht

    7062 Sliedrecht


    Alle overige bestaande SBH gaan uit dienst.


    Ik denk dat ze qua roepnummers voor 1 lijn gaan met deze levering. iets wat nu niet zo is zoals je zelf al aangaf. Sliedrecht 7061 zou bijvoorbeeld al niet uitkomen omdat dit nummer al voor de GWT is. De SVM bakken worden in de praktijk nooit gebruikt dus dat die een ander nummer krijgen/uit dienst gaan is logischer.

  • Interessant. Eigenlijk vooral numansdorp en dordrecht... had verwacht dat ze daar 61 zouden krijgen.

  • Zo, even alle afkortingen geupdated naar de huidige standaarden.
    Kan iemand mij vertellen wat die nautische veertaxi precies is? Is laatst opgeroept ergens maar als ik het google is het gewoon een veerpont...

  • Klopt, is al eerder in dit topic voorbij gekomen.
    Waar haal jij overigens de roepnummers 5562 en 6362 vandaan? Mij lijkt een 61 nummer logischer aangezien er bij numansdorp nog niks staat met een **6* nummer, en bij dordrecht de oude SB de 61 is, en de SVH de 62. De speculatie is dat de andere SB op sliedrecht zal komen te staan.
    Brandweer ZHZ heeft hier trouwens laatst een filmpje over geplaatst: https://www.instagram.com/brandweer_zhz/reel/C7WNjpXv5Dj/ Zie de foto voor de schets.

    Van de foto's op de website van Ziegler ;-)