Punten toekenning aan incidenten

  • Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar er viel mij iets op waarover ik mij verwonder.


    Gisteren had ik vlak na elkaar een schoorsteenbrand en een vliegtuig met problemen aan het landingsgestel. Beide incidenten naar tevredenheid af kunnen handelen. Maar wat schetste mijn verbazing, het vliegtuig incident waarbij ik 23 voertuigen nodig had van alle drie de disciplines, leverde 2.704 credits op. De schoorsteenbrand waarbij ik slecht twee brandweervoertuigen voor hoefde in te zetten bracht 3.624 credits binnen.


    Nou wil ik best begrijpen dat vliegtuigbrandweer geen Eldorado moet zijn als het gaat om te verdienen punten. Maar bovenstaand voorbeeld vind ik niet tot elkaar in verhouding staan.


    Bij mogelijke incidenten bekeken wat (naar ik aanneem) de gemiddelden zijn, vond ik het volgende:
    Schoorsteenbrand; waarde 2.400 benodigd 1 TS 1 RedVrtg
    Schoorsteenbrand woning met rieten kap; waarde 1.310 benodigd 2 TS 1 RedVrtg 1 OVD
    Vliegtuig met problemen landing gestel; waarde 2.600 benodigd 4 TS 1 RedVrtg 1 HV 1 OVD-B 1 AGS 1 HOVD 1 CO 2 CT 1 AFO/OSC 5 Noodhulp 1 OVD-P 0-4 Ambu 0-1 OVD-G


    Zelfs een schoorsteenbrand levert meer op dan een complexer incident waarbij een rieten kap meeweegt en er een OVD en extra tankautospuit benodigd is... Nogmaals ik ben niet ontevreden over de punten, maar mij ontgaat de logica in de toekenning van de punten.

  • Je hebt hier een mooi voorbeeld te pakken van een melding die we al sinds het begin van het spel er in hebben zitten.
    In het begin hebben we veel Duitse meldingen overgenomen en alleen de naam aangepast.
    Ga er maar vanuit dat er nog wel meer van dit soort fouten te vinden zijn die we nog steeds niet hebben kunnen aanpassen.
    Moge duidelijk zijn dat de schoorsteenbrand incorrect is.

  • Zo heb ik een melding: Klein vliegtuig neergestort op klein vliegveld. Opbrengst gemiddeld 2100 credits, maar doet er wel meer dan een uur over om af te handelden. Staat qua tijd niet echt in verhouding tot aantal te verdienen credits lijkt mij!!

  • Zo heb ik een melding: Klein vliegtuig neergestort op klein vliegveld. Opbrengst gemiddeld 2100 credits, maar doet er wel meer dan een uur over om af te handelden. Staat qua tijd niet echt in verhouding tot aantal te verdienen credits lijkt mij!!

    Dat het langer dan een uur duurt om af te handelen is je eigen fout, meer manschappen/voertuigen sturen zal een hoop tijd schelen ;)