17 - Roepnummeroverzicht Ambulance Rotterdam-Rijnmond (17)

  • De A-Ambulances 17-172, 17-174, 17-175, 17-176, 17-177 & 17-180 zijn omgenummerd naar 17-119, 17-120, 17-121, 17-122, 17-123 & 17-124. Dit om verwarring te voorkomen op de meldkamer, aangezien ADZHZ de nummers 18-172, 18-174, 18-175, 18-177 heeft.


    17-172 A-Ambulance --> 17-120


    17-174 A-Ambulance --> 17-121
    17-175 A-Ambulance --> 17-123
    17-176 A-Ambulance --> 17-122
    17-177 A-Ambulance --> 17-124


    17-180 A-Ambulance --> 17-119

  • Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met het samenvoegen van de vroegere gemeentelijke ambulancediensten tot 1 Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond (VRR/BIOS-groep). Waarom de nummers heden ten dage nog niet aansluiten is bij mij niet bekend... Men is wel meer bezig met de gaten op te vullen en oude roepnummers zijn ook weer teruggekomen (17-113, 17-115, 17-151).

  • Dus de 17-170 blijft gewoon bestaan, of is die ook omgenummerd?
    Gezien alle 17x-nummers en hoger zijn omgenummerd.



    @Data, zou de lijst met posten en voertuigen geüpdate kunnen worden?


    En is het wellicht een idee om aan te geven welke posten zich in een brandweerkazerne bevinden?

    Bijgewerkt.
    Iemand die de opkomstlocaties nog eens kan nalopen die er wat meer informatie over heeft dan ik?
    Ook betreffende welke posten nog meer brandweer zijn, of dat dit compleet is.

  • Bedankt. Ik zag al wel dat ambulances geen vaste standplaatsen in deze regio hebben @Tiemen Schuit Fotografie. Hopelijke vullen ze later de gaten op met de roepnummers. ;-)


    Ben namelijk op het moment druk bezig alle ambulanceposten te bouwen van Regio Rotterdam-Rijnmond.


    De ambulances hebben inderdaad geen vaste standplaats, op de Rapid Responders, motoren en zorgambulances na. Maar het is wel zo dat bijvoorbeeld de 17-124 vrijwel alleen maar op Rotterdam-Zuid rijdt en dan dus de standplaats Breslau is.


    Dus de 17-170 blijft gewoon bestaan, of is die ook omgenummerd?Gezien alle 17x-nummers en hoger zijn omgenummerd.



    Bijgewerkt.
    Iemand die de opkomstlocaties nog eens kan nalopen die er wat meer informatie over heeft dan ik?
    Ook betreffende welke posten nog meer brandweer zijn, of dat dit compleet is.


    De 17-170 blijft tot nog toe zijn huidige nummer behouden inderdaad.
    De opkomst/VWS-locaties ga ik nog even na.

  • Zoals het nu staat klopt het precies niet:


    Brugwachter, Breslau, Brielle, Dirksland en Schiedam zijn opkomstlocaties. De diensten starten daar en de ambu’s bezetten vanuit die post de overige posten.


    Alles buiten bovenstaande opkomstlocaties is dus een ambulancepost.


    Rotterdam-Rijnmond gebruikt verder nog één opstellocatie, dat is bij de Wellebrug bij de kruising N218/Kanaaldijk. Exacte adres weet ik niet, ook nooit kunnen ontdekken.


    Nog twee kanttekeningen: post Oude Tonge bestaat op papier nog wel maar wordt in de praktijk niet/nauwelijks gebruikt. Het adres van die post komt overeen met de brandweerkazerne, dus technisch gezien kan die ook als combipost gezien worden. Ik heb er in elk geval nergens een volwaardige ambulancepost kunnen ontdekken.


    Er was een tijd terug sprake van dat die post zou verschuiven naar Nieuwe Tonge, maar nooit meer iets van gehoord.


    De nieuwe post Hellevoetsluis aan de N57 is nog niet operationeel. De oude post aan de Haringvlietdam is wel al buiten gebruik, de ambulancedienst bivakkeert nu tijdelijk bij de brandweer in Hellevoetsluis.

  • Ja, in bijna elke andere regio worden de termen ambulancepost en VWS post gebruikt.
    Is dus een beetje verwarrend, maar trek m dan wel door met de rest.


    Zet ik de andere opmerkingen ernaast neer.


    Bedankt voor de aanvullingen

  • Zoals de lijst er nu staat klopt deze @Data :thumbup: Het enige wat er niet klopt is dat Schiedam een VWS-post is. Schiedam is een volwaardige opkomstlocatie.


    https://twitter.com/ArjenLittooij/status/1059509612863467520


    Oja, en er komt een nieuw opleidingsvoertuig aan. Een Mercedes-Benz Sprinter, welke vermoedelijk het roepnummer 17-541 gaat krijgen. Ik zal dit nog laten weten als het vaststaat welk nummer hij krijgt.

  • Als ik het goed zeg is de ambulancestandplaats in Schiedam (Zoomweg) al actief, ik kan alleen niet goed vinden wat de roepnummers zijn van deze ambulances en betwijfel ik of ze wel van Rotterdam-Rijnmond zijn.

    Post is inderdaad actief. In Rotterdam zijn de voertuigen niet gekoppeld aan posten. De voertuigen op bovenstaande afbeelding zijn getekend en bestaan niet echt. Zou wel bijzonder zijn zo'n blauw/rood zwaailicht.

  • Post is inderdaad actief. In Rotterdam zijn de voertuigen niet gekoppeld aan posten. De voertuigen op bovenstaande afbeelding zijn getekend en bestaan niet echt. Zou wel bijzonder zijn zo'n blauw/rood zwaailicht.

    Dat ze niet gekoppeld zijn weet ik, dat ze getekend waren zag ik ook maar vroeg het me toch af, want ik vond dat blauw/rood zwaailicht ook wel bijzonder

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Linker voertuig staat het Roepnummer 19-132 op geloof ik...
    In ieder geval beginnend met 19, dus fictieve voertuigen inderdaad


    Edit: Rechter voertuig eindigt ook op 132, dus ze hebben zelfs allebei hetzelfde Roepnummer :rolleyes: